[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Discussion in 'ZTE' started by kallt_kaffe, May 20, 2011.

1. sommar

sommar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdatering.

Jag installerade den äldsta filen från aldiko forumet först och "uppgraderade" sedan med den nyare filen.
    Nu fungerar allt perfekt.

2. Klickman

Klickman Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Hej.

Jag undrar om det är "omöjligt" att få in en fungerande radio i denna?

Kör RLS5 nu, och behöver kunna lyssna på vanlig radio när jag varken har trådllöst nätverk eller mobilt bredband att tillgå.

3. jebo

jebo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

4. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skumt... jag blev tvungen att testa igen bara för att säkerställa att jag inte yrar helt och hållet, men i NFS Shift gör det definitivt skillnad.

Laddade ner google reader också bara för att testa, men där funkar det som du säger däremot inte...

Måste vara något mer i görningen.

Last edited: Jun 8, 2011
  5. Dreach

Dreach Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Snabb fråga , om jag går från RLS6an till senaste är det då fortfarande så att man måste lägga in en tidigare CM som tex nån av dom första i denna tråden ?

Man kan alltså ej köra direkt på den senaste juni varianten ?
    Tacksam för svar..

6. sommar

sommar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag uppgraderade från 2.2 igår direkt till den senaste CM7 och det fungerade mycket bra.

7. karlsson.c

karlsson.c Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Aldiko fungerar hur bra som helst för mig

8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Vad ska man ha för processorhastighet med överklockningen? Får inte mer än 600MHz enligt min widget som visar sådant.

9. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Den överklockar bara AHB bussen. För CPU överklockning behövs källkoden till linuxkärnan.

10. J.K Nilsson

J.K Nilsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

För att kunna använda telefonen så måste jag starta om "telefonen" genom Power-->Omstart-->omstart. Detta måste göras mellan varje samtal oavsett om jag använder den medföljande trådhandsfreen eller en nyköpt blåtands HF. Provar nu att flasha FroYo RLS6 för att se om fenomenet finns kvar då.

Hur går jag vidare i felsökningen?

J.K Nilsson

11. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har installerat senaste CM7 nu och det flyter på bra med klockningen, men har stora problem med Wifin, jag ansluter mot vårat trådlösa och den har bra täckning och går snabbt med appar, men den tappar hela tiden anslutningen och måste ansluta om, även om man använder det eller inte så växlar den och tappar hela tiden det, väldans irriterande, har provat med appar som Keppwifialive och nobars men de verkar inte hjälpa mig..

Även provat med statiskt IP utan framgång..

Någon som har några tips eller ideer för att fixa detta? :s

mvh

12. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det här när plattan är vaken, eller talar du om när den går i vila?

Är det när den är "vaken" kanske det är så att det inte "flyter" så bra med klockningen när allt kommer omkring...
    - Vore jag du skulle jag testa att flasha om samma version av CM7, men utan att överklocka AHB-bussen. Kör sedan så ett tag och se vad som händer...

Har hållit på en del (inte mycket, men en del) med överklockning av bla FSB-bussen i datorer, vilket AHB-bussen jämförs som en slags motsvarighet av och vad jag lärt mig av det är att en överklockning som verkar funka bra i alla möjliga avseenden kan ge skumma fel på både det ena och andra som man kanske inte direkt förknippar med själva överklockningen. Nätverkskortet har börjat strula, ibland har inbyggda ljudet försvunnit, etc. etc.

Skulle det sedan vara så att det funkar lika dåligt utan AHB-klockningen så kan det vara värt att gå vidare och undersöka mer, men först av allt se till att plattan funkar under så normala förhållanden som möjligt....

Last edited: Jun 10, 2011
    Kvillen likes this.
  13. Kvillen

MINA ENHETER

Den har fungerat utmärkt när jag kört med Light Roast och original, det är just med CM som det börjar bete sig konstigt, med eller utan överklocknigen..

Det kopplar från och återansluter när somhelst, även om jag sitter i en app som använder det eller om jag bara tittar på skärmen på skrivbordet... jävligt irriterande i alla fall :s

Hoppades nästan att någon hade haft liknande problem och hade någon trevlig lösning på det...

Jag får pilla vidare lite, uppdaterar om jag löser det :)

Mvh!

14. BalsbyMange

BalsbyMange Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma beteende. Installerade advanced wifi lock free och enablade den. Körde så en dag och gick sen in o tog bort enablingen. Funkat bra sen dess.

Sent from my V9 using Tapatalk

15. Kvillen

MINA ENHETER

Fungerar inte bättre, men provade att ansluta mig till min mobil när jag hade den som hotspot och då fungerade det väldans bra, måste vara någon inställning på routern här hemma isf, konstigt, men får kolla vidare lite...

Mvh

16. Dreach

Dreach Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick direkt från RLS6 till denna juni varianten.
    Funkar riktigt fint , inga som helst problem.

17. J.K Nilsson

MINA ENHETER

Ja då tar vi en liten uppdate. Med RLS6 så kunde jag köra telefon ganska ofta utan att behöva reboota telefonen, rebootfrekvensen var ungefär en gång per dygn. Så jag har gått tillbaka till till den här CM-portningen men utan överklockningsflashen. Upplevelsen är att den funkar bättre än RLS då jag hör motparten men inte hörs själv stundtals i telefonen. Det här händer ungefär lika ofta som med RLS6.

Så skall man köra ut en Logcat nästa gång telefonen djäklas eller finns det andra förslag?

J.K Nilsson

18. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan någon svara på om det går att köra vanliga utseendet ala Gingerbread med denna? Jag har inte sett någon som bekräftat eller dementerat att det ska gå göra det.

19. slibit

slibit Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns inte inbyggt, men man kan ju ladda hem gingerbread launcher från market.

Sent from my V9 using Tapatalk

Sebastiank likes this.
  20. J.K Nilsson

MINA ENHETER

CM7 verkar vara stabilare än FroYo. Flashar tillbaka och lägger in aLogcat till nästa gång.

J.K Nilsson