[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Diskussion i 'ZTE' startad av kallt_kaffe, 20 maj 2011.

1. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag använder Advanced Wifi Lock Free, och har inga problem med wifi, den håller sig ansluten även när skärmen är avstängd.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

2. Plajz0r

Plajz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Jag kör bara sleep... never och aldrig några problem, wifi är alltid igång när man "väcker" den.

3. Xxyzzy

Xxyzzy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när jag har använt dhcp-test-varianten ett litet tag så tycker jag nog att nätet komme r igång märkbart snabbare med denna och blade-wifi-fix, än med vanliga 2011-07-17.

4. woundead

woundead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är detta med wifi ett hårdvaruproblem i grunden?

Jag och morsan har båda samma version av kks CM7.
    Men mammas verkar ha svårt att återkoppla mot routern(wifi av/på löser det), jag inte upplever det alls.
    Detta gäller mot samma router då.

Sent from my iPhone :( using Tapatalk

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Bra fråga. Men i ditt fall, har ni samma inställningar på Wifi policy? Har någon fler sparade nät än den andra? Har båda mobil data påslaget?

Jag kan tycka att det fungerar bättre med återkoppling när man har mobil data avslaget. Och tidigare när jag strulade med detta på min ZTE Blade tyckte jag det blev sämre när man lagt in fler än ett sparat nät. Wifi policyn satt till "Aldrig" är också en sak jag inbillar mig att det hjälper lite. Just nu fungerar min platta klockrent och då har jag wifi policyn satt till "Aldrig" och har som oftast mobil data avslaget utom när jag tar med den på en tur.

Jag kör inte någon Blade wifi fix eller liknande och har aldrig gjort det heller på plattan.

6. spjerne

spjerne Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kör med den också och det verkar som om wifi hålls igång även när plattan släcker skärmen...

7. woundead

woundead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skall kanske kolla exakt i detalj, men allt skall vara samma som efter factory reset.
    Så policyn bör vara samma.
    Jag har ett wlan eller två mer.
    (dock så har vi båda varandras)

Dock har jag flygläga på om jag tänker efter. Så det kan ju vara relaterat till det?

Kan det finnas någon 'policy' ej representerad i inställningarna som får den att tycka det är mindre viktigt att återkoppla efter standby när mobil-delen är aktiverad?

Sent from my iPhone :( using Tapatalk

8. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    För de som undrar lite vad som händer på CM7 fronten så är det förhoppningsvis på gång att få in V9 som officiellt supportad enhet: Gerrit Code Review

Det blir initialt ett litet steg tillbaka eftersom jag minimerat de ändringar som behövs i CyanogenMod för att V9 skall kunna integreras. Det betyder att skärnkalibreringen blir hårdkodad till en början då jag måste skriva om den så att den jobbar direkt mot kärnan istället samt att "recent apps" fönster buggen åtminstone initialt kommer att återuppstå.

HOAP, gosa och danne gillar detta.
  9. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det tror jag blir helt lysande bra på lite sikt!

10. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Framförallt så innebär det att jag slipper kompilera och ladda upp versioner då det kommer att skötas automatiskt. Sen blir det också lättare för fler att jobba med V9 versionen när syns och finns officiellt.

Borde gjort detta tidigare men jag har försökt få in min mer generella skärmkalibreringskod i CM7 men intresset var ganska svalt så med lite tips och hjälp från TomG så hårdkodades kalibreringen i kärnan istället så att den ändringen inte längre är nödvändig. Jag har kalibrerat den efter den platta jag använder mest och förhoppningsvis funkar det hyffsat för de flesta. Övriga får hålla till godo med 2011-07-17 versionen tills jag fixat kalibrering enligt nya modellen.

11. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Intressant läsning... den länken kommer man nog återkomma till lite då och då för att spänt följa utvecklingen.

12. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Kanske lite fel forum, men jag kan inte hålla mig.
    Precis kört in Kallt_kaffes senaste rom och den är ju snabbare än hans gamla
    Roast R7. Trodde 2.3 skulle sega rejält på Light med tanke på att folk säger
    att den segar på HTC Desire (1ghz cpu). Eller är det bara senaste Sense som
    laggar på den kanske? Jag har tyvärr tappat greppet lite. :)

13. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Kör CM7.1 på min Desire (trycker in senaste "nightly" en gång i veckan) och tycker inte att det är särskilt segt. Snarare så att jag uppskattar att kunna köra både telefon och platta någotsånär identiskt iom att de båda kör CM.

