[ROM]Elelinux-7.1.0-RC1-Hero-v3.1 android 2.3.5(2011-07-28):)

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 31 jan 2011.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Det kan var gammal skit som spökar för folk,för att vara riktigt ärlig wipe av allt i recoveryn rensar inte allt tyvärr,vill man vara på den säkra sidan så gäller ett kommando oxå.

i adb
    Kod:
    mount /system && rm -rf /system/* && umount /system

BTW i nästa release så kommer min nya app med lr tema-betaversion kanske man säga

2. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    vad gör detta kommando? hur mkt tar den bort, tänkte på vad man ska backupa och vad man ska förbereda sig på utan att bli överraskad d:

3. ppihC

ppihC Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är lite nuub, vars fan skriver man in dessa kommandon :P

4. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har samma bekymmer som de senaste inläggen. Brukar dyka upp efter ca 24h användning. Ballat ur två dagar på raken efter att jag haft telefonen helt inaktiv i några timmar när jag varit och tränat. Båda gångerna har jag haft obesvarade samtal, om det nu kan spela in. Tvingats rycka batteriet då inget annat hjälpt.

5. sibbor

sibbor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte annat än ställa mig i kön och rapportera och rapportera att jag också har problem med AlertDialog's som inte dyker upp som de skall. Det sker efter en tids användning. Man kan t.ex. inte dra ned statusbaren och klicka på grejor, tangentbordet krånglar och man kan inte skriva grejor samt saker dyker inte opp. Kan ex. inte checka in i Google Maps eller avsluta/boota telefonen... problem med alarmet också, eftersom även det är en AlertDialog som poppar upp.

Precis. Rent spontant känns det som att problemet dök upp i samband med att Elelinux 7.0.0 började att baseras på källkoden för Gingerbread 2.3.3. Det handlar inte om någon hårdvaruaccelerering som lägger av eller nåt sådant?

Last edited: 11 mar 2011
  6. Orfeous

Orfeous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har nu haft en hel del problem med att bland annat facebookapplikationen avslutas vid olika tillfällen, ibland hänger programmet sig också. Så d får man plocka ur batteriet.
    Sen så kan telefonen plötsligt starta om sig själv, ibland så försvinner alla ikoner på skrivbordet och då får man starta om telefonen. Sen alltid när jag är inne i SR Play och avslutar som vanligt med "Stäng av" inne i programmet så brukade programmet avslutas men det som händer nu är att programmets ikon ligger kvar i statusbaren och själva programmets huvudsida är svart med några gråa fält.

Jag tycker det verkar som att det är lite slumpat vilka program som hänger sig eller startar om sig själva. Känns inte alls stabilt just nu.

Sen tycker jag fortfarande inte om wycontacts eftersom man inte kan länka till facebook kontakter, kontakterna i telefonen måste ha rätt mail och rätt nummer som folk har angivit på facebook för att det ska fungera.. men ibland så gissar telefonen att en kontakt är nån helt annan på facebook, jag saknar möjligheten att själva kunna länka till konton precis som man kunde förr med original rom. Tycker inte heller om dialern, jag kan inte trycka på bokstäverna för att få fram kontakter utan måste gå till fliken kontakter och scrolla där hela tiden. Drygt! Jag vill att det ska vara som förut att man kunde både skriva nummer och komma till kontakten samma gång, har testat andra dialers men.. nja jag vet inte..

Kameraapplikationen tycker jag också har blivit dålig, man kan inte längre ta fokus med fingret på skärmen som förr. Det saknar jag. Sen upplever jag att bilderna får sämre kvalitet både i ljusa förhållanden och normala, så var det inte alls förr trots likadana inställningar med iso, vitbalans och sånt där.

What to do? Just nu ser det ut som att det blir en nergradering till en äldre version.
    alternativt tillbaka till original rom ;)

7. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Rommen är uppdaterad,det har varit mycket strul med de mesta för en del användare tyvärr,men hoppas att denna version fungerar bättre för er.

Skall översätta changelogen lite senare när jag hinner

sibbor gillar detta.
  8. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Najs! Översatte åt dig:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

elelinux gillar detta.
  9. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Tackar :D

10. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag brottas lite med denna och behöver nog rensa ut mer ordentligt enligt din rekommendation ovan.

