[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

La även till enbart gmail för dom som inte vill ta hela gapps uppdateringen.

Man flashar alla teman och uppdatering precis som flashar rommen,lägg dina options lr tema på sd-kortet

2. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

ja ja slipper väl wipa va ? :)

3. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag gillar den här skarpt. Gillar särskilt denna lock-screen, den är inte lika lätt att låsa upp av misstag i fickan då man bl a inte kan låsa upp med 2 x meny-klick.

Kontakter synkar fint med FB och jag har till och med kommit överens med mail-appen, även fast jag saknar den i Sense med fler inställningsmöjligheter vad gäller t ex synkfrekvens.

Det enda, men tyvär fatala, problem jag har är att den suger ur batteriet något så fantastiskt. Utifrån delaktivering i spare parts så är det E-post-appen som kör järnet. 65% kör under senaste två timmarna med 8% skärm på. I nätverksanvändning ser jag att E-post nästan har fullt på sin rad. Detta fast jag inaktiverade automatisk synk tidigare idag.

Någon som har nåtot tips på lösning på detta? Jag skulle gärna behålla denna rom, men det går inte med nuvarande batteriförbrukning. Med WWE (1.1) som jag körde tidigare så hade jag runt 70% kvar när jag kom hem från jobbet vid 18-tiden (plockar den ur laddaren vid 06.00). Som det är nu har den dragit lika mycket batteri efter ca 2 timmar.

Det är inte så att det gå att få denna roms lås-skärm på wwe-romen? (har testat Lock 2.0 m fl, men tycker inte att de fungerar tillfredsställande).

4. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Ingen som har en aning vad som kan vara felet, tar jag hem från market laddar den ner men det blir installation unsuccessful, installerar jag från minneskortet blir det programmet har inte installerats, annars gillar jag denna rom skarpt :)

5. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    hur gör man för att synka med facebook då det inte är samma namn på kontakten som i facebook?

6. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns något slags program på market.

7. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du måste ha astro och uknown sources checked!?

8. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Något har gått fel under installation,som du skrev i din tidigare post bla linpack skall inte vara några bekymmer att installera den,ev prova uppdateringen som jag la på första posten idag,google apps uppdatering,skulle det inte fungera då,ny installation som gäller men borde att räcka med att flasha rätt över den gamla installation.

9. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har nu testat att ta bort mitt exchange-konto och har istället installerat Touchdown. Efter det ligger telefonen och vilar fint och e-post-appen tuggar inte järnet. Får leta vidare för någon fix då det verkar uppenbart att det är något med denna e-post-appen i kombination med jobbets exchangeserver som dödar batteriet.

10. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

1:Menu unlock denna fråga har varit flertal tillfällen kanske dags skriva en guide puh /meny/inställningar/cyanogenmod settings/input settings bocka i menu unlock nemas problemas passa även på att bocka i lockscreen music control då kan du även sköta musiken från lås skärmen.

Detta med batteritid som jag skrev i första posten gå in i länken till erasmux kernel tråd där kan du läsa om inställningar för batteritid.

Min lur idag tex plockade ur den ur laddaren i morse 05:00 full synk på med mail,facebook och twitter har jag ställt på var 4 timme,pratat ci 45 min samtalstid ci 20-30 mail har jag tagit emot idag pillat lite med luren testat ett par appar och nu kl 22:30 61% kvar.Har aldrig personligen haft bättre batteritid.Har även provat att köra med manuellsynk då blir luren som en gammal hederlig lur batteritid typ 3-4 dygn utan problem.

Helt klart är det något som inte stämmer för dig,något tjuvdrar bara komma på vad det är,du kan se vad som förbrukar batteri för under /meny/inställningar/om telefonen/batteriförbrukning

11. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för infon, hade missat den delmenyn. Musik-kontrollen vill jag gärna ha vid musikspelning. Jag låter dock menu unlock vara kvar då jag verkligen gillar det då den inte låser upp sig i fickan så lätt när man inte kan låsa upp med 2 x meny.

Som jag skrev i en senare post så verkar det vara exchange-synken som suger ut batteriet något kopiöst. Även fast jag har bockat ur all automatisk synk och satt den på manuell. Efter att ha raderat kontot i e-post-appen och istället lagt in det i Touchdown med synk på så har batterimätaren inte rört sig på över en timme.

Det verkar finnas fler med samma problem (eller om vad jag förstått tre olika problem) efter att ha googlat runt lite. Ska försöka se om jag kan lista ut vilket som är mitt och även en lösning. Tills vidare får jag köra exchange i separat program (touchdown). Nackdelen är att inte ha det samlat, men fördelen är att touchdown är ett mycket mer kompetent program.

I övrigt älskar jag rommen och har än så länge tycker jag allt funkar klockrent (förutom mitt batteriproblem, som nu verkar vara temporärt "fulfixat").

Keep up the good work E :o).

12. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    jag vet inte om jag missat någon inställning i SetCPU, men jag kan inte ställa in till de rek värderna för min verkar gå för stora steg..

tex verkar detta vara rek:
    minmax 691/176 screen off 352/176

det närmsta jag kan få är:
    minmax 528/128 screen off 384/128

är detta någon inställning eller beroende på modell av mobilen?

13. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Aja där ser man,denna mailapp i android är inte bra när man inte kan välja sin synk,har rivit ner den beståndsdelar tidigare och kollat och det finns bara 2 lägen av lr på (true/false) vilket är skit på ren svenska.

Tyvärr är jag ingen appbyggare men måste börja fundera på att försöka lära mig,ska även riva ner htc's mailapp i molekyler se man kan använda något därifrån ev. :P

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Börja med att avinstallera setcpu och installera den på nytt för du har ingen su på appen,sedan borde det gå bättre glöm bara inte trycka ok när frågan kommer om su .

15. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Dags att hoppa i bingen kl. ringer 05:00 i morgon bitti :(

16. pibon

pibon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Välj den kontakten som inte har samma namn, tryck menu -> edit contact -> tryck på menu igen och välj join :)

17. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tackar :). Kör du på svenska så ska du i sista delen välja meny -> Slå ihop

18. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Tack elelinux, jag wipade allt och körde in 1.6 istället, nu verkar allt fungera :D

19. BeamingFuture

BeamingFuture Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elelinux 1.6 funkar ju jättebra, tack för denna!

En liten notering: Om man kör med uppdaterade Google Apps filen så funkar inte "Remove Voice Search", jag har kört denna ett par gånger utan effekt.

Det finns 2 processer på min telefon som både drar minne å cpu, det är Voice Search och Google Search, vore skönt att slippa dessa för att få optimal upplevelse.
    Våra gamla Heros är inte gjorda för dessa nya google tjänster, vi har lixom varken minne eller cpu över i den mängd det behövs.

20. rikobiff

rikobiff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har tagit mig i kragen och höjt romen ifrån 1.4 => 1.6. Installationen gick perfa. Som vanligt funkar Elelinux grejer direkt :-) Tack!