Läste det med root accessen som buggade. Men det är enkla grejer att fixa. Men för mig måste en ROM vara stabil, det är prio #1. Det var därför jag blev intresserad av denna för upp till 1.3 såg det mycket stabilt ut. Men om många av småsakerna fixas så testar jag. Denna ROM är inte den enda som jag kollar på. Har en massa på min radar Dock så är denna på bland första valet, om buggarna rätas ut. Därför kan det bli kul att se lite vad som kan kokas ihop när HTC släpper sin officiella 2.1 updatering, det vore väl en bra bas för många att bygga på, drivrutiner och sånt måste vara lättare att fixa då. Rätta mig om jag har fel
Jo, 1.3:an med ben kernelen är grymt stabil! Hoppas det inte ändras med 1.4.1,eller 1.4.2 eller vad det nu blir för nästa release
Provat denna samt Sensehero 2.1. Gillar denna skarpt, men skulle vilja ha in Friend Stream, är det möjligen någon som kan tipsa om hur man skulle kunna lösa det? Eller kanske någon hugad själ som kan tänka sig att knacka ihop en apk? Sensehero har ju Friendstream som separat zip, men funkar inte att flasha in den på Cronos
Hej Nu har han lagt ut StableCronos_710_sign igen. Men det fungerar fortfarande inte, samma fel som igårkväll, vänta med att installera
Jag la in ben22-kerneln i morse och nu funkar samtal via BT för mig. Passade också på att försöka överklocka lite eftersom min Hero inte tyckte om OC-versionen. Kör på 650MHz nu och än så länge går det utan problem. Känns mycket snabbare när man skriver sms. Har förbrukat 50% av batteriet nu sen jag tog den från laddaren i morse vid halv sju men då har jag gjort en nandroidbackup, flashat ny kernel, några korta samtal, överklockat och lekt lite med det och lyssnat på spotify 2-3h via BT. Känns ändå ganska OK.
Nu har Freeyo lagt upp en fixad version. Enda skillnaden är att han tog bort raden som strula. Den funka bra för mig, dock saknas APN för mig och min Telia abb. Wikin hjälpte där dock.
Nu finns det en stock-klockad release av 1.4.1Fixed som har orginal hastighet på 528MHz för dom som inte vill/har problem med OC releaserna.
Dock fungerar inte den 528 som finns ute just nu iaf, något får den att tuffa på i 710 trots allt och därmed hänga de enheter som inte tåler den hastigheten
Får oändlig FC på HTC Sense-Launchern... Suck. Edit: Provar med icke JIT-varianten istället. Edit: Nu stänger den av sig efter "Quietly brilliant". Känns inte så stabil denna :/