[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

1. f.krueger

f.krueger Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem.. har haft samma problem i tidigare versioner av samma ROM - kommer jag ihåg rätt så löste det sig med en wipe och omflashning.

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Har läst tidigare att en del stängt av jit och blivit av med sådana bekymmer det skulle jag provat samt sänkt clockningen till 352/652 med minmax istället och provat utan screenoff

3. smaaland

smaaland Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Körde utan JIT förut, men tycker det funkar bättre med det ikryssat faktiskt. Ska prova med dessa inställningarna du sa nu ett tag och se om det funkar bättre.

Men det måste ju vara nåt speciellt som händer när den står helt stilla och inte svarar allt, då den är väldigt snabb annars. Garbage collection?

4. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Garbage collection vad är det för något ?

Edit:Googlade om det tror inte det

5. smaaland

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Borde ju vara något som är schemanlagt i vissa intervaller iallafall.

6. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Kanske saker som synkar samtidigt använder du exchange ?

7. smaaland

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nope, använder inte exchange. Använder bara mailen för synk (utom kalendern och kontakterna då så klart), och den synkar bara var tredje timme. Provat inställningarna du rekommenderade ett tag nu, men jag tycker inte att det märks någon skillnad. Det verkar ju vara ett gäng som har det här problemet...

8. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft ovan nämnda problem förut, men de har försvunnit helt när jag drog ned klockningen. Satte ned den till 352/633 ondemand, nu upplever jag inga hängningar, reboots eller dylikt.

Jag gissar att jag snällt får acceptera att jag är en av dem som äger en Hero som helt enkelt inte klarar av högre klockning..

9. sibbor

sibbor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kört FroydVillain ett bra tag nu, men har så jädra massa strul med GPS:en att jag känner för att byta. Efter att ha skummat igenom changelogs på förstasidan inser jag snabbt att denna ROM också lider utav problem med GPS:en, som ev. har åtgärdats..?

elelinux, nyttjar du FroydVillain som bas för din ROM?

Har du några "officella" benchmarks man kan kolla på, om jämföra? Vill inte förlora någon (iaf för mycket) prestanda av att byta :-)

Bra jobbat med ROM:en iaf! Många här som uppskattar den märker jag.

10. boxer72

boxer72 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Gps bedre en noen gang har posisjon etter noen sekunder og gps test sier at jeg har kontakt med 12 satellitter etter ca 20 sekunder
    testet navigon ca 30mil falt ikke ut av gps en eneste gang

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

11. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nej jag använder inte froydvillian som bas,utan de och jag använder samma bas cm,skulle tro att min är av nya version av cm än deras,version 1.8 baseras på cm 2010-09-09 databas.

Har inga officella benchmarks ärligt talat skiter i det fullständigt.

Edit:Ang. gps'n för en del fungerar det kanon medans andra har bekymmer,men det har tyvärr med våra små hjältar att göra för de har ju inte riktigt samma hårdvara trots allt,menar alla lurar är inte byggda på samma delar utan det kommer olika leveranser från lev.

Last edited: 15 sept 2010
  12. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Garbage collect är oftast det som orsakar små "glitchar" och "ryck" i flytet, det tar ganska mycket resurser vilket är lite synd, det borde ha lägre prioritet...

När min telefon gick riktigt segt och nästan låste sig stundvis, så såg jag i logcat att den körde garbage collect väldigt ofta, och det tog extremt lång tid dessutom (5-20 sekunder istället för det normala, 100-500ms).

Det är inte garbage collecten i sig som är problemet, utan att den måste köra garbage collect ofta (och att den får kämpa för det) det i sin tur indikerar mer att man har väldigt dåligt med minne.

Min slutsats med att det kan vara JIT har sitt ursprung i att en JIT-version av ett program måste sparas nånstans också, vet inte om den ersätter "originalprogrammet" med JIT-programmet, eller om den laddar in programmet i minnet, JIT:ar det och lagrar även JIT versionen i minnet.

EDIT: När jag läser på lite om det så ska tydligen inte JIT ge någon märkbart större memory footprint, vi snackar ca 100k extra minnesåtgång per process.

13. erbe

erbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kanske lite off-topic men har en fråga angående oc..vad är skillnaden mellan om man kör ondemand eller minmax?

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Minmax är bättre för batteritiden upplever jag det som.

15. backflip1

backflip1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när jag ska flasha setcpu får jag bara felmeddelandet: E: no signature (88 files) E: Verfication failed.

Ngn som vet vad jag gör gör fel, har avbockat okända källor...

16. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Setcpu om du laddar ner den från länken på första posten är en apkfil och den skall installeras med tex astro.

17. backflip1

backflip1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men då jag försöker öppna den i astro är det bara som att gå in i en mapp. ser nya filer/mapar typ metinfo, lib, resources.

Har installerat program från sd innan, men då brukar man få upp menyn "installera"... får inte det nu..

Filen heter: com.mhuang.overclocking-1.apk
    är inte det korrekt?

18. hnk

hnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Allt är wipat och 1.8 installerat o mitt wlan fungerar igen. Greit!

GPS vill dock inte få ngn bra fix. Ligger oftast på flera hundra meters precision, eller så fixar den inte alls med GPS.

Funderar på att flasha om senaste radion. Men ngn som har några andra ideér?

19. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Vet inte om du provar inomhus lr ute,men har märkt efter flash att gå utanför starta tex map och sök på position, vänta lite stäng av och göra om det, så kommer den sedan och fungerar det perfekt för mig iaf.Lite seg första gången.

20. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Jo rätt fil men har du packat upp den då ? för att filen du laddar ner är klar att lägga på sd-kortet på en gång,alt. ta hem den igen om det blev något fel första gången.