[ROM] [eclair] Finnish Fillyjonk RLS4 [2010-12-22]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 3 dec 2010.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Last edited: 2 jan 2011
    shastar, Morta, Nisse Järnet och 9 andra gillar detta.
  2. extasy

    extasy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej Kallt_kaffe, håller du även på med att göra en 2.2 rom?
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nja, jag började lite med den senaste kinesiska läckta versionen men jag är lite petig med att såna saker som "coarse location" och sånt skall fungera så lade ner det projektet och satte tänderna i den finska ROM:en istället.

    Jag tror jag väntar ett tag till på lite bättre "råvara" innan jag ger mig på Froyo.

    Den finska ROM:en känns bra och stabil än så länge. Wifi fungerar äntligen rätt skapligt. Har bara haft wifiproblemet en enda gång och det var i morse efter att telefon "sovit" i 7-8 timmar.
     
  4. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för dina insatser Kallt_kaffe, jag kör din Hungarian Hedgehog nu och den funkar verkligen kanon. Kanske ska prova den nya också. Har du som är insatt i roms och allting någon aning om vad som kan orsaka de där skärmfrysningarna som sker för vissa av oss när vi kör 2.2? Att telefonen låser sig ibland när man är vid lockscreenen - eftersom de fysiska knapparna vibrerar så verkar det mest vara skärmen som stänger av sensorerna eller något. Försöker lista ut vad det kan bero på, aldrig haft problemet på någon 2.1 build.

    Du gör ett grymt jobb iaf!
     
  5. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör MoDaCos custom R4 ROM 2.1 och jag hade tidigare jätteproblem med skärmfrysningar men med vibrering av fysiska knappar. Blev trött på att jag dessutom fick forceclose på Launcherpro ibland så jag satte stock launchern som standard för att prova. Har inte fått en enda frysning sedan dess (1 vecka sedan). Har dock inte testat någon 2.2 rom. Har kanske inte med saken att göra men det funkade för mig.. Kanske dags att prova denna finska varianten..
     
  6. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kör med launcher pro nu på 2.1 utan frysningar och fick problem med 2.2s standard launcher. Kanske olika orsaker på olika telefoner..?
     
  7. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Tack kallt_kaffe för ytterligare en rom. Har ej provat någon av dina roms ännu men finns en god chans att jag gör det när du kommer med en 2.2, tänkte ändå vänta på custom roms byggda från retail sourcen, för vill inte heller ha nå små barnsjukdomar.

    Lite OT, men angående era frysningar av skärm så kör jag även mcr 4, och kört både ADW och LP (ej plus) och har aldrig haft en frysning (dock något fall av extremlagg då skärmen är bra seg, som tvingat fram en reboot). Så antingen är det som du säger att orsaken är individuell från lur till lur eller så har det med nåt annat att göra.
     
  8. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Körde in denna på Sambon lur.
    Dock så får jag inte uppgradera/låsa upp Launcher Pro på den.
    Sen så fungerar inte Facebooksync och jag fastna på Start guiden den ville lägga till Google kontot om & om &....

    Men i övrig så är den betydligt trevligare än Modacos.

    Grymt jobb du gör.
     
  9. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Wifi fungerar inte alls för mig på denna rom. Jag startar wifi och ca 10 sekunder senare slås det bara av igen. Funkade bra i Hungarian Hedgehog, lade in denna utan wipe.
     
  10. jeep

    jeep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken version på det under liggande (kernal osv) är det? Är det samma som de andra som du (kallt_kaffe) har pillat med?
     
  11. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Custom kerneln är samma som i Hungarian Hedgehog, dvs det vi fått från ZTE + lite fixande och trixande eftersom de inte släppt något ännu som fungerar rakt av. Har man en Finsk 5Mpixels mobil så får man lägga på addon:en med original kärnan eftersom de inte släppt någon källkod som stöder den nya kameran ännu.

    Android versionen är baserad på den ROM som följde med de Blade's som säljs av finska Saunalahti och det är i skrivandets stund den "färskaste" 2.1 dump:en vi har.
     
  12. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har problem med wifi i denna rom?
     
  13. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ny version ute...
     
  14. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Vad ger den nya romen för score i quadrant, nån som testat?
     
  15. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej kallt_kaffe!
    Har några frågor innan jag lägger in denna ROM:en och hoppas du har tid att svara :)
    1. Har idag 2st telefoner med gforums Froyo på som vi har en hel del problem med. Dels att skärmen låser sig helt, wifi-anslutningen släpper ofta och att den kommer på ljudlöst av sig själv (läst att en hel del folk haft problem med liknande saker).
    Kommer din ROM vara bättre/fungerande på dessa punkter?
    Vi (min tjej och jag) är inte ute efter det senaste, utan bara att det fungerar, vilket vi nu känner att det inte gör :(

    2. Om du anser att din ROM är mer stabil så kommer vi att lägga in den. Eftersom vi haft en annan custom ROM så antar jag att jag behöver göra "Wipe the data/factory & Wipe the cache", stämmer det? (Du får gärna förklara exakt vad som händer med telefonen också, om vi måste installera om apps, inställningar osv. :) )

    Om det är någon annan som kan svara på dessa frågor lika bra så får ni gärna göra det, vore oerhört tacksam för svar då det börjar bli tröttsamt med alla buggar o_O
    Har försökt läsa mig till svaren men vill få det 100%-klart innan jag gör något, hoppas ni har överseende :)

    Och kallt_kaffe, stor eloge och stort tack till dig för att du lägger ner din fritid för att göra det bättre för oss andra <3
     
    Last edited: 9 dec 2010
  16. emomilol

    emomilol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.2 romarna har som regel mer problem än 2.1 romarna. Så vill ni inte ha det senaste utan är ute efter stabilitet så skulle jag gå på en 2.1 rom. Jag tror den här är ett väldigt gott alternativ.

    Att wipa data och cache är precis vad du säger, man tar bort alla inställningar, kontakter och appar. Så se till att synka kontakterna så du slipper lägga in dem varje gång manuellt.
    Detta måste göras för det kan ligga inställningar kvar och skräpa som inte fungerar i den nya romen.

    Word!
     
  17. Kossan

    Kossan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ja den är stabil och buggfri (inte hittat några iaf).

    ja du bör wipa allt annars stora möjligheter till strul. möjligt att du inte ens kan starta den utan att rensa (oändlig boot-loop).

    titanium kan batch backupa alla dina nuvarande program samt inställningar så du kan återställa efter vad du vill (tex upplåsta banor i angry birds).

    gör en backup i clockwork innan du testar kanske så du kan återställa.
     
  18. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Varför får jag bara 403p i quadrant när man får 900+ i froyoG2 ?
     
  19. Mardagg

    Mardagg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en grym rom Kallt_Kaffe, men tydligen så funkar inte rooten på min telefon....
    lite trist måste ja säga......men i övrigt så helt underbar rom
     
  20. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Runt 400 är vad man får med Android 2.1 på ZTE Blade, helt normalt. Froyo är en nyare version av Android med diverse optimeringar därför får du bättre värden i Froyo (Android 2.2).