ROM fråga: Vill ha vanilla android. Stabilt och utan krimskrams!

Diskussion i 'Hero' startad av mauswe, 9 mar 2011.

  1. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ber om ursäkt i förväg om det finns ett enkelt svar på min fråga, jag har letat!

    Som rubriken lyder är jag ute efter en Rom till min Hero. Det som jag prioriterar MEST är stabilitet, batteritid, hastighet. I den ordningen.

    Trött på en laggande telefon, om jag hade haft mer deg hade jag köpt en Nexus S på direkten. Men nu vill jag komma så nära jag kan med min Hero.
    En rom utan lull lull helt enkelt.

    Har sett att det finns [ROM]Elelinux_7.0.0_RC2_Hero_v1.3 som vad jag har förstått bygger på Android 2.3. MEN det verkar enligt folk vara massa småskumma fel som uppstår. Jag är ute efter att pilla så lite som möjligt. Jag tycker inte det är kul och har inget intresse av att uppdatera romen ofta.

    Sen finns också [ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM]
    som verkar intressant. Men det skrämmer mig så mycket nör folk har problem med alarm/snooze tex. Är det dessa två som gäller nu för tiden?

    Så vilken Rom skall man ha om man vill få en ren "Google Experience?"
     
    Last edited: 9 mar 2011
  2. axelkalas

    axelkalas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är ju "en smaksak" som många skulle svara, men om det inte är viktigt att få 2.3 så tycker jag att Froyo-romar är helt fantastiska när det gäller just stabilitet, batteritid och hastighet..

    Floyo har jag kört i fyra månader utan problem, den är verkligen otrolig. Sen är jag övertygad om att Elelinux Froyo är utomordentlig också. Använd LauncherPro som hemskärm så kommer det att flyta på något fruktansvärt :)
     
  3. axelkalas

    axelkalas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ps Flykernel 12a med Setcpu Smartass får upp batteritid och prestanda rejält.