Hallå!
Detta verkar vara megatråden på monstersidan för kunniga Android-användare. Jag har frågat runt lite på Sweclockers.se men ingen verkar kunna hjälpa mig. Jag postar samma fråga här och länkar till min tråd på Sweclockers så kan ni kolla lite och se om ni kan hjälpa mig.
http://www.sweclockers.com/forum/75...nga-fram-en-stangning-oavbrutet/#post10789879
"Hej!
Köpte precis en ZTE Blade som var låst till
Comviq på Tradera. Jag fick hem den och började pilla med den. Tyckte direkt att menyn var tråkig så letade efter hur man installerade nya. Laddade hem lite olika appar på nätet. Bland annat Launcher Pro och Ahome. Efter jag installerade dem så funkade allt som det skulle, men märkte ingen skillnad.
Sedan hände något, kommer inte riktigt ihåg vad, men det står så här "Processen mobi.bbase.ahome_test för programmet aHome stoppades oväntat. Försök igen." Sedan kan man trycka på "Tvinga fram en stängning". Men det går inte. Den ploppar upp direkt igen. Samma sak när jag startar om telefonen. Har även testat att trycka på den dolda avstängningsknappen som sitter under bakluckan. Det händer inget speciellt. Jag har också testat att hålla in "Volym minus"-knappen + "Off"-knappen för att komma in i FTM mode. Men där vet jag inte vad jag skall göra.
Detta händer alltså efter jag har knappat in min pinkod. Hinner dock inte komma in i någon meny eller så.
Någon som har någon aning om vad man kan göra. Känns riktigt värdelöst. Hade inte ens hunnit ringa ett samtal med telefonen. Otroligt tacksam för hjälp!"
Jag har nu i efterhand märkt att man kan ta sig in på delar av inställningsmenyn när batteriet håller på att blir urladdat genom att trycka på "batteriförbrukning", men väl därinne hittar jag inget som verkar vara relevant.
Hoppas någon kan hjälpa. Känns surt att inte kunna använda telefonen man precis har köpt.
Mvh
K
Click to expand...