[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nej det ska du inte behöva ha, jag har ingen och jag har ext3 512mb...
    Jag hade flashat om med full wipe som sagt men låtit factory vara och sen kört dessa kommandon, värt att pröva med ny flash för du förlorar ingenting direkt om du låter factory vara och det går snabbt att göra också!

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vet inte vad det kan vara. Prova att flasha om romen och kör wipe på dalvik och cache. Om det ändå inte funkar så kanske du får blåsa sd-kortet och skapa en ny ext3..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. lakej

lakej Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget har fungerat hittils :(

4. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Först av allt, glöm inte att göra en nandroid backup!!!

Prova att köra i emulatorn:
    a2sd repair och se vad som händer

Får du verkligen su permission i emulator, dvs att superuser godkänner att du använder den?

Har du gjort wipe på allt?
    Har du flashat romen på nytt?
    Har du formaterat kortet och partionerat det på nytt?
    Skriver du kommandona precis som det ska i emulatorn?

Ja då måste jag säga att jag inte vet nåt mer sätt, märkligt! Hoppas verkligen någon kan hjälpa dig!

Får du samma felmeddelande varje gång?

Last edited: 28 jul 2011
  5. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Hilfe!!

Helt ny på Miui så ursäkta om frågan varit uppe tidigare.
    Försöker köra OTA uppdateringen (kör XJs Miui) men får bara felmeddelande (signatur fail, eller något snarlikt) läste på XDA att det berodde på min recovery och att dom rekommenderade RMD. Problemet är att jag fasen inte hittar hur man byter recovey utan att vara S-OFF. Jag orkar inte göra det oxå just nu (då man inte får köra a2sd rommar när man skall S-OFFa så orkar jag inte byta rom bara för det). Hur kan jag lösa detta? vill kunna köra OTA då jag tycker det är sjukt smidigt.

EDIT: Glöm det, hittade Toggle signature. Så får det bli tills jag löst hur man byter recovery utan S-OFF.

Last edited: 28 jul 2011
  6. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Annars så laddar den ner alla uppdateringar som den får och lägger dessa på sd-kortet och sen är det bara att gå in manuellt i CWM och flasha... så gör jag för jag vill ha den kollen vad jag flashar så inte allt som laddats ner flashas, för det är inte säkert man vill ha det som laddats ner...

7. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Har flashat in 1.7.22 från miuiandroid.com, men jag ser att folk pratar om XJs Miui (?) vad är det? vad är skillnaden och vad rekommenderas?

//dek

8. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

MIUI XJ kommer översatt direkt, så du behöver inte flasha ett langpack.
    Det finns även flera versioner att välja mellan. App2SD+ Data2ext och data2whatever. Det finns ett uppdaterings-mod, så att man lättare kan hämta och flasha uppdateringar direkt från mobilen.

Det är de största skillnaderna. Många säger att XJ flyter på bättre, jag är osäker då båda bygger på samma bas. Det är väldigt liten skillnad egentligen.
    Jag kör XJ hursomhelst. Då slipper man flasha en sak till varje gång.

[ROM][MIUI-XJ] July 26-1.7.26 GB 2.3.4 EN-MULT+OTA+CM+Updater|D2EXT X-PART|A2SD+|D2W - xda-developers

Last edited: 29 jul 2011
  9. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    Nytt problem. Den dra batteri nått så förbannat. På typ 1 timme har den dragit 15% av laddningen. Har bara facefacebookat lite och kört en kort film på tuben. Med leedroid hade jag typ 1% på samma användning. Gillar rommen starkt men detta fungerar ju inte. Vad göra?

10. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Två fördelar som sagt är ota uppdateringar och endast en fil att flasha. Frågar du mig så flyter den mycket bättre än den andra versionen men det verkar som inte alla får samma markanta skillnad dock...

11. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja så ska det inte vara. Enligt mig så är det en av de mest batterisnåla romarna som finns. Räcker i två dagar utan problem. Kolla noga så att det inte är något annat som drar batteri för romen ska inte göra det. Har du senaste versionen? (Kan inte se dina spec för tillfället) blev det så precis när du bytte till den här romen?

12. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    Det blev så när jag bytte till miui. Körde batterikalibrering direkt så min battstatt e tom. Inget ser konstigt ut i where is my droids power heller. Har bara kört 1,5 dygn så jag skall ge den lite mer tid. Kör senaste xj med a2sd.

13. lakej

lakej Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma felmeddelande, men efter omstart sa gick den fran 84mb ledigt till 131. Nagot. fungerar uppenbarligen.

14. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Då ska det vara på banan skulle jag tro. Jag landade på ca 130mb när jag la miui första gången och fick igång a2sd.

Starta appen quick system info. Gå till applications och välj user. Där kan du se vilka appar som har flyttats till sd-kortet.

Kolla även "vanliga" a2sd (i settings/program/manage app/on sd card). Om du har appar som är ibockade, så flytta dom tillbaka till internminnet. Vet inte om det har någon betydelse, men det räcker ju med att du kör "true a2sd" ;)

15. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Drog in MIUI officiella + språkpaketet idag då vädret varit bedrövligt, och vad passa då bättre än att testa en ny rom. Det lirar perfekt vad det verkar än så länge, även om jag inte riktigt blir haj på hur jag ska se att cache och dalvik cache faktiskt flyttas till min ext 3 partititon, men i vilket fall har inte fått några varningar om dåligt med minne så jag antar kallt att det funkar. :P

Gillar romen skarpt än så länge även om det kräver lite avvänjning andra roms som jag mest kört förut. Har dock en fråga:

Går det att byta ikoner i dockan på något vis. Jag kör helst med GO Dialer, GO Contacts och GO SMS Pro men ikonerna ser för bedrövliga ut tillsammans med det tema jag valt! Alternativt om någon vet ett mörkt/svart tema där det finns ikoner även för GO programmen. Jag skulle helst vilja använda de ikonerna som är original i det tema jag använder men länka om till GO programmen när man trycker på dem! Går detta?

16. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hur kalibrerar man batteriet?

Är det enligt det här sättet
    https://swedroid.se/forum/22621-calibrate-batteri-kalibrera-batteri.html

eller har du använt appen Battery calibration månne.

jaja, det var lite OT ;)

17. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kan säga att det flyter på bättre än någonsin! Helt sjukt bra faktiskt (xj är i fara haha), men jag vet inte vad jag ska tycka om den nya webbläsaren ännu.. har inte testat den så jättemycket, men om den är som de flesta appar utvecklade av MIUI så kommer man nog inte att bli besviken :D

Jag kan nog inte hjälpa dig med ikontema för GO paketet, men prova att google och se om du hittar något. Ska se om jag har några någonstans, men jag är inte säker.. borde finnas i Suave HD.

18. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    jag körde appen :-) det andra sättet (testade jag med leedroid) tror jag inte på. Telefonen har gått från 65% till 30% på 2 timmar och då har jag inte rört telefonen.

19. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

20. Lumetzky

Lumetzky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du testat MIUI XJ D2EXT X-PART fick igång mitt EXT3 när jag la in den. Har (Lite överdrivet mycke) 1,6 gig och använt 108mb. Desutom tycker jag den flyter på bättre.

Varför jag har 1.6gb är för att jag blev rekommenderad att ha minst 1gb när man skulle kör Send HD. Så jag tog till lite till :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291