[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Diskussion i 'ZTE' startad av kallt_kaffe, 20 maj 2011.

1. hansh

hansh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du måste ställa in i dtapp2sdgui att apparna skall installeras på sd kortet, default har på senaste tiden varit på telefonminnet av någon anledning.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Klickman gillar detta.
  2. HWAL

HWAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Uppdatering till 2011-07-17 misslyckades

Skulle lägga in senaste versionen på min Light.
    Lade in dom i denna ordning
    update-cm-7.1.0-RC1-V9-KANG-signed-20110717.zip
    cm7_zte_v9_overclockable_kernel_ahb_20110717.zip
    och sist Darktremores A2SD script
    OBS! Har vid tidigare uppdateringar alltid gjort wipe/factory reset men såg nu att det inte skulle behövas så jag hoppade över detta steg.
    Nu fastnar plattan vid botaninmationen. Kör Med Kallt_Kaffes 300 Mb /Data
    Tyvärr går det inte att få den att ansluta mot datorn så jag kan testa
    adb reboot recovery.
    Eftersom jag inte får någon port så kan jag inte heller lägga in 2.2 på nytt

Under Enheter så visas ZTE HSUSB enhet men jag får ingen port.
    Någon som har någon idé till lösning eller är den körd :cry:

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Har du testat hålla in både volym-upp & volym-ner när du försöker få kontakt med datorn?

4. HWAL

HWAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, jag har testat alla kombinationerna.

5. HWAL

HWAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Testade med adb på min blade och där fungerar det att boota in i recovery från ADB

Frågan är om det inte hänt något med drivrutinerna på plattan.
    Jag får ingen port när jag startar 2.2 uppdateringen.

Last edited: 17 jul 2011
  6. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Tack gosa och kallt_kaffe för lite mer info angående överklockning. Har nu kört in No Frills CPU Control och kör överklockningen genom den. Allt för att vara på den säkraste sidan! :)

Men nu får jag ställa en annan fråga till er. Jag vet inte om de beror på romen eller om det är något med plattan. Hade tidigare ca 45% på batteriet och hade den kopplad till datorn. Jag lät den vara i kopplad för jag skulle inte använda den på ett tag så tänkte låta den stå och ladda upp. Nu precis kikade jag på den och den hade bara 8% kvar! Vet jag varit med om detta en gång tidigare när jag kopplade den i vägguttaget, gick ända ner till 1% innan den laddade upp igen.

7. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om du nyligen "fabriksåterställt" genom wipe eller ompartitionering så kan det ta några dagar innan Android "lär sig" nivåerna på batteriet och då kan den visa lite konstiga värden.

Men om inte så låter det inte normalt. Är det originalladdaren eller kör du med någon svagare variant från någon telefon? Har man "jellycase" eller liknande på den så kan det vara svårt att få i kabeln helt och den halkar lätt ut eller sitter och glappar.

8. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Det är originalladdaren jag har. Har förvisso inte gjort en wipe den senaste tiden, men jag flashade in senaste versionen. Kan det ha påverkat mån tro? Minns inte om jag hade precis hade flashat (kanske även wipat) förra gången detta hände.

9. Mr_john

Mr_john Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

konstigt ...men nu har jag fått tillbaka wifi problemet från förra månaden....att den inte väcker wifi kopplingen när man väcker lighten...har inte hunnit lägga in nyaste 0717 än ...men är det fler än jag som fått tillbaka problemet ?
    går ju att komma runt via bladens wifi fix men jag va nog mest nyfiken på varför ?

10. Mr_john

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

byt för det första port och se till att inget annat är inkopplat ( utom tangentbord och mus om det är en stationär )...funkar inte det så lägg in drivrutinerna igen....starta om datorn...låt den starta upp koppla in kabeln i lighten först....sen i datorn....med lighten påslagen...

11. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

kan någon vara hygglig och dumpa sin vending.apk (market) och posta här då jag gjorde misstaget att installera den nyaste versionen. omflashning hjälper inte och jag vill undvika en wipe.

12. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men kan du inte bara öppna en ROM-fil från början av den här tråden och ta den därifrån?

Finns säkert andra program som gör samma sak, men med Root Explorer kan du ju sedan kopier in den i /system/app/

(Sitter med dött batteri å ena sidan och en skitseg vpn-uppkoppling å den andra, så jag kan inte hjälpa dig med själva uppladdningen)

13. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

sitter bara med plattan och en bosch diagnostiktablet i handen för tillfället. men jag kan prova ändå, astro kan ju väl hantera zip filer. har tyvärr inte root explorer. tack för tipset.

Last edited: 18 jul 2011
  14. bunker

bunker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ny version av Market?

Jag såg nyss att det finns en ny version av Market som börjat rullas ut. Vet någon här om den kommer ut till oss (som kör CM7 mod på Light) automatiskt, eller om det är något vi får leta upp manuellt? Eller om allas vår kallt_kaffe kommer inkludera den i en kommande release kanske? ;-)
    Android Developers Blog: A New Android Market for Phones

Personligen är jag nyfiken på Books men det verkar vara begränsat till USA, precis som Movies. Men det kanske finns sätt att köpa böcker på Market utanför USA?

15. hansh

hansh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

16. BalsbyMange

BalsbyMange Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag gick bara in via indtällningar, appar, och valde avinstallera uppdateringar på market. Sen va jag tillbaka på orginalet.

Sent from my CM7 loaded Light.

17. HWAL

HWAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ingenting verkar hjälpa.
    Jag har lagt in drivrutiner , Flashprogramvaran för 2.2 och ADB på en XP-maskin

När jag ansluter plattan så kopplas lagringsenhet E: upp men jag når den inte.

adb devices hittar ingen device och smma sak med abd reboot recovery

Kollar jag under kontrollpanelen så finns
    ZTE Handset USB Modem och är kopplad till COM4
    men när jag anger COM4 i det patchade flashprogrammet händer inget.

Vad tror ni, är jag körd nu ?

18. Martino

Martino Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Undrar en sak kallt_kaffe. Är det möjligt att på något sätt låta användaren justera spänning av CPUn instället för att det ska vara "hård kodat" in i kärnan? Hade varit kul och experimentera hur högt man kan komma (på egen risk ofc). Min Light kommer max upp i 768Mhz, tror jag kan komma högre med lite mer kräm i CPUn.

Är detta möjligt tro?

19. Mr_john

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

börjar undra vilket os du kör ? och är det en laptop ?
    har du instalerar programet och drivrutinerna med admin behörighet ?
    OM det är en laptop...så kan det vara så att du måste skaffa en hubb med egen ström försörning...testa också en annan kabel...kan vara en skada ....har lärt mig att man ska alltid kolla dom konstiga sakerna först

hmm mer trött än jag trodde....antagligen har du ett problem där med xp...testa på en maskin med win7 ( om du skulle behöva xp på den så är det bara att ändra ehgenskaperna för programet men i xp kan det både fattas dll filer eller hela vbrun time moduler )
    och installera med admin rättigheter....både driv och program...alltså högerklicka på exe filen ( setup eller install ) välj kör som admin...och glöm inte att starta om innan du försöker ansluta

20. HWAL

HWAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tyvärr tror jag mer och mer på att jag brickat plattan.

Den maskin jag använt är en Win7 64-bit när jag la på 2.2 och senare flera versioner av kallt_Kaffes CM7 på min Light och CM7 (GSF) på Bladen.
    Aldrig varit några problem.

Efter att jag fick detta strul med Lighten så provade jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, att koppla upp min Blade som också har CM7 och kunde reboota in i recovery från adb.
    Så jag tror inte det är fel på min hårdvara i PC:n men för att vara säker så la jag in adb och drivrutinerna för ZTE på min gamla laptop (XP) men det hjälpte tyvärr inte.

Enda skillnaden mot tidigare flashningar var att jag denna gång inte gjorde wipe/factory reset

Någon som har en Light till salu? Max 1000:-
    Själv betalade jag 2.400 i december så det känns lite tungt !