[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Någon som vet varför jag inte kan se mina appar i market? :S Installerade 1.7.15 och restorade apparna med miui backup men nu ser jag dem inte i market så kan inte uppdatera dem osv..

2. marot729

marot729 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag saknar direct call-genvägar som jag brukade köra med på min stock-rom.

Har någon ett bra tips där? Sökt runt i Market en del, men inte hittat nåt bra. Jag vill alltså ha en kontaktgenväg på skrivbordet, antingen med val av sms/mms/mail/call eller bara med quickdial.

Gömmer sig detta i MiUi nånstans? Jag hittar inte så fall.

3. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skumt, men jag har aldrig gjort en restore från miui backup så jag vet inte hur den beter sig. Fegar fortfarande med Titanium backup, och där kan man ju testa så länkarna till Market fungerar.
    Gick det att restora dom så de hamnade på din homescreen?

Kom du från en annan Rom, eller hade du gjort en total wipe?
    Om du kommer från en annan version av miui (vilket du bör ha gjort eftersom du hade gjort backup :)) så behöver du ju inte köra en restore på dina appar, utan bara köra wipe på dalvik och cache. Då finns allt alltid kvar när du flashat senaste miui.

Inte mycket till svar, men prova att köra reboot..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo har prövat ovanstående X antal gånger ;) Anledningen varför jag hade tagit en backup var för att mobilen vägrade starta när jag körde en beta update från XJ, så prövade en full wipe och då starta den. Men ska försöka göra en full wipa och restora igen, blev såhär för ett tag sen nämligen och då funka det :P Bara nyfiken om någon vet hur det kommer sig att det blir såhär :S

EDIT: Efter ännu en wipe + restore så funka det nu :P

Last edited: Jul 18, 2011
  5. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du behövde inte använda restore igen. Det brukar hända att man inte ser apparna i market. Bara att gå in i programinställningarna och välja Market appen. Sen så väljer du bara clear data. Nästa gång du startar market så kommer apparna att finnas i din "My apps" lista :)

Har fått göra så många gånger med många roms. Även med Titanium backup!

leolulz likes this.
  6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan verkligen rekommendera att du använder Miui backup!!!

Du får ju tillbaka hela telefonen som den var innan i princip. Inställningar, sms, samtalshistorik, hemskärmslayout etc.

Rekommenderar dock att inte backa upp kontakter om man har dem på sitt Google-konto. Då finns det risk för att du får dubbletter i telefonen.

Något som jag tycker är lite negativt dock är att det tar längre tid att restora appar genom Miui Backup än genom Titanium. Så där har TB en fördel. Men man kan ju använda TB för apparna och sen Miui backup för resten :)

7. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar 1.7.15 skarpt, känns snabb o stabil. Äntligen blev man av med den där delayen på svara på samtal också.. Bytte samtidigt launcher till GO Launcher EX och är supernöjd. Det är bara ett problem som stör mig, Youtube appen är helt fucked up. :P Färgen på stora delar av texten är samma som bakgrundsfärgen, vilket gör det omöjligt att läsa skiten.

Har ni andra samma problem?

8. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag backar faktiskt upp med Miui backup, det är bara det att jag inte gjort någon restore därifrån ännu :) Var i Miami för några veckor sedan och kunde inte hålla mig från att uppdatera luren, men råkade köra clean wipe på hela luren (inte bra att göra i onyktert tillstånd sent på natten) :(

Hade backup en ganska uppdaterad backup via Sms backup & restore och Titanium backup, så det ordnade sig :P

Efter det så började jag använda Miui backup, så det blir nog tillfälle att testa det snart.. råkade tyvärr köra en backup på kontakterna första gången, men det var ganska lätt att åtgärda (puh)..

9. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag har inte det problemet, men jag skulle tro att du inte har Compability mode påslaget på den appen (vit text på vit bakgrund?).

Gå till Settings/Programs/All/Youtube och välj Compability mode ON

Då borde du ha vit/grå text på svart bakgrund :)

I och med att apparna inte ligger ligger i någon appdrawer, utan direkt i launchern så finns inte behovet av genvägar på samma sätt. Det närmaste jag kan komma på är att använda Favorite contact-widgeten. Vet inte hur användbar den är men du kan ju testa.

Har personligen aldrig använt mig av något liknande när jag körde stock, och tycker att funktionen är onödig när allt ligger snabbt åtkomligt på min homescreen ;)

Last edited: Jul 19, 2011
  10. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Stort tack! Nu funkar det finfint.

11. MatDiggy

MINA ENHETER

Glad att kunna hjälpa till, glöm inte att trycka på tackknappen också ;)

12. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

13. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det att modda Miui sådär även om det inte är open source?
    Att få kineserna att lägga till en appdrawer i Miui tror jag inte lyckas då det är en iPhone look-alike rom.

14. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Antagligen inte. Men de har ju kvar många av alla de bra sakerna med Android i romen också, och enligt mig är en app drawer något som är väldigt bra med Android.

Kolla gärna [CONCEPT] MIUI Appdrawer - Page 5 för mer kommentarer.

15. MatDiggy

MINA ENHETER

http://en.miui.com/

Om man kollar på bilden uppe till höger så ser man att det funnits en liknande lösning i tidigare versioner av Miui.

Tycker din mock-up är nice och ser lyxig ut. Har personligen inget behov av appdrawer, utan tycker att mapparna räcker fullt ut. Men det är aldrig fel med valfrihet så man välja själv hur man vill ha det :)

16. dek

dek Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska precis flasha in MIUI stable 2.3.4a och undrar vilken radio jag skall använda. Fungerar den senaste?

//dek

17. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp den fungerar.

18. dek

dek Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanon. Nu har jag flashta in senaste radion och allt verkra fungera kanon, utom app2sd. Är det något speciellt script man måsta flasha in eller något man måste aktivera i settings nånstans? Har en partion på 1024 mb men den ligger kvar på stadiga 850 mb. Ser dock att angry birds har installerats på sdkortet, dock inte på min app2sd partion.

19. MatDiggy

MINA ENHETER

Skriptet för att få igång a2sd+ hittar du på första sidans faq. Det kan vara lite segt att få igång.

Kör i terminal:

su (get root permission)
    a2sd reinstall (startar om)
    a2sd zipalign
    a2sd cachesd (startar om)

Funkar för mig

Last edited: Jul 24, 2011
  20. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste inte kommandot "su" köras först också?!