Jag börjar bli rejält trött på 'hastigheten' när man kopierar till och från sd-kort , SUPERSLÖTT , nån annan som har problem? Har haft det såhär sen jag installerade CM7 och funderar allvarligt på att testa andra roms. Det tar först en 5-10sek innan telefonen börjar kopiera, sen kommer det en 25% på typ en sekund , sen står det still 5-10 sekunder och sen går det skitslött. Ska kopiera in nåt nu så jag får fram lite siffror.
Kör jag SD-speedtesten vad den nu hette , så verkar allt normalt. (även om den i sig verkar lite skum...)
Kopiera in Suave HD icons pack , 114 ikoner tog ca 3-4 minuter. Detta är filer som ligger på 18-20k styck. Verkar vara nån delay vid kopiering och efter. Sen upptäckte jag att jag inte kopierade foldern och tänkte , det går ju snabbt att flytta in dem i en. Tjovisst, om man med snabbt menar 2 minuter.
Testar en stor fil oxo:
Hmm , nu blev det konstigt. 27.5MB fil , tog 10sek som vanligt innan nåt hände , men sen låg den på 1.600kbytes/sek... Första gången. Brukade vara 2-300kbytes/sek
Ska nog kolla om det är nåt windowsskit som indexerar den eller likn. Har inte haft telefonen kopplad så länge i taget så kanske den blivit klar med en indexering nu...
Edit: Testade en till fil nu , 22.5meg låg på mellan 160kbytes/sek-260kbytes/sek.
Edit2: Och en till, alla dessa utan att disconnecta eller nånting. 23meg , snittade 1400kbytes/sek
Kan tillägga att det är ett Kingston 8GB class4. Har testat med ett Sandisk 8GB class2 och class4 , ingen skillnad.
Last edited: 12 mars 2011