[ROM] [froyo] Japanese Jellyfish RLS9 [2011-01-24]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 27 dec 2010.

1. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan man fixa så att tecknings-staplarna blir gröna istället? :)

2. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Om du kollar min signatur i posten ovanför så har ja länkat till samma ställe som du och har skrivit att dom funkar med RLS7 :P

Har folk slutat läsa posts och allmänt sökt runt innan man postar?

3. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sorry. Trodde teman gjorde mer med telefonen än vad dem egentligen gör. Och jag ville endast ha själva tecknings-staplarna gröna utan att krångla med massa teman och dylikt :P.

4. InZanity

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Väldigt enkelt att lägga in ett tema, går dessutom fortare än att flasha... och det finns ju teman som liknar org bara att dom har andra ikoner för batteri osv

5. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tro et' eller ej, men har sökt.. Vad gör AHB? Vad står det för? Är det farligt? Är det något som förbättrar prestandan tillräckligt för att vara märkbart? Tack tack iförhand :D

6. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Nu funkade det! Tack! :D

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

HSDPA-symbolen visas äntligen.

Det blir bara bättre och bättre :)

8. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Går fortfarande att väcka skärmen med knapparna på framsidan. Har kört wipe på allt för att försöka börja om på nytt, men det gör ingen skillnad

9. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag får inte Facebook synken att fungera :-(
    Har t.o.m. provat med att göra en factory reset på den.
    I övrigt så är det som vanligt ett Kanon jobb av Kallt_Kaffe.

10. InZanity

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Provat detta?
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=412737&postcount=358

Kallt_kaffe har även bifogat en "fix" längst ner i tråden på modaco.

Letalis gillar detta.
  11. Valle

Valle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjo, var ett tag sedan jag var och skrev här, nu är det såhärt att jag ska gå över till Kallt_Kaffes RLS7 från alpha3!! Det jag vet är att jag måste köra en wipe/data reset.

Fråga 1: Har överfört alla kontakter till Sd-kortet kommer dom försvinna med en wipe etc?

Fråga 2: Om så är fallet måste jag överföra dom till sim-kortet istället eller har det ingen betydelse?

Fråga 3: RLS7 image vilka fördelar är det med denna att göra en partition från 128 till 286?

Fråga 4: Vilken rekommenderar ni RLS7 image med installation eller RLS7 med Ahb overclock?

12. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

1. Vet inte vad du har använt för att backa upp dina kontakter, men wipen ska inte börja ta bort grejer från ditt sdkort hur som helst, dra över en extra kopia till datorn ändå kanske. Mybackup root ska kunna göra det, även myphoneexplorer om du vill synka till datorn, eller om du synkar med google redan så kan du väl bara återställa därifrån? (gör ej det själv så vet inte)

2 ^

3. Antar att du menar att flasha image versionen av Jellyfish som partitionerar om systemet? Fördelen är att den partitionerar om till anpassad storlek för denna rom så det inte slösas extra minnesutrymme som du inte kommer åt, utan istället för du detta minne till att installera appar på.

4. Tror AHB overclocken och alla andra addons funkar bra till båda versionerna. Körde själv utan att partitionera om för att jag inte orkade joxa med det om jag skulle vilja återställa det någon gång och froyo har apps2sd om jag skulle behöva det. Sen skriver ju kallt kaffe också att det kan medföra en extra risk att något kan gå snett, även om den är liten och allt fungerat finfint på hans 2 flashningar, men kan ju va värt att ha i åtanke.

13. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

14. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nej nej nej... den gröna signalstyrke mätaren som ZTE har på sina 2.1 ROM:ar måste vara den fulaste gröna nyans som går att uppbringa. De har inte ens lyckats matcha det gröna i batterimätaren.

Klart det går, men jag vägrar av det enkla skäl att jag vill bespara mänskligheten onödigt lidande.

Nickman1200 gillar detta.
  15. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Varför envisas med att ha kontakter på SIM-kortet? Jag har alla kontakter i min Google mail och synkar där. Bara att knappa in sitt gmail konto och vips så är alla kontakter tillbaka.

När jag bytte till min första Android telefon så exporterade jag SIM-kortets kontakter på min gamla sony ericsson telefon till en .vcf fil (tror det heter så) och importerade sedan den filen direkt in i Gmail (via datorn) sen tömde jag SIM-kortet på kontakter.

Letalis gillar detta.
  16. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Sannolikt är det möjligt, men är det värt besväret? Det funkar så att alla appar brukar alltid har default strängar för all text på engelska, sen brukar det finnas lokala översättningar i varierande mängd. Finns inte en lokal översättning så faller den tillbaka på default, dvs engelska. Vi svenskar är relativt lyckligt lottade med så pass mycket översatt. Många andra språkstöd har inte alls lika mycket översatt som vi.

Det går naturligtvis att själv lägga in saknade översättningar om man har tid, lust och kunskap men det står inte högt på min priolista.

17. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    I frugans C702 eller va skittelefonen heter så går det att synca till Google direkt via Exchange, bara följa guiden för iPhone för att ställa in (givetvis så måste man gå in på inställningar-> kommunikation->synkronisera eller hur vägen dit var, något sådant)

Fråga:

Funkar radion med RLS7? De tidigare som baserades på gammal kärna funkade inte radion väl? Detta är tydligen mycket viktigt för frugan som lyssnar på radio till och från jobbet.

18. Nickman1200

Nickman1200 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Radion funkar. Kallt_Kaffe har bytt ut den fula orginalappen mot denna som funkar fin fint i froyo.
    RadioFM v0.5

Såg dock nu att det är påväg en version som ev har RDS stöd också.

Ero gillar detta.
  19. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Som någon tidigare nämt så ställs tangentbordet tillbaka om till "Android keyboard" (istället för "Gingerbread keyboard") om man tar Kill All i TaskManager'n. Lite irriterande...

Så jag funderade på vad som händer om man tar bort Android Keybord (via TitaniumBackup)? Borde man inte alltid ha Gingerbread Keybord då det bara är det som finns? Eller ställer man till något?

20. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    AndroidKeyboard är borta i RLS7. I RLS8 så kommer Gingerbread keyboard att heta "AndroidKeyboard". Anledningen att man döpt om det var nog för att det skulle kunna samexistera med AndroidKeyboard.

Evian gillar detta.