ROM: [ROM]Androidmeda-HyperDroid | Fast.Functional.Solid.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av masze, 5 okt 2011.

1. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hmm jag måste gjort nått fel den käkade batteri som tusan så gick tillbaks till leomar men det verkar som en fin rom trots allt, även om jag gjorde fel eller hade nått fel som spökade:)

2. Picard

Picard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kunde inte installera eller uppdatera vissa appar. Bara en massa "paketfilen är ogiltig". Trams. Rommen åkte ut. Kör Omega nu. Funkar nice. Ville bara ha en ren enkel Ki3 rom. :)

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Fick också problem med market, en wipe löste alla problem. Dock inte helt oväntat med problem när jag körde no-wipe över cog 1.5.1.

Nu funkar det klockrent :)

EDIT: Kört nåt dygn nu efter wipe, är mkt nöjd! Batteritiden verkar mkt bra också efter laddning och wipe av batterystats.

Last edited: 7 okt 2011
  4. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte hunnit testa den allt för mycket än (ca 1 dygn), hade lite problem i början med bla market men en cache wipe av market löste det.

Batteritiden verkar riktigt bra, 3% på 10timmar med DATA påslaget, dock utan synkningar (vad jag vet). Detta är det bästa hitills för mig.

Riktigt rapp i menyer osv, allt är smooth. Bara LeoMar 2.7.1 som varit i samma klass här.

Får dock dåliga benchmark scores, av någon anledning än min SD card write speed inte högre än 7-8mb/s, på andra romar har jag alltid fått 13-20mb/s. Detta har dock ingen praktisk betydelse vad jag märkt än så länge, bara en anmärkning. Antar skicka filer telefon>dator lär ta längre nu.

Tycker även det är dåligt att posta screenshots på benchresultat när de överklockat till max och inte skriva det på sin första sida, fick iaf mig att byta då jag blev nyfiken hur romen kunde vara så mycket snabbare än LeoMar75s 2.7.1 som hitills varit den snabbaste för mig vilket visade sig var helt fel.

Tror denna ROM kommer bli den populäraste och bästa inom sin tid, deras team vet definitivt vad dem håller på med. Den är redan nu första releasen top2 av alla jag provat, enda jag saknar är lite snyggare themes, tex dialern gillar jag inte. Och kitchenpro!

Last edited: 7 okt 2011
  5. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Trevligt med en genomgående recension! Jag körde den bara några timmar då det var lite buggar med Pongsters script.. Men håller med dig om att en sådan välutvecklad rom redan i detta stadie och med teamet dom har kommer nog denna bli mitt första val inom kort..

6. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Körde också wipe på allt och allt fungerade till en början, men efter att jag lagt tillbaka mina apps med titanium backup så går det inte längre att uppdatera apparna eller installera nya från market , får bara meddelandet "ogiltig paketfil ". Nä , denna är inte tillräckligt stabil ännu så jag väntar nog ett tag tills problemet är löst... annars verkar det som en juste rom

7. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Funkar fint här, det är inte alltid en bra idé att återställa data med TB, det kan orsaka just detta.

Men det är ganska få apps man verkligen måste ha med data till, jag körde TB restore data+app på bara dom som jag verkligen behövde data. Typ adw ex. och några spel.

8. xhizors

xhizors Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Batteriet är riktigt grymt på den här romen. :)

9. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Rommen i sig har väl inget batteri, du menar väl batteritiden ;) ? Ledsen men jag va bara tvungen:P
    Körde oxå in denna igår och jag är av samma uppfattning. Den känns väldigt rapp och smooth tycker jag.

Sorry för min okunskap, men vad är och vad gör ett script?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ang. batteritiden så säger jag inget, en bild säger ju så mkt mer ;)

11. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Riktigt fint måste jag säga:) men drar det inte lite väl mycket batteri när skärmen väl är igång??

Hur har du fått en sån där batteri-ikon? Nåt tema?

Last edited: 8 okt 2011
  12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jo, det är ju då det drar kräm. Däremellan har den bara legat i idle(jag har sovit). Tiden där batteriet har tappat är på dagen och resten under natten :)

Det är Doc's tema till Rom'en finns i tråden på xda! :)

detta: http://hyperdroid.calibur.info/index.php?file=58e6696ffd1f8e92adc560ca21fd90bb

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18115918&postcount=7

Last edited: 8 okt 2011
  13. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Gav denna ett försök till igår, måste nog säga denna är stabil och tar väldigt lite ström verkar det som. Kan bli nya cognition 1.51 för mig laddade den igår och körde en calibrering, installerat alla apparater osv som jag ska ha och spelat angrybirds osv och ändå har jag 63% batterikvar goddamn:)
    Saknar kitchenapp från leomar tex men denna blir nog att köra med ett par dagar iaf minst.
    Glömde att detta är utan att ens köra med setcpu.

Last edited: 9 okt 2011
  14. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Detta är vad Docs surgeon script gör tex.
    --------------------------------------------------

Docs Surgeon script

List of APKs and other stuff is removed from Build when this is flashed
    AccuWeatherDaemonService.apk AnalogClock.apk BuddiesNow.apk ChocoEUKor.apk D - Pastebin.com

V1.0
    Flashable over Androidmeda
    Lucid based theme overall system using VRtheme modified (props to doctorcete)- autobackup made on sdcard for easy restoring
    Custom made Screen transitions (doctorcete)
    Removes samsung bloatware
    Preserves samsung mail and im untouched and working
    Removes entry from settings not to show kies wifi (doctorcete)
    Prevents home key or volume to wake up device, only power button does (OP)
    changes dpi to 192 thus making rom as multidpi comatible as possible.
    Changes the first boot logo to hyperdroid logo
    Removes warm tint color thanks to (IntExCZ)
    Removes gapps and adds latest gapps that had multidpi support (12/07/2011)
    Removes twlauncher and replaces with launcherproplus (easily replaceable before flashing, just remove Hyperdroid-LauncherPro.apk and add your desired launcher to /system/app inside zip file.
    CM7 calculator
    DSP manager
    Keyboard with a comma thanks to petsasj
    Adds some useful apps to data/app

V1.1 (06/10/2011)
    Added more multidpi support to dialer
    Launcher Pro Plus is now under /system/app and has been themed and shorcuts to the mms "bug" has been removed for your convinience. (doctorcete)
    Same as above v1.0
    ------------------------------------------------------

15. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Samma här, har provat flera roms men alltid gått tillbaks till cog 1.5.1. Men på denna stannar jag nog, lika snabb men bättre batteritid.

Först kändes batteritiden inte alls bra men efter batterikalibrering/laddning så är det helt grymt bra.

16. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker denna är klart rappare än tex cognition, klart snabbaste ROMEN jag provat iaf. Nu tänker jag endast "real performance", benchmarks har jag fått någon % bättre förut, men rappheten på denna tycker jag är överlägsen, inte en millisekund av lagg har jag upptäckt i menyer eller när jag scrollar 7 homescreens i GoEx som är fulla med widgets/ikoner.

Haft den några dagar nu och kan inte vara med nöjd, folk som bara kör in den och klagar på batteritiden tänker förmodligen inte på att:

1. Man använder ofta nya ROMar betydligt mer vilket drar massa kräm, speciellt ROMar man tycker verkar riktigt intressanta.
    2. Kalibrering av batteriet; några kanske missat att denna automatiskt kalibrerar battereit när man laddar?
    3.Missar någon inställning man kanske körde på sin gamla ROM. Tex fast dormency måste man alltid stänga av igen vid flash av nya romar, något program kanske ligger och autosynkar vilket man hade avstängt förut/manuellt gjorde det.
    4. Läst alla instruktioner? Tex använder man surgeon, viktigt att ladda hem spareparts och checka bort kompabilit läget.

Denna har samma batteritid som LeoMars vid användning för mig (10sekunder bättre faktiskt per %) (mätt med timer, samma brightness, samma tema/launcher och användning) och i deep sleep drar den sjukt lite med DATA off / bara 3g. 0.2-0.6% timme beroende på motagning, om jag har DATA påslaget och om jag synkar något ibland eller inte.

Hade inte några intressanta KI8 romar varit in the making hade det här helt klart varit en ROM jag kunnat bygga telefonen på 24/7 trots att jag är lite av en flash galning, enda jag kanske saknar är ett riktigt snyggt tema men dock tycker jag pongsters tema är snyggt och simpelt!

Kom ihåg också att radio/telefon versioner verkar skilja sig från ROM till ROM hur bra de fungerar, vad jag upplevt bäst på denna är KG5 och KI4 iaf gällande batteritid.

Last edited: 10 okt 2011
  17. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Batteritiden är grym, hade 20% kvar efter drygt 48h :)

18. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Fantastisk rom! Kör ca 25mv uv och oj vilken batteritid!
    Sen att docs tema gör den än mer fantastisk är inte till det sämre!
    Grym!

19. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ett problem jag har med denna romen är att tv6play inte fungerar att kolla på.

Detta är det meddelande jag får. Det funkade inte heller med cog 1.5.1 men den fungerar fint med leomar 2.7.1 och cm7.1.

Någon som vet hur jag löser detta?

20. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Ojdå! Ja det skulle kunna bero, med tanke på texten, att de ligger något program eller script som påminner om Ad free Android på dessa rommar... kolla under inställningar-appar och se om du hittar den där. Annars läs igenom deras första inlägg för att se vad de skriver om just adfree.

Själv hade jag valt bort att kika på tv6 på telefonen före att få reklam i var ända jäkla map.