[ROM]CM7 Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 31 mar 2011.

1. Vertigood

Vertigood Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har lagt in CM7 nyligen och är rätt nöjd, (detta är min första custom rom :) ) men telefonen hittar inte mina kontakter på simkortet, vad göra? Nån enkel lösning?

Sen undrar jag en annan sak. Jag vill sätta wifipolicyn på "När skärmen stängs av" men den går alltid tillbaka till "Aldrig" trots att jag sparar mitt val. Varför?

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Du måste trycka på meny och sen spara.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Rootade och installerade CM7 (KANG P204-14) för några veckor sen.

Sen dess har min telefon låst sig ett tiotal gånger, tror att samtliga låsningar skett i samband med laddning. Med låsning menar jag att skärmen varit svart och enda lösningen varit att rycka batteriet.

Dessutom har telefonen tappat täckning ett trettiotal gånger. Har startat om telefonen i de lägena, eftersom flygplansläget även det verkar behäftat med en bugg, man kan nämligen inte komma ut ur flygplansläge, det alternativet är utgråat.

Vad är fel, och vad kan jag göra för att lösa problemet? Nyare Kang? Annan BB?

ROM: CM7 KANG P204-14)
    BB: 1035.21_20110725
    RIL: 0725 (V10d, Europe) (Matchar fint enligt GetRIL)

4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du kan ju testa att installera en nyare kang, det har skett en del ändringar.

5. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Som jag skrev..trots att jag sparat mitt val så går den tillbaka till Aldrig.

Sen undrar jag hur jag stänger av så att inte ledindikatorn tänds när skärmen är släckt. den är tänd konstant när jag fått nåt sms eller missat samtal. hittar verkligen inte nån inställning för det.

6. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Gå in på Appar->Utveckling och bockar för "Alltid aktiverad". Det ska ta bort hängningar som har med laddning att göra. Fortsätter det kan du se till att du inte synkar klockar automatiskt med mobilnätet. Och slutligen se till att processorn inte kör på lägre frekvens än rekommenderat. Det är väl de tre saker som verkar orsaka flest fel. Men börjar med Håll aktiverad du...

7. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Funkar Spotify för er i CM 204 eller KANGs? Funkar inte för mig på MIUI och är fly förbannad över detta problem..

8. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Spotify funkar för mig med CM 204

9. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Det fungerar, men jag kan inte direkt säga att det fungerar bra...

10. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vadå då?

11. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag kan inte synka, då hänger sig programmet. Ibland kommer jag inte in, den säger bara att den använder datatrafik och då trycker jag på acceptera, men sedan kommer den rutan upp igen och igen. Sedan så fungerar det ibland inte att streama musiken. Hoppas att spotify fixar detta snart, då jag börjar bli trött på det, man betalar ju trots allt 99kr/månad....

12. mezzo

mezzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Blue
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 920 för kriser
    ROM:
    Win10 nåt
    Platta:
    Asus Zenpad 10
    Jag har installerat KANG CM7 204-29 och allt funkar fint. I samband med att jag rensade bort lite gammalt skräp på mitt SD-kort så tog jag bort allt innehåll i /DCIM/Camera/ och nu kan jag inte navigera in där med Astro längre, den ställer sig bara och tuggar och kan inte öppna mappen. Någon som vet vad jag klantat till och hur jag kan fixa det?

edit: Nej det verkar vara thumbnails som inte vill laddas eller nåt, jag försökte gå till DCIM/Screenshots/ och där hängde det sig med. Har även avinstallerat Astro och installerat det igen.

Last edited: 9 jan 2012
  13. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fortfarande inte hittat nåt svar på min tidigare fråga angående WIFIpolicyn att den ska stängas av när skärmen släcks. Trots att jag sparar mitt val så går den tillbaka till "Aldrig"-alternativet.

Sen när jag får sms eller har missat samtal så lyser mina touchknappar hela tiden utan att slockna efter en stund som jag hade föredragit. Hittar inga inställningar för detta. Hade det inte så innan jag la in CM7. Vad göra?

14. henrik_h83

henrik_h83 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du behöver installera google apps för att CM ska kunna synka mot ditt googlekonto.
    Varför skulle du vilja stänga av wifi när du stänger av skärmen? Blir ju bara en störande manöver när den ska koppla upp sig varje gång du tittar på telefonen. Lättare att använda sig av switcharna du har i notification-fältet när du vet att du inte ska använda det.

Tapatalk/TF101 Revolver

15. MickeLa84

MickeLa84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Första tanken för mig var iaf för att spara ström om man inte tänder skärmen så ofta?

16. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har installerat gapps ju :/ Men det där e inget problem längre. Har mina kontakter.

Vill ändå att det ska funka att välja hur wifi ska aktiveras.

Några har klagat på dåligt ljud när jag pratar med dom nu och har ju läst om andra med samma problem med cm7..för det är väl romens "fel"?

17. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Problemen med störningar i ljudet är mer eller mindre löst med senare builds av CM7 i kombination med nyare baseband och matchande ril. Jag kör själv 0725 baseband V10/froyo i kombination med V10 0725 ril och detta på temasek 204-36 CM7 kang och upplever inga som helst problem med dålig ljudkvalité för mottagarna. CM7 går inte bra ihop med gingerbread ril:ar/V20.

Skickat från min Optimus 2X

Last edited: 16 jan 2012
  18. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag har nu matchande ril och baseband..V10d, Europe. Vet inte än om det hjälpt mot det dåliga ljudet.

19. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

En sak som jag börjat störa mig på är att efter ca 40h upptid så börjar mobilen bli seg. Detta problemet hade jag inte innan. Det tar ju inte lång tid att starta om mobilen, men det är ju ändå ett störningsmoment.

20. Asssor

Asssor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tydligen jätteproblem med min samtalskvalitet efter att jag bytte till CM7. För mig så funkar det skitbra, dvs jag hör den jag pratar med klart och tydligt. Värre är det för den jag pratar med och det framkommer tydligen störningar och brusighet när jag pratar med dom.

Fixade GetRIL och slängde in en matchande RIL men det hjälpte inte.

RIL: 0725 (V10d, Europe)
    Baseband: 1035.21_20110725