[ROM] elelinux_2.1_ROM_nexus [ROM]

Discussion in 'Hero' started by elelinux, Mar 18, 2010.

1. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Installerade v2 över v3. Ingen wipe alls. Installerade apps försvann som tidigare. Fungerar fint dock.

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det tycker jag är konstigt när jag bara flashar tappar inte jag några apps,iofs så har jag mina apps på ext3 partion på sdkort och även dalvik cache.

Men det skall inte spela någon roll appsen skall inte försvinna ändå hmm.

Innan jag la mina apps på sd kortet försvann de aldrig heller vid en ren flash.

3. kosmiq

MINA ENHETER

Har också en ext3 partition. Har dock inte kollat om min Apps2SD fungerar. Så jobbigt är det inte att installera om dom heller då de flesta inställningar sparas (med undantag för utseende på widgets).

Dock lär jag börja köra på Titanium Backup framöver och återställa allt den vägen.

Kan det ha något att göra med att jag inte gjorde wipe av ext innan installation av ROM'en? Körde factory reset samt dalvik wipe innan install.

Edit:
    Eftersom du dessutom gjort ett så fint jobb med denna klistrar jag tråden! En stor eloge och applåder för att du snickrat ihop den enda 2.1 ROM jag velat ge mig på i väntan på officiell från HTC.

Last edited: Mar 24, 2010
  4. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkade inte i v. 1 och det var den jag kom ifrån. Flashade in v. 3 utan wipe...

Edit: Testade köra in aNetshare och med den appen funkade det med v. 3!

5. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste hålla med Kosmiq här, ett makalöst jobb du gjort alltså! :D

6. Pata

Pata Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med ovanstående. Ett kanon jobb med en Rom som fungerar hur bra som helst och snabb är den. :)

Men jag kommer hålla kvar vid din Rom elelinux även när HTC släpper sin officiella.

Denna anser jag kommer bli en klassiker som MoDaCo:s Rom:s

Hoppas innerligt att du kommer att forsätta med utvecklingen av denna även om den, som idag är stabil .

BRA jobbat elelinux !!!

/ Pata

7. elelinux

MINA ENHETER

Tackar så mycket allihop kul att rommen uppskattas.

Det finns alltid lite bekymmer när man bygger rommar,som jag och Farmfield skrev till varandra om, känns som hårdvaran inte riktigt samma i alla lurar.

Jag har testat många olika rommar och givetvis läst även kommentarerna en del upplever olika rommar buggig nästa inte osv.

Med det utgångs läget tänkte jag får försöka få ihop något som ev skulle kunna fungera för alla,men icke sa nicke fick bli 2 olika version,den senare blev Farmfield testpilot. :D

För mig personligen märker ingen skillnad oas version.

Åter tack alla, kul att mitt arbete uppskattas, nu är bara att vänta ett litet tag så kommer htc's egna som man kan börja snickra på :P

Edit: Kommer att forsätta med denna tills det finns en stabil och bra htc hero 2.1 rom då kommer jag flytta över mycket till den istället,lite nya fräsha teman osv progg mm

8. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Funkar verkligen ALLT på denna? Och inga FC:s? Isf kanske jag ska sälla mig till användarskaran... :) Har iaf tagit ner filen via torrenten och seedar i detta nu...

9. kosmiq

MINA ENHETER

Jag har då inga problem med det jag testat. BlueTooth-samtal var ett av de viktigaste för mig och det fungerar klockrent. WLAN, 3G, Market, kontaktsync fungerar även det. Inte hittat något, av det jag använt, som inte fungerat än.

BT-stödet är faktiskt sjukt mycket bättre. Behöver inte starta om BT-delen i tid och otid för att koppla headset, telefonen är klart snabbare om BT är igång och används till skillnad från tidigare då det blev slött.

