Hej! Funderar på att flasha in en ny ROM idag, har haft CyanogenMod7 tidigare, men vissa småsaker fick mig att gå tillbaka till stock. Till exempel funkade inte GPS alls för mig, kunde inte synka Facebookfoton till min telefonbok så deras FB-foton syntes när dom ringde osv. Småsaker som jag verkligen gillar i min Desire.
Nu har jag funderat på att flasha om igen, och har hört att Oxygen är en väldigt ren och batterisnål ROM, är det en märkbar skillnad på batteritid? Är den buggig? Funkar GPS/Facebooksynk till telefonbok? Är telefonen lika "stark" prestandamässigt med Oxygen som stock, med tanke på att den är batterisnålare?
Sen undrar jag, kan jag tömma mitt SD-kort HELT, sedan ta en NANDroid-backup och SEN flasha in min ROM? Elle rhur ska jga göra? Vill vekrligen tömma SD-kortet helt men ändå ha kvar min backup.
Tacksam för svar!
EDIT: Var inne på "Oxygen settings" idag och såg att det fanns ett gäng CPU-inställningar där, men fattade inte riktigt vad en "governor" är för något? Den stod på "ONDEMAND", men fanns även "Performance" och "powersave", vad är detta? Kan man ställa in så den klockas ned när den är "släckt"?
Sen verkar mitt batteri inte kunna komma upp i 4197 mV när jag laddar heller, vilket det ska kunna göra. Efter att ha laddat hela natten så stod det på 4167 mV, är det ROMen som gör det eller kan det "svänga lite"?
Last edited: Jun 28, 2011