Tyvärr så hjälpte det inte alls. Jag wipade alla cache efter att först ha skapat en ext3 partition på 512 MB mha Gparted som jag redan har på min PC med Linux Mint. Stoppade in SD-kortet i en USB hållare (nytt, då jag sparade det gamla SD kortet). Kortet har en partition på ca 28 GB FAT32, och en 512 MB med ext3 som jag formaterade i recoveryläget. Ser ut som jag inte kommer ur det här med ständiga omstarterna, hur jag än gör. FAT partitionen har förstås zip filerna som ska flashas. Första gången så hinner den visa inloggningsrutan för att ange pinkoden till SIM kortet, men jag hinner inte ange den förrän den bootar igen och då kommer den där bilden som jag skickade ovan upp igen, osv.
Senare
Jag bootade på nytt till recoveryläget och gjorde en restore av min senaste backup med CM 7.03. Nu funkar mobilen igen. Då är frågan varför det inte går att flasha om den till CM 7.1. Har jag för gammal HBOOT (version 0.93.0001), eller gör jag inte det som krävs och som saknas mellan raderna i instruktionen om det nu saknas någon detalj? Jag hade CWM Recovery 2.5.0.7 i, men den ville uppdatera till en nyare version... 5.0.2, någonting har jag för mig. Min Desire är bland de första och har version PVT1.
I'm lost... någon som har en aning om vad som går snett när jag försöker?
Last edited: Oct 16, 2011