[ROM] F1 Galaxy SII V7 - Look & Feel Of Galaxy SII

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Cyrax, 19 aug 2011.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Min telefon startar om sig flera gånger dagligen när jag har två appar öppna samtidigt, t.ex. Spotify och Internet, Spotify och Wordfeud, Wordfeud och internet osv... byter från denna tills det är fixat!

2. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har märkt av sämre batteritid efter några veckors användande, men den är fortfarande grymt stabil. Visst det kan gå lite segt i menyer osv precis när jag stängt ner någon tung flashvideo, men annars är den supersnabb.

3. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ja jag håller på att utvärderar om det var nån app som strulade på min för min blev extremt seg ala 2.1. Kör nu med stock JVS för att kolla men men blir säkert bra dock håller jag med dig om att den är stabil, hade aldrig problem med nån FC eller nått mer än att GPS.n tappade signalen lite då och då men va tusan GPS.n suger stock oxå

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testade att lägga in den igen, när jag har haft 2-3 program öppna samtidigt och går tillbaka till launchern så börjar den blinka svart -> en widget -> svart -> en widget osv... den kan göra så hur länge som helst ända tills man startar om den..

Spelar ingen roll om det är 2/3 inbyggda program tex Musik spelare (utan musik på) radio (utan radio på) och typ webbläsaren på google....

Kör V7

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tycker denna rom ser riktig najs ut, hur är den jämfört med stock 2.3.3? Är just nu på stock, och funderar på att testa denna. Undrar dock med vilket program jag ska ta backup på alla mina appar m.m för titanium backup fungerar endast med root och jag har inte det.

6. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Last edited: 6 okt 2011
  7. alan

alan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ni som har problem med att det blinkar etc. v7 är lite buggig, finns en länk till en fixad tw nånstans i xda tråden.

8. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Får man fråga vad CF-Root gör? tar den bort allt i mobilen om man flashar in via odin? kan jag fortfarande köra stock om jag fixat CF-root?

9. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det ända CF_root gör är att du får root behörighet alltså din telefon blir rootad, om allt går som det ska kommer inget försvinna från din telefon MEN allt kan hända och jag garanterar inget. Det finns alltid en risk att nått går fel när man flaschar kernels eller en ROM. Givetvis kommer din telefon vara stock förutom att din telefon bli rootad givetvis

10. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag sitter på XXJVO, har du cf-root till den också månne? Har du lust att förklara till en novis hur man flashar den via odin? :teeth:

Det är gött med root även när man har stock,finns många program jag saknar. Dessutom undrar jag om det går att ta bort den om man ska eventuell lämna in den till lagning eller dylikt?

11. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Här hittar du CF-ROOT för JVO (6 posten för tillfället i attached files) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 där finns även en guide hur du flashar in det i odin, för att ta bort det måste du flasha in stock ROM på nytt (3 filer, finns på samfirmwares.com)

Snabbguide:
    Ladda hem CF-ROOT
    Packa upp med winrar (så får du en .tar-fil)
    Starta Odin (som du hittar på bla samfirmwares.com)
    Klicka på PDA och välj sedan CF-root (.tar-filen)
    sätt telefonen i downloadläge (telen ska vara avstängd sen tryck homeknappen+volym ner+power tills telefonen startar i download läger. där kommer det stå downlading don´t turn off target)
    koppla in usb-kabeln i datorn sen koppla in telefonen
    när det står added i Odin trycker du start men se först till att RE-partition inte är i bockat
    vänta tills telefonen startar om
    klart - din mobil e nu rootad

Finns betydligt bättre guider både här på swedroid och på XDA

papinho gillar detta.
  12. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hur fungerar det om man vill prova V7? I hans FAQ står det att man ska installera non-wipe versionen om man kommer från en tidigare version, men det finns bara en wipe-version för V7. Hade ju liksom varit grymt att slippa att appar och inställningar försvinner..
    Kanske är det värt att vänta på V7.5 istället? V6 var underbar de första veckorna men sedan har den blivit lite ostabil samtidigt som batteriet sugs snabbare än vanligt!

13. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade jag vart dig hade jag väntat på v8 som ska komma i november när han är klar med sina tentor.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

har tänkt köra på denna tills en stabil ics kommer ut, någon som kör denna just nu? synpunkter?

15. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

V7 är inte stabil, kolla hans andra rom istället, f1 innovation den körde jag på ganska länge och gillade den.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vad kör du just nu? Vilken rom är snabbast överlag? Samt är bra att ha vid spelande m.m

17. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Just nu kör jag stock JVT med semaphore kernel, fungerar ganka ok men dock laggar den lite som alla andra stock roms men jag tycker den är stabil och har bra batteri tid.
    Vilken rom som är snabbast? Ja du inte en aning, tyckte att F1 innovation var snabb som tusan och den är säkert uppdaterad nu sen jag provade den.

18. abbe41

abbe41 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TACK! Äntligen har jag blivit KOR! :)
    Men min telefon fabrikåterställdes inte :O, har det med att jag har jvt 2.3.5 eller att jag har ext4?

Last edited: 29 dec 2011