"Error 106 - Left wheel open circuit" fick jag som felmeddelande i appen för några månader sen. Kontaktade kundjtänst som initialt var väldigt tillmötesgående och försökte hjälpa mig. När jag hade försökt alla tips från kundtjänst och de hade fått reda på att min maskin var utanför garanti så slutade helt enkelt att svara på mina frågor. Jag ville få hjälp med att reparera och var villig att betala men inget svar. Öppnade ett nytt ärende och hänvisade till mitt gamla ärende och fick inget svar i det nya ärendet. Helt horribelt!
Iaf, köpte ett nytt vänsterhjul på aliexpress och kollade på en video där de bytte på en S6a. Det är heeelt annorlunda att byta på en S7. Du måste ta isär hela roboten för att kunna byta hjul! Se denna videon:
View: https://www.youtube.com/watch?v=TKMD-VOvILc
OBS! Man behöver inte montera av moderkortet. Iaf, problemen fortsätter. Plasten på ersättningshjulet var undermålig så piggen för att montera fjädern gick av så jag fick montera ner gamla hjulet och flytta över kåpan till nya hjulet. Suck. Men efter det så funkar roboten igen! Fick ett nytt felmeddelande att front bumper är fast men jag har nog skruvat nåt fel där så jag skall skruva loss i eftermiddag och fixa. END RANT!
Last edited: 15 februari 2023