[ROM] 19/5-11 - MoDaCo FR17 64MB+ Gilg@mesh Edition 1.7

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 29 mar 2011.

  1. kruppin

    kruppin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon anledning till varför du inte har med SQLite med btw? Och förstår inte varför ingen gillar LGs Alarm app, den är ju mycket bättre än original, på alla sätt (Lättare att inte trycka fel för snooze också, som original). Inte för att det är så svårt att pusha den, men tycker ju man borde föredra den, speciellt när den också har timer och tidtagarur inbyggt så man slipper ha 3 olika appar för sånt. :P
     
  2. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    kommer en update med SQLite, tydligen har Paul ändrat i kitchen, innan så var den i kryssad och inkluderad, nu måste man tydligen bocka av alternativet så att SQlite ingår, missade det...
     
  3. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det är alltså hacket som sparar på RAM ist som du pratar om? Sade inte folk att det var dåligt i vanligt användande och bara bra för att få högre score i benchmarks?
     
  4. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    uppdaterat

    [​IMG]
    MD5:133434AE8121D31E54113872A2025A58
     
  5. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    nope annat, hacket om RAM är att den tar 64MB av grafik minnet, så istället för 128MB GPU RAM så blir det 64MB
     
  6. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nej det jag menade var att istället för att spara databasposter på internminnet så sparar den det på RAM minnet som går betydligt fortare men om telefonen fryser sig eller på något sätt stängs av oväntat så förlorar man den datan. Sedan var det något om att man fick minifrysningar ibland av det hacket. Därför det inte används på CM7 och det är därför man får lägre scores med CM7 (bland annat).
     
  7. stenull

    stenull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jepp du har helt rätt, sqlite hacket är mest för att jaga poäng men minskar stabilitet och säkerhet. En vanlig användere märker ingen skillnad mer än frysningar när cashen behöver dumpas för att frigöra RAM.
    Källa
     
  8. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jo, precis där jag hittade det innan. Håller mig till versionen utan då så man slipper random lagg.
     
  9. stenull

    stenull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Smart drag. Bara folk med E-Penis komplex som använder den :cool:
     
  10. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Något som äter batteri för mig men jag vet inte vad. Står bara körs i spare parts och för 2 builds sen så var battertiden grym men med 17 flyter allt så sjukt bra och bättre än då.

    Installerade juicedefender nu men det blev inte direkt bättre med den heller. Någon annan som upplever att battertiden blivit sämre? Enligt changelogen skall den ju blivit bättre snarare så jag undrar vad jag kan ha ställt till med.

    MVH

    Fok
     
  11. LazerLG

    LazerLG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur är det att gå från MoDaCo FR17 Fear Edition 10 19/5-11 till denna? behövs full wipe lr räcker det med dalvik?
     
  12. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ta cache o dalvik så går det :)

    BTW: När kommer FR18? Den verkar ju vara på G över på modaco iaf.
     
    Last edited: 26 maj 2011
  13. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fan vad najs behövde ju inte ens använda Titanium. Allt var ju kvar när jag gick från FR15 till 17 :)
     
  14. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    shiet du lever kvar i O2x:an... hur har det gått med batteriet som du hade så sjukt stora probs med?`:D
    Min är sådär... det var bäst typ under FR13... nu håller den väl 12 timmar iaf.
     
  15. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vadå? Timmar i standby? En natts sömn äter runt 10% för mig så det låter orimligt. 12 timmar användande kan jag däremot komma under ganska enkelt genom att spela lite :)
     
  16. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjosan! Ni som överklockar, vad använder ni, pimp my cpu lr setcpu? Jag gillar ju funktionen med profiler för tex när skärmen är avstängd så det känns som setcpu är ett måste för den funktionen verkar inte finnas i pimp my cpu? Går det att köra båda 2 samtidigt utan strul? Om man försöker OCa med setcpu, kan man ange volten i setcpu.txt filen på ngt sätt? Känns som över 1100mhz ca så lär man ju öka volten?

    Tack på förhand :)
     
    Last edited: 2 jun 2011
  17. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Paul har sagt att han ska fortsätta med sin ROM imorgon så snart är det dags att flasha nytt igen:)

    Gött att få igång lite nya 2.2 ROMs i väntan på CM7 stable.
     
  18. Oliverokane

    Oliverokane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad är MarketAccess för app ? Hur fungerar den och vad är den till för?
     
  19. pethey

    pethey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nä, nu är det på tiden att jag berättar. Jag är så sjukt j*vla nöjd med senaste uppdateringen! Jag har tidigare haft löjligt stora problem med omstarter, framförallt i samband med laddning. Diverse frysningar och lagg. Har varit nära att "tappa" telefonen ordentligt i backen, flertalet ggr.

    Men, sedan jag flashat FR17, har jag inte möts av varken det ena eller andra. Telefonen har i princip varit igång sedan den 20e maj. Otroligt, helt otroligt med tanke på mina tidigare problem.
     
  20. Tukotih

    Tukotih Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder denna ROM sedan 2 dagar tillbaka. Får ganska mycket högre scores på min benchmark jämfört med stock.
    Stock ROM: ~3700 points
    Gilg@mesh: 3990 points
    Gilg@mesh Överclock 1400MHz: 4530 points
    CPU Integer & 3D GPU scoren är dock lite lägre än stock ROM av någon anledning, kanske de extra 64MB RAM från GPUn som inte presterar lika bra som vanligt RAM vid integer och aningen sänkt GPU-prestation när minnet ligger i tvist.
    Men minimal skillnad och märks inte av så lätt värt det!
    Märks dock tydligt att den är snabbare än stock ROM, kommer nog aldrig använda en stock ROM igen om jag inte måste.

    Förresten, kan någon förklara lite mer utförligt hur de där 64MB används som vanligt RAM?
    Kul och förstå!

    Har inte märkt av några problem, kan ha glömt något litet men garanterat färre problem än med stock ROM som jag finner ganska buggig... Särskilt launchern.

    Underbar ROM, super med de 64MB extra RAM och skönt att slippa de där onödiga Google och LG apparna man aldrig använder i stock ROMen.
    Keep it up Gilg@mesh! ;)

    Edit:
    Batteriet verkar hålla längre också, väntade jag mig inte men självklart ett stort plus!
    Ska skriva ner hur många % det är när jag lägger mig och kolla skillnaden på morgonen sen ta det genom tiden så jag får veta hur mycket den drar per h i viloläge ;)
    Synd bara att jag inte kan jämföra med stock ROM, men kändes som att >30% av batteriet gick på en natt :P
     
    Last edited: 15 jun 2011