Jag har också det problemet med ekot till och från. Verkar som det bara är vissa som får det. Det är i alla fall något som ligger med i bugglistan och som dom väl förhoppningsvis kommer lyckas fixa. Det jag märkt är att om jag sänker ljudet lite så minskar ekot en hel del. //Mattias
haha, du den kernelen gjorde stor skillnad! och nu kan även jag med en hero från en tråk-batch överklocka lite smått!
Underbart Jag har fått en Hero från en bra batch, ligger just och kör med 710mhz utan problem. //Mattias
ja, jag har kört 710Mhz i en vecka nu, inte en enda hängning eller FC. har inte hänt något lustigt alls faktiskt, vilket är bättre än 1.5... Kör med Legendary-Ben10Kernel-signed
jag är galet nöjd med min Hero sen denna rom ploppade upp. Känner inget behov alls av en Desire faktiskt
Jag kan bara hålla med. Det blev en helt ny telefon med denna rom. Snabb, stabil och med bra batteritid. Sitter och väntar på att 1.4.1 ska komma ut. Han ska förhoppningsvis släppa den inom en halvtimma. //Mattias
Nu har 1.4.1 kommit ut. Tänkte bara så alla som älskar denna rom kan få det senaste. Cronos Version 1.4.1 * Fixed app2sd * HTC Lockscreen back. * Fixed OC and non OC kernels. ** Forcing the speed now on kernels. * Fixed Wifi. * Fixed Echo sound while calling. * Fixed Alarm snooze bug. * Fixed VPN/OpenVPN * Fixed auto-brightness * Market should be a lot faster with engaging downloads. * Auto Radio Update Added. //Mattias
Nya 1.4.1 som jag tanka ner för några minuter sedan: Kod: E:Cant chown/mod /system/xbin/dropbear (No such file or directory) E:Failure at line 390: set_perm 0 0 04755 SYSTEM:xbin/dropbear Installation aborted Tydligen fler som har problemet, tips att testa andra nedladdningssiter och såklart md5-checksum Edit: Har wipe:at allt som går att wipe:a. Försökt med 1.3 först, starta om några gånger, och sen flasha över med 1.4.1, funkar fortfarande inte
Jag tror jag får samma fel men jag är inte säker. Min telefon rebootar nämligen under copying files så jag hinner/får inte upp något felmeddelande. Sen fastnar den på hero loggan efter rebooten. Går tillbaka till chronos 1.3 sålänge...
Jag har 1.4 och det finns en fruktansvärt irriterande bug i alarmet. Jag kan inte stänga av det på morgonen, och med mitt humör så tidigt så kommer min Hjälte få väggkänning imorgon. Det handlar inte om snooze utan det "vanliga" alarmet! Någon mer som haft samma problem?
Någon med Tele2 som fått mms att fungera? Jag kör med 1.3 fortfarande och får verkligen inte till det.
1.4.1 ser ju ut att fixa eko problemet, får vänta tills han släpper den icke överklockade (ingen lust att klocka burken ännu)
Har nått att göra med att 1.4 använder "fel" lockscreen, den stänger helt enkelt inte av alarmet som sence-lockscreenen gör
Tänkte nästan flasha denna nu på morgonen. Men läste precis igenom tråden på xda imorse. Och det verkar vara en del småstrul med denna också. Dessutom vill jag inte köra OC, för jag vet inte om min hero klarar 710Mhz, vill köra non-OC och klocka själv. Bara att vänta och se om det kommer någon update under dagen
Rootproblemen som finns än så länge i den nya kan enkelt lösas med ett par adb-kommandon: adb remount adb shell chmod 4755 /system/bin/su exit
Han har plockat bort länken till download av 1.4.1, men nu ligger en ny md5 uppe så nyrelease är väl på väg väldigt snart Edit: Nu finns en fixad 1.4.1 upplagt! Men fortfarande problem med dropbear, installation aborted