[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Diskussion i 'ZTE' startad av kallt_kaffe, 20 maj 2011.

1. Dreach

Dreach Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En liten grej som jag gått bet på.
    I CM7 om man vill att skärmen alltid ska vara på när strömmen är ansluten.
    Var hittar man denna inställning ?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Inställningar->Applikationer->Utveckling

3. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Och förresten, ny version i första posten. :)

4. J.K Nilsson

J.K Nilsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gôtt mos, återmatar du ditt arbete till CM-teamet också?

J.K Nilsson

5. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nej, men planen är att jag skall göra det. Hade hoppats på lite källkod till kärnan först så skulle några av de modifieringar jag gjort kunna undvikas men det verkar ju inte hända något på den fronten.

6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Najs, skall slänga in direkt!

Sent from my V9 using Tapatalk

7. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Finns det inget vi kan göra för att få ZTE att släppa källkoden? Tjata via mail? Namninsamling? o_O

8. J.K Nilsson

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken källkod vill vi ha släppt? Den till 2.2 när det här är 2.3? Har ZTE utvecklat någon 2.3?

J.K Nilsson

9. claes

claes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om ZTE har släppt en version för officiell distribution är det den källkoden som de är tvungna att släppa, enligt GPL. Frågan jag har är om 2.2 är släppt officiellt av ZTE någonstans eller är den bara "läckt"? Och det ska egentligen inte vara en fråga om goodwill eller att tigga och be dem om källkoden. Om de distribuerar den i kompilerad form tilll någon är det deras skyldighet att distribuera källkoden.

10. BalsbyMange

BalsbyMange Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Enligt CMs egna statistik är det just nu 335 användare av denna ROM. Bara så ni vet ;)

Sent from my CM7 loaded Light.

11. curse

curse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tyvärr finns det dock en hel del företag som anser att GPL inte är en riktig licens eftersom den betyder att dom måste ge ut källkod istället för att gömma koden. Eller så anser dom bara att licensen inte gäller dom utan enbart alla andra.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    2.2 är släppt i Australien officiellt till Optus MyTab vilket är en ZTE Light.

13. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kör idag Kallt_Kaffe´s Android 2.2 ([ROM] [Froyo] Light Roast RLS6) med root. Finns det någon anledning till att inte köra in denna ROM:en istället?

Jag har ju fått till det (efter en massa jobb) så att allt som installeras läggs på minneskortet och detta är en funktion som inte får gå förlorad.

14. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du kommer inte kunna använda radion i cm7. Det är nog den enda nackdelen.

Det finns en inbyggd funktion i cm7 som lägger apparna automatiskt på minneskoret.
    Om du vill kunna lägga över t.ex. dalvik cache på minneskortet måste man flasha in ett darktremor-script och sedan använda A2SDGUI för att flytta över det.

Sent from my V9 using Tapatalk

Snowman gillar detta.
  15. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okay, radio kan jag klara mig utan, visste inte ens att den stödde radio. Men det där med att flytta dalvik cachen låter mer avancerat än med den nuvarande versionen jag kör? Finns det något bra steg för steg att få till detta?

Den undrar jag såklart även om det jag har installerat nu kommer det försvinna helt(appar, saves o.s.v)?

16. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du måste först partionera minneskortet, det kan du göra i recovery (kopiera det du vill ha kvar på minneskortet till datorn, minneskortet kommer att tömmas när du partionerar det). Sedan efter att du flashat in cm7, så skall du också flasha in denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=715116 (jag flashade in den stabila, jag fick inte betaversionen att fungera).

Sedan får du ladda hem Darktremor A2SDGUI från market. Med denna kan du föra över alla appar till minneskortet och dalvik cache.

Denna funktionen är om man vill ha mer plats kvar på internminnet, inget måste. De flesta klarar sig bra utan denna funktionen. Man kan ju flytta över appar till minneskortet som vanligt ändå, bara att då är en viss del av appen fortfarande kvar på internminnet.

Och ja, appar och sådant kommer försvinna. Du kan ju använda Titanium Backup för att göra en backup av det du vill ha kvar.

Snowman gillar detta.
  17. J.K Nilsson

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som utlovat kommer här en log ifrån min Light. De stycken jag har överstruket med grönt vet jag att det funnits misslyckade samtal i. Det borde även finnas något lyckat samtal med i loggen och jag har även sett lite snabbt kraschad blåtand. Vid 21.51 finns det första och vid 22.01 finns det andra.

Loggen finns här: http://www.megaupload.com/?d=N9BNGUPX

Hoppas du får nått vettigt ut av det här. Jag behöver inte en telefon som jag måste stänga av och sätta på för att kunna ringa och ta emot samtal på under fem minuter.

J.K Nilsson

18. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Med tanke på vilken hårdvara denna platta har är jag förvånad över hur bra den presterar. En 600MHz processor borde inte gå i en sådan här stor skärm, men av någon anledning så går det ändå.

19. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    "Storleken har ingen betydelse" känns kanske lite som en urtjatad fras men i just det här fallet så har skärmen exakt samma upplösning som ZTE Blade och det är det som räknas. Det spelar med andra ord ingen roll om den skulle kvara 42 tum, det är samma antal pixlar som det handlar om.

Dock är vet jag inte om det finns några andra Android enheter som kör WVGA (480x800) med en MSM7227. HTC Legend har en MSM7227 men behöver bara trycka ut 320x480 pixlar och en X10 Mini bara 240x320 med samma CPU och visst gör det en viss skillnad. Det är väl egentligen i minsta laget, både när det gäller ZTE Blade och ZTE Light men det funkar faktiskt skapligt och det beror nog också mycket på vad man är van vid. För priset så är det definitivt acceptabel prestanda när man fått på 2.2 eller 2.3 på plattan.

Om nu bara ZTE sansar sig och släpper källkoden så lovar jag att kräma ut ännu mer ur våra plattor för då blir det överklocking av CPU:n och de flesta MSM7227 brukar fixa en överklocking på 15-20% (min ZTE Blade klarar ca: 20% utan att bråka).

20. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Låter bra!

Jag trodde storleken hade betydelse, men så var det visst inte. :) Man lär sig något nytt varje dag!