[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SGSi9000, 25 maj 2011.

1. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr samma sak.

Körde in Basepac + 6.4 igen och efter det TB utan data.

Men tex minimalistic text vill inte finnas med trots installerad på telefonen. Ngn mer som provat att använda denna app?

Inte hela världen kanske... mest att man vant sig vid ett visst utseende osv

2. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jodå, jag har minimalistic text, och det fungerar alldeles utmärkt.
    För att bidra till förvirringen kan jag också nämna att jag återställde den med app+data. Jag är nämligen rätt lat av mig :cool:

3. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

..eller adrenaline junkie ;)

Jag var bara tvungen att prova så jag installerade minimalistic text jag också.
    Den fungerar men jag vill ju inte påstå att jag är en wizard på denna app efter kanske 15min "fipplande" fan va mycket inställningar den var o_O

Widgetarna är kvar efter omstart också.

Undrar vad det är för knas.. Ladda ner nya versioner av all. Basepack och 6.4 å fläska in!?
    Det är ju ändå det som är roligt:cool:

Edit: den som har flest gröna gubbar i sina inlägg vinner.

Last edited: 27 juni 2011
  4. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

5. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag flashade in GingerReal v5.2 för ett tag sen och efter det så har min batteritid i stort sett fördubblats! Kommer den att fortsätta vara lika bra om jag lägger in v6.4?

6. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan man flasha CWM versionen direkt från en gammal Doc rom eller är det odin som gäller?

7. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Japp, den ökar exponentiellt, så när vi får version 8.3 så kommer det inte gå att stänga av luren ens om man vill ;)
    Okej, det kanske inte var riktigt sant ...
    Men jag tycker nog att batteritiden har förbättrats i och med att 2.3.4 dök upp. Det verkar dock inte gälla alla, så jag har kanske bara haft tur.

8. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du bör nog följa instruktionen, dvs basepack via odin och sedan vidare med cwm.

9. Mobled

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

då gör jag så, tackar

10. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mja, det ska ju vara lite spänning kvar, även efter det att eländet har bootat :P
    Jag tyckte nog också att minitext var bedrövligt rörig i början, men sedan lossnade det lite. Och inspiration får man onekligen i tråden om homescreens.
    Nu vill jag inte vara utan den, även om det bara är för en så enkel grej som en textbaserad batterimätare.

11. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

12. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja, det kan man!

13. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Tydligen är det i slutet på veckan och regnar för jag har flashat "slim". :cool:

Det går inte att lägga in systemapparna via Nitrality. I alla fall inte alla (tror det var write and go som jag lyckades med men den tog jag bort igen).
    @Hydric: Hur lyckades du??

Det gick att klicka i och den låtsades installera men det hände ingenting. Däremot gick det alldeles utmärkt via Titanium. Fullkomligt ovärdelig app!!
    Jag har installerat gmail, google sök, kalendern och maps allt fungerar. ringa sms mms synkning avkontakter fungerar naturligtvis också. allt rat borta. Känns som efter en sväng till soptippen..en lättnad. ingen saknad hittills.

Jag flashade rakt över normala 6.4 och enligt uppgift på xda går det utmärkt att flasha tillbaka om man får ångest.

14. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Drog in en sväng på CyanogenMOD7 men tycker den suger lite för mycket batteri så lär hoppa tillbaka på GR igen ;) Känner du någon skillnad från 6.4<->slim i flyt etc.?

15. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Har använt det för lite för att egentligen uttala mig men det har aldrig stoppat mig tidigare. jag tycker faktiskt att flytet är sämre än med normala 6.4. Bara för att köra något så testade jag quadrant (jaaa jag vet att det inte är tillförlitligt) och där har jag max 2440 mot 2475 för normala 6.4
    Nu tror jag inte att detta är huvudsyftet med slim. Det är frågan om det ens skiljer så mycket mellan olika rom. GB är ju tydligen vass redan i original.
    Nej det är väl just känslan av att inte ha en drös med appar som jag inte använder som gjort att jag installerade slim. Jag är ju den typen av människa som tex när jag köpte förra laptopen spenderade första dagen med att avinstallera i stort sett alla medföljande programvaror och ersatte med dem jag ville ha. Möjligen kan man se någon skillnad i batteriförbrukning men där har jag faktiskt haft den största framgången genom att installera "black android theme" det gjorde en markant skillnad. Skall nog återgå till den.

Enligt mig finns det alltså ingen större anledning att installera slim om man inte irriteras av en massa onödiga appar eller om man bara måste prova allt som är nytt :cool:

16. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

17. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Will do ...

6.4 Slim: (Native: 3792, Java: 1306, Overall: 2300)
    6.4 Normal: ( Native: 3930, Java:1400, Overall: 2412)

Tyvärr så såg jag normaltesultatet för sgsII också så nu är du skyldig mig en ny telefon ;)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 28 juni 2011
  18. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

meh... vad har ni för raket-telefoner??
    själv var jag ju glad för de ca 1750 som jag får i quadrant, men jag blir ju lite lessen igen när jag ser era siffror...
    Jaja, quadrant betyder inget och det viktigaste är känslan blah blah, men nu är det så att om nu något går att mäta - felaktigt/missvisande/opålitligt resultat eller ej - så vill jag banne mig också ha så där höga siffror.
    Så det så!

Fast med cf så verkar min lur stå sig lite bättre i konkurrensen:
    4040/1461/2492
    Lite gladare igen ...

19. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Thats it! Nu lägger jag ner quadrant för gott. Så mycket får det ju bara inte skilja!

20. Mobled

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med att koppla in mobilen till datorn med det här för att lägga över nästa CWM rom efter jag har lagt in basepack. Allt annat funkar fin fint

Någon som vet? Innan hade man val i usb-inställningar att välja " fråga mig vad jag vill ansluta till" t.ex samsung kies, mediaspelare, masslagring.

nu när jag väljer masslagring (manuellt) så kan jag inte komma åt mobilen, inte via kies heller.

Tacksam för svar!