[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Njaa usb tethering den har jag byggt in via ett app,wirelees tethering finns inte heller med.

Det är inte pga av att jag byggt cm sourcen är samma i aosp,läste oxå att usb tethering skulle finnas med bla men den fungerar inte utan viss handpåläggning,men om du är van linuxanvändare så vet du oxå att open source inte alltid är 100% utan man får ha lite handpåläggning ibland :( vilket är tråkigt,men använder du tex sence då har htc skött det med handpåläggningen.

2. Robbas

Robbas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    någon mer än jag som har problem med GPSen? reboot hjälpte inte mkt d:

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad jag har förstått det som så anropas olika funktioner för Tethering i telefoner som har Sense och de som inte har det.

Därav är den wired-tether.apk som är med i ROMen annorlunda än den som ligger på t.ex. http://code.google.com/p/android-wired-tether/. Detta innebär även att den inbyggda funktionen fungerar annorlunda.

Vet inte om det är för att hårdvaran skiljer sig eller om det är kärnan som använder andra funktioner. Varför vet jag inte men skillnaden ligger helt enkelt i om telefonen har Sense eller ej från grunden.

4. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

flashade precis från ver 1.5 update 1 (1.51)
    Genom recovery gjorde jag wipe av data/factoryreset och Dalvik samt SD-ext partition..

Sedan flashade jag in 1.6 sence, laddade upp romen.. aktiverade okända källor startade om rom.

Installerade sedan uppdateringen om google.

Telefon startar upp men så fort jag försöker öppna browsern får jag en FC, browser. "processen com.android.browser för programmet webbläs. stoppades oväntat försök igen.

Startat om igen funkar inte.

vad har hänt ?
    Hur löser jag det?
    Eller ska jag backa tillbacks till ver 1.51 ?

5. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gör så här du flashar in den och tar bara Wipe inte den andra ta den första wipen sen tar du zip from sdcard om det inte funkar säg till då.

6. brakim

brakim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade lite små problem med att den va seg och inte alls särskilt "nära" den kunde tro jag va 1km ifrån där jag var men när jag snöre in nya radio .11 så blev det betydligt bättre.

7. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gör ingen skillnad dessvärre :(

8. foh

foh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo, absolut :) Var förvånandsvärt mycket av HTCs prylar som jag upptäckte att jag vant mig vid, deras kalenderapplikation tex. Och tangentbordet men det följde ju med ett genialiskt moddat HTC-tangentbord <3 Den "inbyggda" USB Tetheringen fungerade inte på mitt Ubuntu 10.04 (vilket alltså har med Sense att göra?), men med appen gick det alldeles utmärkt. Bra och stilren app dessutom. Inte testat aNetShare än men den är väl rätt vanlig och välbeprövad bland rootade lurar. WiFi Tethering var ju en av nyheterna i Froyo så blev lite fundersam när jag inte såg till det i menyerna öht. Men man har ju en rootad telefon nu så det ska väl bli samma lika med aNetShare :P

Är klockappen från vanilla Froyo? Pratar inte om Digital Clock (som jag förstått det som att du lagt till) utan om den där man kan välja mellan alarm, foton, musik och att gå tillbaka till hemskärmen. Den var ganska påtagligt annorlunda än den i stock-rom från HTC iaf.

Mycket frågor från mig nu, men det här är den första romen jag flashat som jag faktiskt tyckt fungerat så bra att jag varit villig att ha kvar den :) Går det att uppdatera temat utan att flasha ett nytt? Tänkte om det går med adb shell rm och adb push att byta ut enstaka bildfiler. Det förutsätter väl att temat är uppackat någonstans, men så kanske inte är fallet?

Var någon som hade problem med GPS:en, jag har inte haft några problem. Möjligtvis tog det liiiite längre tid att låsa, först ville den inte låsa alls, men jag var trots allt inomhus.

Jag har dock en känsla av att den låser sig på 2G/GSM när den gått ned på det från 3G. Är dock osäker på om det faktiskt är ett fortlöpande problem eller bara något temporärt, det fixade sig genom att manuellt välja Sweden3G-nätet igen. Möjligtvis kan det ha att göra med den moddade (förmodar jag) Power Control-widgeten, att den liksom hängde sig på 2G. Får la se!

9. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Någon mer än jag som får FC på browsern efter installation av 1.6 ??

10. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok, tack. Det förklarar varför jag inte hittat funktionen. Well, jag gillar ändå denna rom tillräckligt för att behålla den istället för WWE tills vidare. Även om jag skulle bli väldigt lycklig om det gick att få in HTC:s Mail-app och Klock-app, vilka jag saknar...

11. f.krueger

f.krueger Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjoho!

Lite trååk, min 1.6 ROM blir TOOOOOKIIIGT seg ibland (ganska ofta), ibland startar mobilen om sig till och med och ofta kraschar vad jag än håller på med (SMS, Market, ja.. godtyckligt program). När den inte segar så tutar den på som den ska. Kör LauncherPro (uppdateringen i första posten), några väderwidgets, power-widgeten och Pure Calendar Widget men annars inga andra widgets. Har max 5 appar installerade. Kör på stock-temat.

Bör tillägga att den flöt som en båt konstant de första dagarna och jag vet inte/tror inte det var vid någon speciell modifiering den började sega..

Jag har en något äldre version av AMON RA (typ 1.5.1 om jag minns rätt..), kan det ha något med något att göra? Kör ext3 också. Wipade allt som gick att wipa innan installation!

Någon som vet något om detta? :-) Vill så gärna ha den här rommen - den är såå underbar när den flyter!

Last edited: 1 sept 2010
  12. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag körde också med det och det va lite små lagg då och då men jag flashade in VanillaEclair5.0 med FlyKernel-10a DET GÅR SOM FAN men du väljer själv.

Jag har inget emot Elelinux's rommar men lite för seg för mig ;)

13. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Visst kan du via adb pusha filer och ta bort men det gäller att du vet vad du gör.

Ang powerwidgeten ta bort den igen och lägg upp den på men glöm inte att bocka i data disable 3G och data enables 3G annars fungerar inte 2 å 3g toogle

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Något stämmer inte för dig läste tidigare poster att du även hade wipe allt,prova ta hem rommen ifall det blev något galet första gången och bara flasha om utan wipe.

15. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har backat tillbaks till version 1.51 nu men antar att jag ska göra wipe av allt sedan ladda ner på nytt och se om det fungerar bättre ?

16. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gör ett nytt försök imorgon med nya krafter så ska vi se om de fungerar

17. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Ska dra in denna på telefonen imorgonbitti, skulle dock vilja fråga om det finns någon snäll person som kan lägga upp lite screenshots på de olika teman som finns att välja på? Blackmod, sence o allt vad dom heter!

dek

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Har lagt en länk under options till xda där det finns ännu fler val för dig som användare och plocka bort det du inte vill ha i rommen. :D

19. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

elelinux: Gps:en tar 0,5-1 min för mig att få fix.
    Hade radio.14 innan men bytte till .01 som du själv har.
    Men gps:en är fortfarande seg.
    Med vissa rommar innan har det gått tokfort att få fix.
    jämförde med en x10 igår, den fick fix direkt, medans jag fick vänta typ en minut.
    Är dettta nått du kan kolla upp? det vore toppen.

20. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vad ska du använda GPS:en till?