[ROM]CM7 Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 31 mar 2011.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kan någon tolka hur man ställer nätverkslägen i strömkontrollswidgeten. Fattar ingenting...

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Så länge som du endast wipe dalvik när du flashar om med en ny ROM så sparas allting precis som vanligt. Det som ändras är ju de småjusteringar som kommer med den senaste nightlyn, that's it.
    Alla apps och widgets finns kvar även om du inte har Titanium backup.

Skulle du dock göra en hel wipe, alltså där du wipe data, då behöver du flasha om Gapps och alla appar kommer vara borta. Då behöver du TB :)

3. dubbe

dubbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Nu tog jag steget och installerade CM7, det fungerade bra efter lite pillande... Men... Jag råkar ibland ut för att den tappar täckningen (eller att den snarare stänger av radio-delen?). Då måste jag starta om telefonen för att åter få täckning igen? Är det samma bugg som gör att man får skriva in pinkoden ibland? Finns det någon lösning på det?

4. ildivino

ildivino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har följt anvisningarna men när jag installerar cm7 nighlies och jag startar mobilen om i clockworkmod revoceryläge och försöker installera romen. men då står det att mobilen inte kan mounta sd korten.. och installeringen avbröts.. är det så att man måste ha extern sd kort, jag har endast intern.. eller vad gör jag för fel?

tack förhand

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det stämmer, du behöver ha ett externt minneskort och ha ROM-flien liggande på den.

Tror att det på XDA fanns en annan recovery som lät dig använda det interna minnet istället... Kolla där :)

6. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du kan ju få ett minneskort för 20:- spänn nu om du inte ska ha det största och snabbaste det vill säga...

7. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo men jag gjorde en dalvik och den partition cache den som ligger direkt när man kommer in i CWM. Antar att full wipe är den som heter factory!?...

Så mycket cash, tänk om man haft lika mycket cash i verkliga livet...;)

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det finns en moddad version av CWM som har stöd för det interna minneskortet.

9. ildivino

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har man lyckats installera Cm7 på min mobil men nu loopar den bara vid starten :/ efter ett tag blir svartskärm men knapparna lyser.. Kommer inte in ens.. Vad ska man göra nu då? :(

10. pellemannen

pellemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skulle tro att du behöver flasha en gång till, googla eller leta i denna tråd hur man gör en full wipe. Hjälper inte de så prova att ladda ner zipen igen.

11. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har fått ett problem med min skärmstyrka.

När jag låser upp luren så sänks skärmen till 10% eller dyl. Jag måste ha den på auto för att den inte ska göra så, men det är så otroligt störigt då det flimrar och håller på!

lösning?

12. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

kolla cyanogen mods inställningar.
    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

13. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hadde samma problem med skärmen i förra versionen. Dock fixade det sig med senaste uppdateringen till senaste versionen.

14. Fiddelito

Fiddelito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

15. ildivino

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu fungerade det att använda Cm7.. tack för hjälpen! Men nu saknar jag Market appen..

kan inte hämta någon app.. även från market.android.com.. suck..

16. pellemannen

pellemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du måste flasha in Goggle app zipen, du behöver inte göra någon wipe eller dylikt för att flasha in den.

17. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Får en kännsla av att den här cm7 har samma problem som den som jag körde till Xperia x10, dvs tfn går inte ner i sleep mode som den skall. Detta påverkar batteritiden när inte tfn används. Bara en känsla jag har. Någon annan?

18. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tjohöj
    Jag har nu jämfört lite mellan CM7 och Stock samt Fear... och CM7 är den ända som har otroligt dåligt samtalskvalitet. jag och flickvännen bytte telefoner, så jag skulle kunna höra vad hon har klagat på varje gång vi pratar...och det är som hon och andra folk säger, det låter burkigt och det är störningar hela tiden...detta är inte ett problem på fear eller stock
    vad kan detta bero på?

19. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Alla har det problemet. Det är så CM7 är nu, en nightly är varken mer eller mindre än en nightly. Det är inte meningen att man ska använda nightlys för dagsbruk. Om man vill det är det klar man kan göra det men det är inte meningen. En nightly är egentligen bara en del av ett sätt som en grupp programmerare kan jobba efter. Det går ut på att alla jobbar på varsin bit av koden under dagen och varje natt kompileras (kompilera: göra om programmet från kod i ett programspråk till ettor och nollor som datorn/telefonen förstår) koden automatiskt till en nightly (pga det tar ett tag). På morgonen testar man nightlyn och fortsätter fixa till alla buggar och lägger till funktioner och så gör man om det tills programmet/ROMen/något annat är klart.

Denna teknik använder en del företag men även utvecklarna av CM7. Skillnaden är att företagen inte släpper ut sina nightlys utanför företaget pga att de är för buggiga och bara används för testning. Först på beta eller RC brukar man köra ett beta-test där man låter användare använda programmet för att testa buggar.

Stegen är: Nightlys -> Alpha -> Beta -> RC -> Färdigt program/ROM

Så om man behöver bra samtalskvalitet ska man inte använda CM7 i dagsläget. Vänta på RC eller färdig rom. En notering är att vad jag har läst så brukar CM7 utvecklarna hoppa över några steg direkt från nightly till RC, men det är inte normalfallet. Vi ska alltså inte tro att det är allt för lång tid kvar trots att den bara är en nightly nu.

Rätta gärna mig om allt inte var helt korrekt men det är i grund och botten såhär.

TinyTerror och Fiddelito gillar detta.
  20. znejk

znejk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tror snarare det beror på att ni inte kör baseband 614 o ril-updaten till det. Förbättrade kvalitén och connection avsevärt för mig iaf. Cm7 kommer med ril från februari om jag minns rätt.
    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk