Röstkvalitén på mottagaren

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Jompis, 29 nov 2011.

  1. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har sett att det finns en del trådar om att mottagaren upplever dålig samtalskvalité. Jag har dock motsatta problemet på min telefon. Folk låter dåligt i min interna högtalare och med hands-free.

    Mod: CM7 Nightly 204
    BB: Medföljande 1035.21_20110725
    RIL: 0725-V10d, Europe Open( Verkar inte kunna ha v20x, då jag inte får kontakt med operatören när jag använder dem)

    Jag har provat att lyssna på HeyTell meddelanden på den interna högtalaren och upplever ljudet helt OK. Men när folk ringer blir rösterna väldigt grötiga. Så pass att jag måste be folk upprepa sig. Jag tänkte kolla om det var en CM7-grej eller generellt för min telefon. Men tyvärr fungerade det inte att återställa min backup jag tog direkt efter att jag rootat telefonen. Så jag fick lägga in CM7 igen. Är det någon som har haft det här problemet med löst det? Kan jag ha fel på hårdvaran? Jag tror inte jag orkar ha en telefon som jag inte hör med folk säger i.
     
  2. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Själv har jag inga problem med varken det ena eller det andra med dåligt ljud. Ett fel som stör mig är att den lägger av helt och man tvingas rycka batteriet. Det har hänt 3 gånger på drygt en vecka.
     
  3. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det felet fick jag när jag körde en gammal version av JuiceDefender.
    De har hänt 2 gånger. Och bägge gångerna hade jag precis aktiverat JuiceDefender. Nu har jag uppdaterat till senaste versionen och inte upplevt det sedan dess. Men jag hade helre startat om telefonen några gånger / vecka än att alltid ha dåligt ljud på de jag pratar med! ;)
    Ska prova flasha in senaste basbandet i helgen och se om det gör någon skillnad.
     
  4. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har inte JuiceDefender i min tel så det är någe annat som gör så den lägger av helt.Ok om den bara starta om men den total dör. Jag har comviq och har inte ändrat basebandet eller någe annat som följde med. Mysko att vissa får problem medan andra inte får det,
     
  5. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Okej, ja, men det har hänt mig två gånger. Lyckas aldrig väcka den och så måste jag ta ur batteriet.
    Ja, det är väldigt märkligt. Kan ju vara ett måndagsex, men det är ju antagligen mjukvaran och inte hårdvaran. Jävligt irriterande iaf. Får hoppas att uppgraderingen av basbandet hjälper.
     
  6. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du köpte en vit eller? Är den snyggt vit eller ser den billig ut i verkligheten. Tycker inte den gör sig så bra på kort i alla fall.
     
  7. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag tycker den är snygg. Ganska exklusiv look med vitt glas och metallic-ramen. Enda som jag stör mig på är att baksidan var plast och inte "gummi". Funderar på att stryka/spraya på ett lager silikon.