Galen som jag är nu när jag leker mer med min platta än min Desire har jag klockat ner Desiren till 499MHz permanent för att ha bra batteritid på den då jag i stort sett bara använder den som telefon och musikspelare numera...
    Finns nog många som undrar varför jag klockar enr en dyrgrip som Desire'n, men faktum är att nu när jag har min Light skulle jag ladrig ge mig på en "high end"-lur som Desire igen (den var ju det när den kom åtminstone).

Kör istället plattan i 806MHz permanent och leker på den istället.

14. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Får testa det och jag håller med dig, det känns inte bra att leka för vild med en
    high-end lur. Lättare att acceptera att man hade sönder en platta för 995kr. :)

Om vi nu bara får ordning på wifi-BT så är det grymt. Men som det nu verkar så
    har CM7 problem med detta att den inte "orkar" eller något får det att lagga med
    wifi när bt är igång. Fungerar utmärkt på min Desire t.ex. och det fungerade
    någolunda (1 av 4-5 gånger) med Light Roast.

Surt om man måste backa, för 2.3 är grafiskt snyggt och känns snabbare.
    Sedan vet jag inte hur jag ändrar tillbaka heller då jag partionerat om minnet
    och då passar väl inte de gamla rom:arna

15. spjerne

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det finns många guider och trådar nu om hur man uppgraderar sin Light...
    Jag har den senaste kallt_kaffe och kör överklockning både på AHB-bussen och CPU (806 mhz) och allt funkar helt lysande!
    Men apparna fyller snabbt minnet trots a2sd...
    Om jag nu vill lägga på den modifierade romen med ändrad partionering av minnet, vad händer då?
    Hel wipe är ett måste det förstår jag, men kan jag bara köra in denna:
    ZTE_Light_Upgrade_Tools_V1.1_cm7_20110711.zip
    som en vanlig rom-uppdatering eller måste jag först återställa 2.2 eller nåt annat enligt denna:
    https://swedroid.se/forum/post637206-2/
    Hoppas nån fattar vad jag menar... :o
    Vill absolut inte paja nåt nu när plattan funkar så j....a bra men mer internminne vore kalas....

16. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Det är bara att köra in cm7, du behöver inte gå via 2.2. Sedan efter att du kört in denna är det bara att uppdatera till den nyaste versionen.

Sent from my V9 using Tapatalk

spjerne gillar detta.
  17. spjerne

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nej, det gick inte... installation aborted...

18. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

19. spjerne

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ja, provade det nu men den stannar inte på splash-logon när jag startar med volym ner intryckt utan går in i recovery...
    Vågar jag fortsätta därifrån ändå? ...Anslut plattan till datorn....

Stäng av plattan och starta den sedan med Volym-ner intryckt.
    Om man har original recovery så kommer texten FTM att visas på skärmen. Om inte så kommer den att "fastna" på splash-logon. Båda alternativen är OK.
    Anslut plattan till datorn med USB kabeln.
    Ta reda på (via enhetshanteraren) vilken COM port som DFU-interfacet hamnat på (ZTE Handset Diagnostic Interface (DFU))
    Starta Sales_MultiDL_MSM7227_patched.exe
    Välj Option->Port Config och ställ in DFU:ns COM port på Line1 -- DIAG och klicka sedan på OK.
    Välj "Backup NV" och klicka på "Start All". Nu skapas en fil som heter Channel1.nvm. Spara denna! Den behövs om IMEI numret skulle bli korrupt. (Har du gjort detta tidigare så kan man hoppa över detta steg)
    Byt till "Download" och klicka sedan på "SW Directory" och peka ut "files" katalogen.
    Klicka på "Start All" och sätt på en kopp kaffe.
    Efter ca: 4 minuter är den klar. Koppla ur USB-kabeln och plocka sedan ur batteriet.
    Sätt ihop allt igen och starta plattan.
    Njut av kaffet medans den bootar.

20. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Vilken version av recovery har du? Om du har 4.0.0.8 så fungerar det inte. Du kan testa att installera recovery 4.0.0.5, då borde det fungera. Den finns i den tredje posten här: https://swedroid.se/forum/45934-flasha-aterstalla-telias-original-2-2-andra-partitionering-pa-nand-cm7-m-m.html