Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Nu fick jag mail om att få ta del av kortet :D Ska bli kul att testa det
     
  2. dejan

    dejan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2019
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Jag lade in bynkkortet som topup-kort i Lunar, tömde det, sen gjorde jag en wire transfer till mig själv. Fick betala Lunar 0.5% för besväret, men lyckades till slut casha Bynks bonus, även om det bara blev 99,50 kr.

    Kan konstatera att varken Lunar eller Bynk tilltalar mig särskilt mycket. Enda nyttan med Bynk är de extra 3000 kr i bankomatutrymme utomlands, men tyvärr är det inte lika lätt att tömma saldot på "slattar" som med PFC (via Revolut). Ska man göra baköverföring vill de ha kvar minst 100 kr.

    En annan intressant sak är att mitt saldo på Bynk fortfarande är oförändrat, 24 timmar efter att jag gjort ett "onlineköp" hos Lunar. Transaktionen syns inte till.
     
    Last edited: 10 jan 2020
  3. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Skulle göra ett köp på en bar i Stockholm och kortläsaren ville göra köpet i GBP. Lite märkligt när både Bynk och kortutgivaren är svenska bolag? Eller har jag fel?
     
    bernard gillar detta.
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det handlar inlösnings avtalet din bar har och i vilken valuta den ska ta, man kan nämligen skaffa avtal för ta emot SEK, EUR, GBP och så vidare, och är terminalen inställd på GBP så kommer den debitera det beloppet motsvarade svenska kronor.

    För skulle valuta styra utifrån ditt kort, så skulle du få handla din valuta hela tiden du åker till USA de knappar in 53 vilket ska då vara 53 dollar och inte 53 kronor som ditt kort skulle uppfatta det. valören finns i parametrarna inprogrammerad i terminalerna, och kan normalt sätt ändras på inställningarna också på terminalen.
     
    Martin9z9 gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ytterlligare ett kort utan google pay/apple pay ?

    Om man vill göra sig fri storbankerna kan bynk kortet vara en bättre "brygga" likt PFC har bynk swish stöd, men en fördel är helt klart att man kan skicka till sitt bankkonto direkt via trustly.

    Jag vill helst använda ett kort med google pay stöd tex revolut. Deras kredit tjänster är jag inte intresserad av.

    Jag är väldigt mån om mitt kreditbetyg då jag har "mycket bra kreditbetyg" enligt UC så ni är säkra på att de inte drar någon UC om man ansöker om kortet och använder det utan att nyttja deras kredittjänster ??? För om jag förstått det rätt kan man när man ansöker välja om man vill ha kreditutrymme eller ej ?

    P.F.C jobbar så extremt långsamt så har inte mkt förhoppningar om dom om jag ska vara ärlig.. de har på senaste tiden satsat mkt på marknadsföring på bland annat youtube kanaler utan att ha vettig app med väldigt få funktioner...

    Den gemensamma nämnaren på alla dessa nya fintech företag/appar är att det lever mkt på vad deras framtidsvisioner, det är mkt snack om vad som ska komma... men allt händer väldigt långsamt... på revolut har det inte hänt mkt de senaste månaderna tex... lunar har snackat mkt om hur mkt de ska satsa i sverige... och de har bank lincens osv men appen uppdateras knappt...

    Kul med nya fintech företag och appar men det är tråkigt när de flesta verkar stå och stampa utan att komma någon vart, de är enkelt att ha stora ambitioner men tror i verkligheten är det en väldigt svår bransch rent byrkratiskt är det nog ett helsike...det är nog främsta anledningen till att dessa fintech företag verar stå helt stilla.

    Av alla dessa tror jag dock mest på revolut... de enda som talar emot är dock att de blöder ekonomiskt men det känns ändå som de har störst organistaion bakom sig...men mkt hänger på om de kommer få bank licens i sverige... om de på allvar ska kunna utmana storbankerna..

    Ja som sagt Bynk kortet vinner som bästa "brygga" just nu...
     
    Sale gillar detta.
  6. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Bynkkortet är underutveckling edit bolaget har bytt till https://www.rocker.com/
    Tips skriv till rocker och föreslår Google pay, Apple pay stöd
     
    Last edited: 14 jan 2020
  7. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Last edited: 13 jan 2020
    Oceanic och ganmo gillar detta.
  8. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Jag skulle tro att vi som redan fått ett Bynk-kort får behålla det, men får ett Rocker-kort som ersättning när giltighetstiden går ut. Det gör inte mig någonting, jag tycker det är snyggt med vitt kort.

    Jag ser nu att det ingår reseförsäkring i kortet, det kommer jag inte ihåg att det stått något om förut. Jag kan dock inte hitta de fullständiga villkoren, så jag kan inte jämföra med vad jag har på mina andra kort.
     
  9. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  10. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hade en kontakt med Bynk om just den frågan. Fick svaret att vi som har bynkkort får behålla det. Villkoren finns i appen om du uppdaterar den.

    Bynk | Kortförsäkring | Zurich Insurance
     
  11. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

    Intressant med ett namnbyte efter så mycket reklam den gångna hösten. Är det något som har "tvingat" dem till detta?
     
  12. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 463
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    @Oceanic@Oceanic Om jag inte missförstått så kollar UC och liknande hur mycket nyttjad kredit du har, inte hur mycket kreditutrymme du fått beviljat på dina kort. Jag har flertalet kreditkort men har inte nyttjat kredit på något då jag alltid betalar hela summan när jag får räkningarna. Det resulterar i mycket bra kreditbetyg när jag kollar.
     
  13. dejan

    dejan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2019
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Bunq kanske.
     
    ganmo gillar detta.
  14. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Internationellt satsning. Bynk varumärket kommer vara kvar som jag fattade det? Är inte säker dock.
     
  15. Johan Lingmark

    Johan Lingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Konsumentverket stämde Bynk då reklamen bröt mot kraven på måttfullhet. Det var framförallt formuleringarna "Låna sig lycklig" och "Hela Sverige Bynkar" som ledde till stämningen.

    Verkar vara ett helt okey kort bland gratisalternativen - kostnadsfri flygförsäkring är ju inte helt fel.
     
    bernard gillar detta.
  16. robiebwoi

    robiebwoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2016
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag fick till svar att Bynkkortet kommer bytas ut till det blåa Rockerkortet. De kunde dock inte säga när, förutom att det kommer ske snart.
     
  17. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Märkligt... Detta var svaret jag fick i måndags. Vi får väl se vad som händer.
    617C4A8B-2A07-4684-A20F-AA5521853E18.jpeg
     
  18. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    En sak Bynk/Rocker har som står ut är kostnadsfri reseförsäkring:[​IMG]
     
  19. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Fortsättning angående byte av kort. Det verkar som att Bynkkorten inte kommer att bytas ut. Reseförsäkring gäller även för kortet som jag fattar det. Intressant i sista stycket, vi får se om det ger någon fördel att ha varit testare av bynkkortet.
    D9C1393A-7F15-4CAE-BDDE-8E7913403ABF.jpeg
     
  20. Martin9z9

    Martin9z9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Chattade vidare med Rocker och frågade lite kring Apple pay. Dem säger att det kommer inom snar framtid, intressant. Sen vad deras uppfattning av vad snar framtid innebär är en annan fråga haha. Tog ju ett tag från att de sa att bynkkort skulle släppas till att de första personerna fick det.