Eftersom FroYo nu har gjorts tillgängligt som öppen källkod så har till exempel vår käre Cyanogen börjat fingra på koden.. So far verkar arbetet flyta på bra och han är redan ute med en Alpha-version för den som vågar testa... Men det är ju givetvis lite osäkert att installera! Alpha är för den som inte vet steget före Beta... Det vill säga ämnad för intern testning, medan Beta är ämnad för extern testning (dvs med hjälp av oss). Jag vågar inte lägga in denna riktigt än, men jag avvaktar och slänger eventuellt in en ny version när jag ser att medlemmarna börjar komma med eventuella buggar etc.
Inlägget finns i tråden "All discussion of FroYo/CM-6" i Nexus One forumet och jag kopierar och klistrar även in det här:
Ok, so answers I can give:
There is a booted Froyo CM6 (ie it works) http://twitpic.com/1zqlyn
1) You should be able to update without needing to wipe
2) No word yet on Apps2sd vs Froyo2sd
3) Its very alpha right now, not all the CM stuff is in there yet
4) Test releases will arrive when it is deemed ready for that stage
Follow github.com/ctso.atom or github.com/cyanogen.atom in your favorite RSS reader for minute by minute commits
EDIT: Mybad, jag följde inte ens länken, så det är fortfarande Alpha för intern testning! Men det är i alla fall en trevlig bild som visar att hans MOD är up and running så att säga! Men vi får vänta lite till innan vi får sätta tänderna i MODen
Ooooh, längtar till Flash 10.1!
Last edited: Jun 25, 2010