Tycker denna är klart rappare än tex cognition, klart snabbaste ROMEN jag provat iaf. Nu tänker jag endast "real performance", benchmarks har jag fått någon % bättre förut, men rappheten på denna tycker jag är överlägsen, inte en millisekund av lagg har jag upptäckt i menyer eller när jag scrollar 7 homescreens i GoEx som är fulla med widgets/ikoner.
Haft den några dagar nu och kan inte vara med nöjd, folk som bara kör in den och klagar på batteritiden tänker förmodligen inte på att:
1. Man använder ofta nya ROMar betydligt mer vilket drar massa kräm, speciellt ROMar man tycker verkar riktigt intressanta.
2. Kalibrering av batteriet; några kanske missat att denna automatiskt kalibrerar battereit när man laddar?
3.Missar någon inställning man kanske körde på sin gamla ROM. Tex fast dormency måste man alltid stänga av igen vid flash av nya romar, något program kanske ligger och autosynkar vilket man hade avstängt förut/manuellt gjorde det.
4. Läst alla instruktioner? Tex använder man surgeon, viktigt att ladda hem spareparts och checka bort kompabilit läget.
Denna har samma batteritid som LeoMars vid användning för mig (10sekunder bättre faktiskt per %) (mätt med timer, samma brightness, samma tema/launcher och användning) och i deep sleep drar den sjukt lite med DATA off / bara 3g. 0.2-0.6% timme beroende på motagning, om jag har DATA påslaget och om jag synkar något ibland eller inte.
Hade inte några intressanta KI8 romar varit in the making hade det här helt klart varit en ROM jag kunnat bygga telefonen på 24/7 trots att jag är lite av en flash galning, enda jag kanske saknar är ett riktigt snyggt tema men dock tycker jag pongsters tema är snyggt och simpelt!
Kom ihåg också att radio/telefon versioner verkar skilja sig från ROM till ROM hur bra de fungerar, vad jag upplevt bäst på denna är KG5 och KI4 iaf gällande batteritid.
Last edited: 10 oktober 2011