Plus en hel hög med grejjor som ingen/få använder, och som dessutom blir "dead space" i /system vid nästkommande uppdatering av respektive app... Minns inte hur många apps/widgets jag tagit bort innan jag flashat in Rootad Stock Sense på min Desire, men det är många megabytes som kunde sparats redan från början.
Hade varit bättre om HTC (exempelvis) lämnat alla apps utanför systemparitionen som då kunnat göras mindre från början till förmån för en större /data. Mycket av det som idag ligger och tar upp plats i en "Stock Sense ROM" är ju ändå apps som kommer blir uppdaterade alltifrån en gång i månaden till var och varannan vecka, och därför passat bättre på /data eller som erbjudande om nerladdning för de som känner att de behöver.
Här har HTC gjort lite som jag känner att Microsoft (och många andra) gjort med Officepaketet... massor av skumma funktioner påslagna/tillgängliga som ingen/väldigt få någonsin kommer använda vilket gör att iaf jag blir tvungen att ställa in en massa prylar/ta bort funktioner redan vid första körning för att jag inte har samma åsikt som tillverkaren om hur saker ska se ut...
Last edited: May 21, 2011