Jag var inne på
Tele2 butiken i Farsta idag, de hade 20 (nu 19) st Blade för 1499:-, Telia i samma centrum hade inga. Säljarna i butiken kände till telefonen ganska bra och hävdade även att den var olåst, vilket faktiskt stämmer, om man bortser från att det är romen som inte kolla om telefonen är låst, precis som med Telias. När det gäller skärmen så är LCD ljussvagare än OLED och med något sämre färgåtergivning, fast det är ju inte så "farligt" om man inte har en LCD Blade och en OLED SFO liggande bredvid varandra.
Oavsett vad så verkar båda telefonerna vad jag förstått från alla beskrivningar vara identiska, båda fungerar med modaco alpha 3 och jj utan att låsas upp. Jag valde ändå att slänga in hh-rls2 för att kunna låsa upp den så att inte "andra" sim kort skapar problem i framtiden. Jag rekommenderar alla andra att göra detsamma för att slippa framtida problem.
Sen tycker jag ni ska leta reda på clockwork 2.5.1.8 då denna förutom att den fungerar förträffligt även fixar så att den är rättvänd. Den finns på xda att hitta.
Efter 5 SFO så var detta min första "svenska" blade, inte så stor skillnad är min
erfarenhet.
BTW, det fanns fortfarande svarta OLED SFO i den ena Orange butiken på Oxford-street mot Tottenham Court Road om man räknar från Oxford Cirkus så sent som den 3dje december. Jag köpte 2 st då, se till att fråga efter den svarta, säljaren försökte sälja den vita först.
/Ricky
Click to expand...