[ROM][2.1]Elelinux_Legendary_v1.7

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 27 mar 2010.

1. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Riktigt snygga bilder, skulle vara kul att få in alla i telefonens bakgrundsgalleri så som Elelinux säger.
    Funderar starkt på att gå över till denna. Ingen wipe om man kommer från Behero som också är legend?

Gillar starkt upplägget med nya saker man kan lägga till: temat, dialern och extra apps. Du ligger inte på latsidan Elelinux och det uppskattar jag verkligen så ett byte är givet för mig.

up and running....looking good

Last edited: 8 apr 2010
  2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Äntligen tagit mig tid att installera 1.2. Satan vad första booten tog tid... :)

3. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

samma för mig, öppnade luckan för att dra ur batteriet för jag trodde att något var fel men precis när jag skulle rycka batteriet så startade den upp.

4. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Som sagt, mer våld hjälpte :)
    5 svordomar, lite slag och ett par omstarter med BT ihopkopplat så ta mig fan, funkar det!

5. Leerok

Leerok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört denna version nu några dagar och måste få berätta mina erfarenheter.
    Kom ifrån modaco 3.1, körde full wipe, format och allt det där.

Har idag knappt några apps inlagda för jag har inte bestämt mig ännu huruvida jag ska fortsätta ha den eller ej.

Att den är snabb kan jag inte säga emot, men tyvärr segar den i de mest viktiga delarna.

SMS och Kontakter märker jag av att den segar till, får "laddar" symbol ofta och det segar i SMS skrivandet.
    T ex gör det STOra bokstäver ibörjan ord (även om jag stängt av vibration)

Verkar ha lite problem att uppdatera kontakterna med facebook ? Har inte fått det att funka än.

Ibland när det ringer och man t ex har meddelande i bakgrunden (bakom låsskärmen) så laggar det till och det tar några sekunder innan man ser vem som ringer.

Romen är snabb och smidig men tyvärr laggig i dem mest viktiga delar för mig.

Är det bara för mig?

6. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tyvärr måste jag säga att denna rom känns lite seg för mig, telefonen hänger sig mycket och jag har bara 26mb ledigt på internminnet. Nu gjorde jag förvisso ingen wipe kanske skulle det fungera bättre om man gjorde det? Kan man ta bort lite appar som jag inte vill ha? typ stocks, peep o.s.v.

7. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma för mig.

8. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Vet inte var du kommer ifrån,men en fräsh installation så har du ca 90-100 mb ledigt i minnet.Vill man få lite fart på rommen så är det inte fel att köra en fräsh installation (wipe+wipe dalvik ev nypartion om man använder apps2sd) då blir det bra.

Ang stock och dylikt har provat ta dem men tyvärr kommar jag inte åt att editera texten i add widgets,det innebär om du trycker och knappen för att lägga till widgets då när du kommer in i den menyn då kommer du se massa rader med massa konstiga krumelurer=de du tagit bort och det är inte så snyggt därför lät jag dem vara kvar. :(

Edit såg nu att du kom från behero då behöver du göra en wipe om det skall bli bra,den är väl någon blandning av legend + något annat om jag inte minns helt fel

Last edited: 8 apr 2010
  9. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok kanon, misstänkte nästan det jag också. Ska prova det, riktigt bra bygge och allt fungerar för mig men som sagt lite laggig men kan nog bero på att jag inte gjorde någon wipe.

10. bena

bena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SIM och Facebook kontakter syns fortförande fast man avmarkerat från inställningar vad som ska visas,alltså när man trycker TELEFON knappen i mitten från start sida,hoppas att det kommer att fixas eftersom det är det snabbaste genväg man kommer till sina kontakter men där är dubbla nu.

11. hkkla

hkkla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har nog haft FC på själva ringsignalen sen jag installerade denna. Mycket opraktiskt eftersom det lett till att jag missat 99% av mina samtal. Det är när jag ska ändra ringsignal jag får FC och nu är den satt till tyst av någon anledning.

Edit: Nej förlåt mej, jag hade lite hjärnblödning när jag skrev detta. Den här rommen övergav jag för att den var lite för laggig för mej. Det är nuvarande rom ahero, en ganska vanilla android 2.1 som jag har nu som ger FC på ringsignal.

Sorrysorry!

Last edited: 9 apr 2010
  12. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Håller på att testköra en version 1.3 nu bantat systemet lite samt trimning av alla program,fungerar allt som tänkt så kommer den ikväll.:D

13. perssons

perssons Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är framför allt två saker som jag stör mig på. När alarmet ringer, tar det mist 5 sekunder innan det dyker upp å skärmen och man kan stänga av det, samt att det ibland tar lång tid innan man ser vem som ringer när det börjar ringa.
    Får även FC på Opera Mini 5 Beta

Får du till detta så har jag inget att klaga på :)

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nu har jag lagt upp the final av denna rom,är jättenöjd med den,snabb stabil och otroligt trevlig, den har allt man kan begära av en portad rom.

Finns på första posten. :D

Edit:Läs changelog :P

15. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Måste provas.

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yup... instämmer och Tack ! ;)

Hade lite trubbel när jag la in den... luren låste sig först vid Herologgan... ut med batteriet, Ok efter en lååååååång boot....

Fick sedan rensa HTC Sense via Program > Hantera Program..... (saknade bla Mailwidgeten)

Funkar sedan utmärkt !!!

17. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Aha ok :P

Jag gjorde en fräsh installation wipe av allt fungerade klockrent,denna får bli kvar för min del iaf tills det kommer en hero 2.1 ev kanske jag knåpar ihop en vanilla oxå. :D

Edit:Provkörde även vilian 5.2 den är snabb men för mycket trixade tycker jag personligen,vill gärna ha med språk osv från start sedan vill jag gärna ha friendstream vilket är en otroligt bra funktion det har inte vilian 5.2.

Last edited: 10 apr 2010
  18. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag väntar med spänning på att Hjälten ska lämna bootscreenen.

Behöver man göra några specialgrejer med den här för att gps och sånt ska funka eller räcker det med en omstart efter guiden? Jag kommer från v1.0 och gjorde fullständig wipe.

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... VillainSprintgrunxet testade jag för någon vecka sedan och jag föredrar Legendens platå.... "nprussel" är ju sedan i det närmaste hysterisk med sitt byggande.:P

Noterade att Legenden har valt sina lösningar bla mailwidgeten, i Sprintbygget kör man den gamla "staplade" mailwidgeten.

20. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nej som vanligt bara kör guiden ställ in dina sidor som du vill ha dem reboota :D