Guide: ROM: GalnetMIUI till Xperia

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av -Henric, 19 jan 2012.

1. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kommer att flasha den ikväll, och jag tror att det kommer att bli min ROM på min ARC. Sitter just och läser på hur jag ska låsa upp bootloader..

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Gör så :)

Väldigt roligt att höra!
    Om du känner att det skulle vara tryggare så finns jag på Msn, Skype och FaceBook för att hjälpa dig om du skulle vilja :)

Last edited: 22 jan 2012
  3. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Tänkte prova den ikväll, aldrig testat MIUI så det blir en ny upplevelse. I övrigt så fungerar allting, såsom wifi/gsm data va?

4. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Nu har jag ingen "what works/what doesn't work"-lista men så mycket kan jag säga att jag inte har stött på någonting ännu. Eventuellt HDMI som inte fungerar i sånt fall vad jag kan tänka mig :) Kanske FM radio? Det är ingenting jag använder dock.

5. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Det är väl som här då! Aldrig använt HDMI, det har man datorer till! FM-radio är w/e :)

6. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

HDMI har jag använt innan men telefonen blir ju så varm när jag använder den så skippar det :)

Om du behöver hjälp så finns jag som sagt på Msn, Skype samt FaceBook om det skulle kännas tryggare :)

7. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Den känns väldigt kvick, dessvärre så saknar jag åäö, med svenskt tangentbord så skulle den vara ett bra alternativ till CM7/9

8. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ett svenskt tangentbord är någonting som man kan ladda ner från market. Ett exempel på ett bra tangentbord med stöd för svenska är SlideIT, GO Keyboard m.fl. :)

9. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spännande, jag är också på g nu. Installera ett tangentbord från market, tex perfect keyboard så får du å,ä,ö

10. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Ah, det är iofs sant. Gillar dock varken GO eller Perfect keyboard. Såg dock att SinMIUI samt SoftWhite har fått till multilanguage så det borde väl egentligen inte vara några problem att få till i framtiden annars?

11. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

spuzz: innebär det att du inte kommer att ligga kvar på MIUI? Går du till CM7? Vad är det isåfall du gillar bättre med CM7?

12. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Nej, jag kommer att vara kvar med MIUI. Kör engelska normalt i menyerna och tangentbordet är bara att vänja om sig. Jag gillar Stock framför CM7/9 om jag ska vara ärlig, senaste stockfirmwaren har den bästa batteritiden som jag hittils upplevt iaf!

13. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, då kör jag vidare med upplåsning och flash nu..

14. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag körde fast. Fick inte datorn att hitta telefonen i fastboot läget. Det lyser blått när jag ansluter den och jag skriver in texten i kommandotolken, men får bara "Connecting with device". Så jag följde sonyericssons instruktion för att få in drivrutiner och det innefattar installation av android SDK, som i sin tur kräver mer java. Detta tog tid så jag får fortsätta imorgon.. Är jag på rätt väg?

15. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Du är på rätt väg men ska egentligen inte vara några större problem då det fungerade out of the box för min del när jag låste upp bootloadern

En till sak som jag har upptäckt är att det metriska systemet saknas, t.ex. Google Maps är ju i mi och inte km

Last edited: 23 jan 2012
  16. rimmen

rimmen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

SÅ! Nu har jag kört in det. Och jag är imponerad, älskar den minimalistiska designen!

17. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag använder ej Google Maps men har du testat att avinstallera det med hjälp av ex. ES File Explorer och sedan installera det igen via Android Market? Jag hade en massa kinesiska tecken på min webbläsare. Jag avinstallerade den och installerade igen och nu fungerar den ypperligt! :)

Roligt at du gillar det! :) Om man skulle tröttna på launchern efter ett tag så finns det ju självklart möjlighet till att byta till någon annan :) Snart kommer förhoppningsvis MIUI uppdateras till ICS och då kommer man kunna använda ICS's launcher i MIUI :)

18. spuzz

spuzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Jag har provat tre olika versioner av MIUI, handlar om att regionen som MIUI kör är US/UK och i SasoinsX/så finns Nya Zeeland (som kör metriska systemet) som valmöjlighet.

Använder dessvärre Google Maps i tjänsten och rapporterar alla mil jag kör

19. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Har nu uppdaterat första-posten så ni kan klara av att fixa GalnetMIUI själva till er Xperia-telefon! :)

20. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Perfekt! Bara en fråga, jag har nu en helt ren Windows XP, ska jag installera PC Companion innan jag börjar för att få in drivrutiner så fastboot kan hitta telefonen?