10. gripen

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Funkar det att filma? Det är den sak med BeHero jag saknar mest. Plus att den ger upphov till lite egendomliga rutor lite nu och då om nån process som kraschat... Sense startar om sig lite nu och då också. Alltså "snurran" går runt och ikonerna uppdaterar sig, ingen totalkrasch, men irriterande...

Bla det skulle jag vilja slippa med denna plus att filmkameran funkar. BT-samtal f ö, du menar överföring va. Samtal med BT-snäcka funkar väl kanon t o m på vanliga ROM:en?

11. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för en superrom. Tack också till mikil för supersnygga låsskärmar, jag har den halvgenomskinliga:)

Jag la in v3 igår och har bara stött på ett problem.

HTC's widgets kommer och går lite hur som helst vid omstart. Första gången jag startat hade jag inga HTC-widgets alls. Jag har flashat om en gång men problemet kvarstår. Det har funnits olika widgets efter varje omstart. Som en sista utväg så dödade jag Sense med Astro och då kom alla widgets fram. Jag har inte vågat mig på en omstart efter det :)

En sak till, jag hade min router på kanal 13 och då hittade inte Hjälten mitt nätverk. Efter jag bytt kanal så hittades nätverket direkt.

Sen undrar jag om ext4 kommer att stödjas snart.

12. kosmiq

MINA ENHETER

BT-samtal fungerar i 1.5 ja. I många custom 2.1 har det dock varit problem. Sedan fungerar det bättre i denna än i 1.5 tycker jag.

Inte testat att filma än. Kan göra det senare. Har inte haft problem med force-closes av varken Sense eller något annat.

13. gripen

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Okej, det var det iaf inget problem med i BeHero. Den, precis som HTC:s ROM hittade min gamla Jabra BT130 som hängt med sen K750i-tiden :)
    Låter bra. Felet med filmkameran yttrar sig i att det inte blir någon film på kortet fast kameran ser ut att funka, så kika om du får någon film, inte bara att den startar...

14. elelinux

MINA ENHETER

Som det ser ut i dagsläget ingen kernel source från htc ännu,då finns det inte så mycket att göra åt saken för tillfället,men har lurat lite på det och funderat om man kunde få till någon form av patch från 27 kärnan well får se om jag hittar någon lösning.

15. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan kika lite på Teknologistkerneln, där funkar ext4.

Sen verkar det vara en liten bugg i kameran också. Den stannar i landscape oavsett hur jag vänder kameran

16. kosmiq

MINA ENHETER

Hitta-delen av BT-headset har väl inte varit något problem. Snarare ljud i BT-headset under pågående samtal. Dock inte testat BeHero så kan inte uttala mig om det. Kan visserligen vara så att det är fixat i alla 2.1 ROM'ar som bygger på legendary dumpar.

Ska komma ihåg att kolla på filmen också :)

17. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Installerade precis detta och det va segt som sirap i början.. tills det lättade upp.. nu ska jag gå igenom allt och se så allt funkar :P

18. FadeToBlack

FadeToBlack Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste ställa in mig i hyllnings kören
    Har kört den här rommen i en vecka lite drygt.
    Sjukt stabil, snabb som fan, den funkar, och allt funkar.
    Enda minus är att man ej kan sålla bort sim kontakter (dock ett välkänt Eris problem).

Hoppas du fortsätter utveckla Rommen och ger oss andra det stora nöjet att använda ditt alster.

19. kosmiq

MINA ENHETER

Testat filma med kameran. Blir filmat, filmen sparas och jag kan kolla på den. Så det problemet finns inte för mig.

Kan däremot bekräfta buggen med att kameran endast visar sig i landscape oavsett hur man vrider och vänder på det.

20. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ju tagit detta 'privat' med Elelinux men jag personligen saknar FriendStream som jag tyckte var ett bättre alternativ än att använda separata FB- och Twitter-widgets... Har testat att pusha över dom till luren och testat att installera dom manuellt via sdkortet med Astro men inget av dessa metoder har fungerat. :ehm: