ROM: [ROM][4.2.2] AOKP :: jb-mr1 :: build-5 :: i9300 [OFFICIAL]

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Ascii, 25 sept 2012.

1. Freijd

Freijd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen måste fråga om det är någon som har fått google now sökningen med korten att fungera på svenska med denna rom? Jag får bara upp en google-sökning. Annars funkar google now bra med väder notifikationer och sådana saker men får aldrig upp ett "kort" med information på när jag gör en röst-sökning

2. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är för att du måste ha engelska som språk, står ungefär lite överallt. Finns dock en mod du kan använda dig av.

ninjazin gillar detta.
  3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Är det bara jag som är blind, eller saknas det länk till tråden/sidan som citeras i första inlägget?

- Vore piffigt att kunna fortsätta läsa där...

Ascii gillar detta.
  4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tillagt nu! Tack för tipset. :)

gosa gillar detta.
  5. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Build 4 Klar att ladda ner :)

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad är era åsikter angående build 4, då? :)

7. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Går som tåget! Det finns ingen anledning att byta Jag vill ha det enkelt stabilt och rappt och här får jag det. Tänkte installera SlimBean men det har varit lite småstrul med den till S3 om jag läst rätt i trådarna, så jag provade denna istället. Helnöjd :-)

8. Adevade

Adevade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag installerade nyss denna rom och måste säg att jag älskar Androids standarddesign!! Jag vet inte om jag stannar på den dock, verkar inte riktigt så stabil som jag skulle vilja. Vet inte om jag har gjort något fel eller om den bara är i ett tidigt skede, men här är några saker jag hunnit märka:

• Wow! Skrollar man i multitasklistan är det ett riktigt, riktigt skönt flyt!
    • Touchen verkar inte svara lika bra när jag skriver. Skriver jag normalsnabbt på det medföljande tangentbordet så försvinner några bokstäver ibland (Verkar vara mutitouchen som spökar. I galleriet är det svårt att pinchzooma)
    • När skärmen dimmar ned eller upp hackar animationen
    • Touchen (förutom när jag skriver) har en helt sjuk respons! Bilden sitter limmad vid fingret!
    • Google Sök kraschar då och då och tar jättelång tid på sig att känna igen mitt tal
    • Främre kameran är ganska långsam att få igång och den fryser bilden helt när jag tar en bild, fast det går att ta fler bilder medans den första visas
    • I övrigt verkar kameraappen ljusår snabbare och bättre än Samsungs. Bättre ljud i videokameran!!
    • Det finns inga inställningar i galleriappen (bugg?)
    • Är det sant hur mycket inställningar det finns i romen?! Fantastiskt!
    • Bäst av allt; CRT-effekten när man släcker skärmen är äntligen tillbaka! <3

Tror ni att romen kommer bli stabilare med tiden, eller är detta så bra det blir? Har Samsung låst ned allt, eller kommer det te.x. funka bättre när Samsung har släppt officiell JB-uppdatering? Ser verkligen fram emot att följa utvecklingen av detta!

EDIT: Touchen började nyss bete sig riktigt konstigt. Klickar på saker av sig själv på skärmen.

EDIT2: Nu funkar den inte alls.

Last edited: 2 okt 2012
  9. nikihren

nikihren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det ingen musikspelare i denna rom?

10. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

nä... blev också förvånad, men jag har spotify så det fungerar i alla fall. Sedan är ju hela Play fylld med musikspelare

11. nikihren

nikihren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon vänlig människa som har lust att förklara hur man får den blåa lampan att blinka när man fått meddelande eller missat samtal? :)

12. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

LED settings är buggig. Fungerar för sms,whatsup, e-post men inte för missade samtal.
    eventuellt kommer ett svar i denna tråd så småningom.
    De flesta verkar använda appen lightflow istället. Personligen tänder jag skärmen ett par sekunderistället :-)

Du kan ju alltid försöka välja phone-appen i "selected App" i Settings>ROM Kontroll>LED och se om du får det att funka. För min del fungerar det inte. Väljer jag phone-appen så ställer LED Control in sig på Kontakter och fungerar inte...

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

var det idag build 5 ska släppas? Vill minnas att aokp-gänget skrev att Söndagar var nya releasedagen i veckan.

14. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jo jag hade också för mig att jag läst det men nu står det bara..

"We have two different kinds of releases -- Builds and Milestones. Builds are considered "nightlies" -- they are released usually every week or two (sometimes even sooner, if there are any major bugs to fix). We have no set release schedule, we release Builds and Milestones as we feel they are ready."

Edit:Inget nytt i irc:en heller....

Last edited: 7 okt 2012
  15. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

ÄLSKAR att AOKP har tagit kraft och börjat producera till S3an.
    Älskade den till min GN!

Underbart att ha den tillbaka. Satte in Build4 och den flyter på som bara den!

Edit:
    Vilken kernel använder man till AOKP? Flyt och batteritid är prio!

Last edited: 7 okt 2012
  16. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Nej SGS3 är dömd till skrotning så länge inte samsung släpper sakerna till HW-Composern. Riktigt tragiskt...

Ska sälja/byta min telefon så fort jag kan. Folk utvecklar verkligen i motvind i dagens läge, visst kan dom fixa saker så den blir mer stabil, men snabbare och mindre "laggig" kommer den inte bli ännu.

17. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Va? Kommer inte det att lösa sig när Samsung släpper egen JB menar du??
    Upplys mig!:)

18. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Dom har redan släppt JB i Poland. Men även på deras rom så laggar det titt som tätt. Om man öppnar en app, och stänger ner den. Sen gör man detta 5 gånger till, så kan jag lätt säga att dom flesta har oturen att det laggar 2/5 gånger. Animationer alltså. Inget riktigt flyt :P

19. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ja just det ja sorry glömde polen... Jag har sagt det på andra ställen. Jag är emot animationer övertoningar genomskinlighet what have you..på ställen där det absolut inte fyller någon funktion. Bort med allt sådant!!:sealed:

20. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har varit en trogen cyanogenmod användare på alla mina androider men nu tog jag steget vidare till aokp, och jag är verkligen imponerad..jag trodde alltid att cyanogenmod är kungen. :P Denna rom borde få mycket mer uppmärksamhet tycker jag!

brodiniozo gillar detta.