[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

1. t24ever

t24ever Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För er med problem med bluetooth lurar, alltså att ljudet bryts hela tiden och laggar.

Jag har testat en jäkla massa Kernels och har inte fått det att fungera men snubblade över kärna från Villain Teamet som heter "nindroid-v3.1-122-652-logo-release-signed" och den löste problemet helt och hållet. Vad det är som är så speciellt med den vet jag inte men den löste mina problem och jag har inget lagg eller problem med bluetooth audio längre ...

2. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Se också till att stänga av wifi när du ska lyssna via BT. När wifi söker efter nätverk kan det störa bluetoothen.

Du kanske redan kände till det men isåfall en påminnelse till alla andra. :)

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men....;) (visst är det mesta skit....)

Jag har sett det förut att romar blir kraftigt FC benägna om de körs med en gammal gapps version, LOX bla hade några rommar där det var så.

Min fundering är det här att vissa får stora problem medan vissa menar att det är rocksolid..... vad är det som skiljer.... kanske gapps ?!

(åter till hostandet :ehm:)

4. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har problem med att när jag kopplar in min head-set (orginal) så tar den ljudet från micen på telefonen och inte från head-setet.
    Kör 1.9 med Elelinux moddade kernel.

Är det en inställning? (Hittar det bannemej inte då i så fall)
    Tips på vad jag kan prova?

5. nitton82

nitton82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först, tack för en grym rom! Otroligt nöjd med denna.
    Sedanm, kanske en fråga som besvarats tidigare:

Alla "Brut" program maps, streetview osv. Vad är anledningen till att det inte är de "vanliga" som man kan uppdatera via Market.
    Och om man vill ta bort alla "brut" applikationer för att ersätta dem med dem från market, hur gör man?

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Bruts hackade version av Google Maps gör att man kan använda Google Navigation även i Sverige där det inte är släppt, troligen pga det svenska lantmäteriverket som ska ha stålar....:mad: eller att man skyddar GPS marknaden...

Hjälten blir då en fullfjädrad GPS-navigator....o_O

Just nu ligger Brut en version efter och jag hoppas att han även får ut ver 4.5
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

7. nitton82

nitton82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK! Hur gör man för att bli av med de apparna då? Så man kan uppdatera till de som finns på Market, eller är de som är tillgängliga för oss här i Svedala också versioner efter?

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo du har ju båda installerade och det är ju bara att välja om du kör vanliga Maps eller Bruts Maps....

Uppdaterar du via marknaden så uppdateras då den vanliga maps som då inte innehåller Google Nav för den svenska marknaden.

Vill man ha GPS-navigering så startar man då Bruts Maps.....

9. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Den senaste vers. av LP är uppdaterad på första psten

10. jOACHIIM

jOACHIIM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ÄNTLIGEN!! Har haft en äldre version av denna men nu när jag uppdaterade märker jag inte av NÅT av lagget jag hade innan. Underbart! Saknar dock Bookmarks widgeten och även kontakter widgeten. Hur får jag in dessa? Tack på förhand.

11. mrpg

mrpg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Menar du Launcherpros widgets eller sense?

Launcherpro = uppgradera till senaste och knappa in dina plus uppgifter så ska du ha dessa widgets

Sense Widgets = går ej att köra på denna rom.

MVH
    PG

12. Vantskruv

Vantskruv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!
    Installerade nyligen version 1.9 av denna rom och uppdaterade med Blackmod 1.9, Gapps part1 och mapsbrut.

Innan så använde jag version 1.51. Men nu har jag fått problem med blåtanden, då den inte går att aktivera. Då jag trycker på aktivera bluetooth knappen, blir den gråfärgad och statusen aktiverar visas. Efter en kort stund återgår statusen till oaktiverad och jag kan återigen trycka på knappen för att aktivera blåtanden. Är det någon som känner igen sig med detta problem och finns det någon lösning för detta?

Edit: Självklart så löste jag det efter att ha stängt av wifi, aktiverat GPS och bootat om telefonen. :S

Last edited: 23 sept 2010
  13. daggelitooo

daggelitooo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får fortfarande problem med att telefonen segar ordentligt vissa gånger man startar skärmen! Trycker på lur av några gånger så brukar den bli normal igen. Är detta ett kernel problem kanske?

14. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Varje gång det händer känns det som om telefonen är fast på min-klockningen. Jag har även märkt skillnad om jag har 352 som lägsta eller t.ex. 477 som lägsta i hur mycket lagg man får.

Riktigt lurigt det där. Jag undrar om det kan ha att göra med klockningen i kerneln? Vissa Hero's går ju inte att klocka alls och andra går att klocka lite olika.

Vad ligger standardklockningen på om man inte använder SetCPU? Man kanske skulle ställa in HTC's normalklockning? Har försökt ställa in det i SetCPU men inte lyckats få till det 100%, blir det skillnad om man gör det direkt i kerneln?

15. swemic

swemic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

elelinux grymt bra gjort nu, provade på 1.5 versionen och var då inte så speciellt imponerad efter att kört VanillaEclair 4&5 där prestandan var grym.
    Nu känner jag däremot att din Rom rockar som sig bör, med schysst batteritid m.m.

Det enda jag skulle vilja ha är DialerOne istället för den dialer som är med nu, jo jag vet att jag kan installera DialerOne ovanpå befintliga och konfigurera LauncherPro att använda DialerOne. Jag syftar bara på att jag gärna tar bort den som finns nu och ersätter med DialerOne. Gillar deras sökfunktioner m.m. bättre än den som är nu.
    Har du någon färdig "Optionpack" så skulle jag bli mer än toppnöjd :-)

16. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har lite problem jag kan inte imortera kontakter från sim och luren små hackar sig?

17. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Tips : Skippa allt vad SIM kontakter heter. Lägg upp alla kontakter på ditt gmail-konto. Så slipper man allt sånt strul. Bara att synca när man ploppar in en ny rom...

18. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har på senare tid märkt att min GPS funkar lite sämre, ibland lite långsam fix, men framförallt visar den nästan alltid några hundra meter fel.

Någon som har samma problem/lösning?

Jag använder Elelinux FROYO 2.2 v1.9 samt flykernel-10a-BFS med radio 63.18.55.06PU_6.35.15.14.

Några tips/förslag?

19. danne__

danne__ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kudos.

Nån som har testat runt med default-kernel och den tweakade och kommit fram till vad som är "bäst"? (Min lur har klarat alla hastigheter jag testat hittills)

20. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Har du testat gps status finns på market,för att se om din gps fungerar.

Alt rensa cachen (data för gps'n) sedan kör gps status för att se.