[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan meddela att konverteringen av teman funkar finfint :)
    Jävligt smid att den konverterar själv.

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, det funkar skitbra, men jag tänker på när det kommer nya toggles i det nya UI:t (dom runda) så måste ju det ändras i alla teman. Annars får man ju det "gamla" toggle utseendet när man byter tema (om jag inte fattat det fel?), men det är ju en smaksak ;)

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

1.7.15 har varigt ute ett tag nu och kan inte säga annat än att jag är helnöjd. MIUI har tagit ett stort steg i rätt riktning, nu är det bara webkit acceleration i browser som saknas.

4. Dagon^

MINA ENHETER

1.7.15 var en riktig höjdare. Snyggt att de bytt och haft sig i "Settings" :D

5. adsa

adsa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

bara jag som har problem med vad som ser ut som ett overlay i launchern? som man ser på bilden så är det lite annnan färg i bakgrundsbilden ovanför dockan, det är inget som ligger i bilden, blir så med alla wallpapers, nån annan med samma problem och/eller med en lösning annan än att flasha om? :)

6. MatDiggy

MINA ENHETER

Ser sjukt snyggt ut, och flyter på som en gud asså ;)

Sedan gillar jag den nya widget-kontrollen där man kan rotera till rätt fönster och lägga till.

Har dom ändrat toggle-knapparna till den runda designen? Kör med TheGenesisExperiment temat, och där ser jag de fyrkantiga knapparna i settings tex..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. Dagon^

MINA ENHETER

Jag vetifan, jag är full som ett hus just nu :P

8. MatDiggy

MINA ENHETER

03:26? Respekt! :)

9. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha håller med, respekt alltså, packad halv fyra på morgonen kommer hem från krogen eller på väg hem, ändå kolla laget på swedroid...

10. MatDiggy

MINA ENHETER

Vet inte om du fått ordning på det eller, men jag har inga såna problem. Prova att flasha om och wipa dalvik och cache.

Får man fråga vart du hittat det wallpapersom du använder?

11. adsa

adsa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Får väl testa det :/
    Här är temat där man får med bakgrunden :)

12. MatDiggy

MINA ENHETER

Nice! Ikonerna är gjorda med samma template som Genesis. Ska plocka foldern direkt, för det är det ända jag inte gillar med det temat..

13. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Gott! Glad att kunna hjälpa till! Använd tack-knappen också ;)

Vibrationen vid tangentbordsskrivning fungerar för mig. Men jag stänger alltid av den ändå..

:)

14. damagee

MINA ENHETER

Är det någon som vet vad som krävs för att göra en översättning på denna underbara rom? Till och med danskarna har lyckats så snart borde även vi kunna få en svensk version. Dock är mina kunskaper inte tillräckliga för något sådant men hur svårt kan det vara eller är det just exakt så besvärligt?
    Dock är man van nu med den engelska versionen så det behövs inte en översättning men modersmålet tilltalar en alltid mer såklart!

Sen ett förtydligande, uppdateringarna som poppar upp i luren en efter en var dag går från klarhet till klarhet, skulle aldrig flasha in någon annan rom så länge miui håller denna höga klass. Jag har glömt vad lagg och buggar är för något, finns inga!

15. MatDiggy

MINA ENHETER

Fan nu MÅSTE jag ju snart testa XJ's version snart ;) Verkar ju sjukt smidigt att få OTA uppdateringar på det där sättet.

Ang Svensk översättning så har jag sett att det är några som håller på med en svensk översättning här på Swedroid
    https://swedroid.se/forum/39630-gal...ial-1-7-15-android-2-3-4-a-47.html#post644350
    Jag vet inte hur långt dom har kommit, men jag vet att dom har varit i kontakt med Mark på MIUI-android och fått hjälp därifrån. Jag ska ställa frågan och se om det är något som vi alla kan få användning av (dumt att uppfinna hjulet flera ggr) ;)

Som jag förstår det så är det inte en officiel release till Galaxy S som dom labbar med, och jag vet inte hur mycket som skiljer sig från originalet från MIUI-android. Jag kan dock tänka mig att den liknar XJ's version, men vissa moddar.

Last edited: Jul 18, 2011
  16. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant, lånar "er" tråd lite också ;-)
    Den version vi använder av MIUI baseras på den officiella, i dagsläget 1.7.15. Men det är en "moddad" version av galnet. Han webbsidan finns på GalnetMIUI - An Evolution of a Revolution. Med förbättringar, andra kärnor, bättre batteritid, bättre kamera/videoplayback och så vidare.

Det har börjats på en översättning till svenska, men då det kommer en ny uppdatering varje vecka, behövs det att man hinner översätta de nya strängarna tills dess för att det ska fungera. Det är lite det som vi har haft problem med, att vi inte hunnit översätta i takt med utveckligen.

Ni borde kontakta Conny85 i vår tråd för mer information då det är han som håller i arbetet med översättningen. Kanske skulle det fungera om vi samarbetade på något sätt?

EDIT: Vad är det för runda toggles ni snackat om i tråden?

EDIT2: Ah, nu fattar jag. Tror jag. Trodde ni menade nya togglesknappar i notifikationsbaren.

Last edited: Jul 18, 2011
  17. damagee

MINA ENHETER

Haha om galnet versionen är bättre än XJ:s vet jag inte vad jag gör, fan ser inte hur man ska kunna utveckla mycket mer, men vi tackar och tar emot...
    Dock MatDiggy så är det sjukt smidigt att det bara poppar upp en OTA när det finns något nytt, behöver inte heller endast vara själva miui romen utan både det ena och det andra som kommer som OTA...
    Underbart att höra(hur fan jag nu missat detta) att det är en svensk version på gång, som sagt alltid bäst och ha på svenska... Kan förstå att det inte är enkelt att följa med när det dyker upp uppdateringar en gång i veckan...
    Hade gäran hjälpt till men mina kunskaper på det området är fan obefintliga...

18. noname.olsson

MINA ENHETER

Intressant! Vad är det som skiljer XJ från Glanet?

19. MatDiggy

MINA ENHETER

Välkommen :)

Ska vid tillfälle höra av mig till Conny85 och se om det går att hitta ett samarbete. Har för tillfället inte så mycket tid, och jag är inte säker på att jag har dom kunskaper som krävs för att fixa det, men det vore sjukt roligt att kunna lägga till Sverige på MIUI-android ;)

Med toggles menar iaf jag on/off switcharna (de runda) i settings :)

Frågan är nog snarare vad som skiljer Galnet och XJ från originalet från miui-android, och vad dom har/ inte har gemensamt ;)

20. noname.olsson

MINA ENHETER

Det är inte så svårt, språkkunskaperna räcker. Hittills har vi använt Crowdin för översättning. Det är typ ett collaborative translation tool eller vad man ska ge det för beteckning :)