Robotdammsugare

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alexscilla, 8 jun 2018.

  1. Alexscilla

    Alexscilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej alla,

    Står i valet och kvalet gällande vilken robotdammsugare jag ska välja och vill ha lite tips, Funderar just nu på dessa tre: Eufy Robovac 11 (har fått väldigt bra omdöme på diverse sidor och kostar inte mer än 2000 sek från Amazon.de) Eller så är det antingen Xiaomi gen 1 (kostar ca 3000 sek från Ali, dock kan man ju inte räkna med någon garanti på den då om jag förstår folks problem rätt) eller om man ska uppgradera till gen 2 (kostar 4000 sek)

    Vad tycker ni att jag ska välja? Roboten ska städa en villa på ca 130 kvm med öppen planlösning. Räcker Eufyn eller ska man satsa på någon annan? Tycker att 3-4 tusen är mycket att lägga när man inte har några riktiga garantier.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är rätt stor skillnad på dem vad gäller tex sugkraft (xiaomis har nästan dubbel så stor sugkraft), batteritid, WiFi-stöd osv: Eufy RoboVac 11 vs Xiaomi Mi Robot specs comparison 2018

    Beror lite på vad du är ute efter helt enkelt.

    Gen2 är mest om du behöver våttorka också, styra bättre genom telefonen (du kan rita upp kartor) och ha något högre klätterhöjd. Gen2 fixar upp til 2cm tror jag medan gen 1 bara fixar 1,5cm.