[ROM]Elelinux-7.1.0-RC1-Hero-v3.1 android 2.3.5(2011-07-28):)

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 31 januari 2011.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nu är rommen uppdaterad,grafikbuggen är fixad,läs changelog innan installation den är på engelska men tror nog att alla behärskar det,översätter senare när jag hinner

oweki, Rurik och miii gillar detta.
  2. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    sweeeeet!

3. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Behövs det fortfarade göras en "superwipe" via adb?

4. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kört senaste hela dagen, sen igår kväll. Fungera riktigt bra, GPSen har verkligen fått sig ett lyft, inga grafikbuggar vad jag märkt och den har inte spontanbootat om sig ännu. Det ser lovande ut.

Saknar däremot google maps 3d som funnits tidigare, kan den komma som val?

Annars ett stort tack!!

5. LeWaN

LeWaN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Ligger på förstasidan?

"
    Options

Maps-3D
    "

6. Peiza

Peiza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Igår fungerade inte den länken och på xda fanns inte den överhuvudtaget. Kanske att länken fungerar bättre idag, får undersöka saken senare.

7. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nej jag har tagit bort den,skulle uppdaterat den egentligen men pga allt tjat,påhopp mm från Feeyo har jag valt att ta en pause,ni kan läsa mer om det på xda

8. allatiders

allatiders Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När ni installerar nya romar. använder ni något program för att spara inställninga som ringsingaler program Hemskärmar mm eller får ni installera och ändra allt varje gång?

///MVh Memme

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Hmmm...... :cry:

Men du ele du kan ju inte lägga av när det ser ut så här. ;)

Alla tre rommarna i topp........:D

Sen tar det ett tag tills HTC Evo kommer......förhoppningsvist också hackad när den kommer till Sverige, går rykten om att HTC har bökat till det med hembrygda romar..... men Evon ser för läcker ut....:P:teeth:

10. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Shit! kändes just som min Hero dog :(

Har hört att Feeyo blivit avstängd från XDA för just påhopp mot andra devs, ditt beslut men tycker det är väldigt tråkigt att du lägger av :(

Du har gjort mycket för Heron, vilket du själv vet ;) Hoppas du börjar snart igen :)

11. Rurik

Rurik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trist när sånt händer! Jag förstår hur det känns, smutskastning och anklagelser tar bort det roliga. Även om majoriteten av alla älskar din rom och loggar in dagligen för att se om det kommit någon ny uppdatering.
    Tack för allt du hittills gjort Elelinux, jag skriver hittills för jag hoppas att du kommer tillbaka för "vi" saknar dig och uppskattar det du gjort :)

12. wroopy

wroopy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tråkigt när folk gör påhopp som förstör för andra.
    Elelinux, hoppas att du trots allt kommer att känna dig motiverad att komma tillbaka och utveckla din rom, då det r de som håller hjäten vid liv.

13. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Tråkigt då sånt händer, jag går nog tillbaka till din 2.2 då den kändes snabbare och stabilare

14. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Minst sagt trist att det ska behöva va såhär..
    Vi får helt enkelt tacka för allt du gjort för oss! Vi är ju iaf många som uppskattat vad du gjort!

Nu till lite supportfrågor som ni andra får hjälpa till med.
    Sen jag uppgraderade till 1.6 så fungerar det inte längre att dela ut internetuppkopplingen via USB, när jag aktiverar det så kopplar den från usb i nån sekund innan den går tillbaka till ursprungsläget. Funkar det för er?

Last edited: 28 mars 2011
  15. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    La just in senaste och det fungerar kanon, dock en sak, går det att modda default homescreen? kört med ADW förut men tänkte ge denna en chans, dock stör det mig att ha 5 screens istället för 3, ADW tog bort det stödet men optionet fanns kvar så man kunde ladda en gammal sparning med 3 och få fram 3, går det med denna?

Sedan går det att byta ut browser knappen på något sätt, letat runt men inte hittat något sätt att modda home?

Tack för en kanon ROM.

Btw om du inte sett det Ele så har Feeyo tydligen bett om ursäkt för sin okunnighet när det kommer till check sums
    http://www.cronosproject.org/forum/viewtopic.php?f=58&t=877&start=390#p31124

Kan förstå att det inte gör mycket för att få tbax lusten men hoppas du iaf får tbax lusten senare, kört Ele ROMs nästan sedan du börja med dem och de har hållt min Hero stabil och snäll :D

Oavsett så tack så jätte mycket för det jobb du lagt ner, det har varit omatchat i min mening när det kommer till heron :)

16. ingster

ingster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara också hoppa in och tacka för alla super grymma roms! Du har verkligen varit den som hållit nivån uppe, nya stabila och ständigt updaterade rommar. Vad hade min hjälte varit utan dig? Säkert utbytt! Hoppas du får tillbaka lusten någon gång i framtiden men vill iaf tacka för det du gjort :D

17. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Verkar vara mycket drama inom utvecklarscenen.
    Kanske bättre att hålla sig borta från xda helt?

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Jo det är j*vligt tråkigt när folk håller på att kasta skit,man tappar lusten helt klart men det blir en uppdatering i Sverige iaf, om det blir en till innan finalen vet jag inte beror lite hur jag ligger till rent tidsmässigt.

Pratade med en som kan detta riktigt bra om checksum osv,jag funderade själv på hur det kan bli samma,han menade på om man använder samma source samma kompilator då blir checksum samma,för under själva c kompileringen då kompileras bara koden och filen blir lika stor,men ev trodde han att om man testar kompilera med 64bit kontra 32bit då bör det bli skillnader,i mitt fall har jag kompilerat med 64bit även Feeyo (tror jag iaf linux och 64bit) och samma source då blir det samma,så nu håller jag på att bygga om sourcen för klara av att kompilera den med 32bit,för den default tillåter inte kompilering med 32bit i GB,men vill gärna testa själv för att se om det blir skillnad,mycke jobb för lite :ehm:

Edit: Som jag skrev i tidigare inlägg "valt att ta en pause" det innebär inte med automatik att jag slutar helt och hållet. :D

Last edited: 29 mars 2011
    Peiza, Jerka och zeb999 gillar detta.
  19. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Checksums grejerna borde väl bero på vilken platform du bygger sourcen mot, inte vilken du använder som bas? måste erkänna att mina programmeringskunskaper inte är annat än kanske "moderate" och samma med systemkunnigheten men checksumen borde väl bli samma om identisk kod kompileras mot samma target platform (dvs i detta fallet Android)?

Håll mig inte till något av det jag just sa bara :P Men det är ju target platformen som är av intresse för kompileringen så om jag kompilerar mot 32bit på 64bits system borde det inte bli någon skillnad mot om jag gjorde det direkt på 32bits? som sagt begränsade kunskaper och sällan gjort något där checksums spelat roll så kanske är helt ute och cyklar ^^

Btw Ele finns det något sätt att minsta antalet home screens på ditt orginal eller måste man lägga in ADW eller något annat för det? :)

elelinux gillar detta.
  20. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Du har helt rätt,skulle börja idag med att fixa iordning GB sourcen så att jag skulle kunna kompilera den med 32bit,då hade redan CM fixat det,hade missat det helt och hållet,hur som helst dunkade in GB sourcen i min laptop ställde in allt som jag har i min stationära burk,och började kompilera båda samtidigt självklart tog 32bit nästan dubbelt så lång tid pga olika orsaker(orkar inte förklara)

Började jämföra sedan när det var klart

32bit

64bit

Helt identiska givetvis.

På din fråga ang. homescreens tror nog du får byta launcher