Däremot vill jag ju gärna slippa börja om från början med alla inställningar etc. Om jag kör en komplett backup med Titanium och sedan läser tillbaka allt efter uppgraderingen, är det då risk att jag får tillbaka orsaken till mina problem? Eller räcker det med wipe + radering av /system?

Och en liten tilläggsfråga - i min recovery kan jag välja factory reset, wipe dalvik, wipe ext, och så batteri och rotation. Vilka ska rensa vid en "normal" uppgradering?

Last edited: 13 mar 2011
  11. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Vilken recovery har du ? det kan ställa till det oxå du bör ha amon ra 1.7.. något,TB kan ställa till det,jag brukar bara ta appar och sms på backupen aldrig några systeminställningar,det brukar räcka med wipe av cachen och wipe av dalvik cachen,vid ny installation wipe av allt dvs om du kommer från annan rom

12. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Man bör vara försiktig med att återställa inställningar när man går mellan versioner. Det brukar alltid leda till problem. Därmed inte sagt att det inte kan vara värt att försöka men om man misslyckas så måste man ju ändå börja om från början och fixa alla inställningar manuellt och då har man suttit med TB väldigt länge i onödan. Apps utan data brukar dock fungera bra att ta via TB. Om du kör LauncherPro så kan LP också ta en egen backup på sig själv som brukar fungera bättre än TB's.

13. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för hjälpen! Jag körde visst recovery 1.6.2 så det blir till att uppgradera.

14. LeWaN

LeWaN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Jag kör också 1.6.2 och det funkar helt perfekt.
    Men får se vad som händer efter att jag skrivit detta...

En grym rom är det iaf! :)

15. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har gjort total wipe nu i samband med senaste versionen för att försöka få slut på ombootningarna, vi får se hur det går.

Har dock problem med realtemp widgeten, kraschar direkt, går inte att lägga till. Använder gpsen. Har känts som tidigare krascher har haft samband med just gpsanvändning.

Korrigering: fungerade efter några timmar.

Last edited: 14 mar 2011
  16. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm... nu har jag kört in recovery 1.7 och rensat alla cachar samt raderat /system. 2-3 timmar gick den bra, men sen hängde den sig vid hemskärmen igen. Fram tills dess går den som tåget, snabbare än någonsin.

Tyvärr har jag svårt att hitta någon gemensam nämnare kring varför den låser sig. Finns det någon logg man kan aktivera som kan ge mer info?

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag kör den utan några problem med Eles senaste rom..... Tack för den och Tack för romen :D

Sen är det lite knepigt hur man ska hantera en hackad mjukvara som någon hittar i ett kinesiskt forum...... måste vara nåt för varje enskild användare att bedöma.... skulle det vara nåt gömt i koden så tror jag inte EleLinux vill bli beskylld för att ha spritt den hackade Maps-versionen.

Nu är det ju busenkelt att göra det med adb och androids utvecklingsverktyg.

Nu kör jag Linux så då använder jag ./ före adb vilket man inte gör i Windows.

Kod:
    plun@plun-laptop:~/android/tools$ ./adb reboot recovery
    * daemon not running. starting it now on port 5037 *
    * daemon started successfully *
    plun@plun-laptop:~/android/tools$ ./adb shell mount /system
    plun@plun-laptop:~/android/tools$ ./adb push maps5.2.1-ownhere.apk /system/app/ 
    1712 KB/s (6195158 bytes in 3.533s)

Klart !

18. careri

careri Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan som har problem med wifi, jag får:
    Scanning, Connecting, Disconnected.
    Sen blir min anslutning, disabled.

Jag har testat att ställa ner min Airport Extreme från N -> G. Funkar inte ändå.
    När jag körde HTC 2.1 funkade det utan problems. Något bra förslag på en lösning

19. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    kolla vilka channels du använder

20. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag kör Amon 1.6.2 och har inga problem med senaste versionen än så länge. Jag uppdaterade då från 0.9 så kanske kan det vara nåt skräp som kommit efter den versionen? Jag har iofs inte använt telefonen så mycket sedan jag flashade...