Har en fråga som rör S2E för cm7. Har det installerat och trodde det funkade ok. Har en 1gb ext-partition på kortet. Men så fick jag varning att telefonen hade dåligt med minne när jag installerade en app.
Verkar alltså som om mina 280 mb på data gått åt trots s2e-scriptet.
När jag kollar i s2e så står det att 189 mb finns på sd-ext/app men det raden är grå och det går inte att klicka ur checkboxen. För att få plats med apparna testade jag att klicka i att flytta Dalvik cache och det gick bra och över 100 mb frigjordes på data. Här är checkboxen klickbar.
Men kan det vara så att s2e bara kan flytta vissa appar till ext? Har över 600mb ledigt på ext och skulle gärna utnyttja det.
Kör cm7 nightly 165 på den nya cm7 tablen från alpharev.
Tacksam för lite input om detta.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Uppdatering:
Antingen är jag dum i huvve eller så är det lite lurigt med s2e-appen. Nu när jag kollade igen så finns även valet att flytta "application data" också. Svär vid gammelkungens grav att det inte fanns där innan (eller så ÄR jag dum i huvve...). Klickade i det, startade om och vips vara bara typ 10 mb använt av data. Sedan har jag flyttat tillbaka Dalvik Cache till Data också. Antar att det av prestandaskäl är bättre att ha den internt än på sd-kort.
Men en sak är fortfarande lite konstig. Vid olika tillfällen är checkboxarna åtkomliga eller inte när det gäller vad man ska flytta i S2E.
Last edited: 19 augusti 2011