Tjena, jag är nu sugen på att byta från min för tillfället desire stock till miui

men jag har en del frågor:
1. Ska man köra MIUI versionen från XDA eller miuiandroid, vilken är bäst, stabilast?
2. När jag flashar in romen, ska jag flasha romen först sen language pack eller spelar det ingen roll?
3. Jag har förstått att MIUI kör a2sd, men är det aktiverat från början eller måste jag börja med att partionera mitt sdkort...? (tkr att det är lite krångligt...)
4. Om jag ska lägga in eventuella teman, kan jag göra det efter att jag har flashat romen eller måste jag göra en full wipe varje gång jag ska lägga in ett nytt tema?
5. Om nu inte jag är helt ute å cyklar så har både XDA versionen och miuiandroid versionen OTA uppdateringar varje vecka, stämmer det? Ingen wipe nödvändig när det är OTA va?
6. Har MIUIs kontaktbok en liknande funktion som Sense där man kan synka kontakterna med mina facebook vänner så att jag får bilder?
7. Lite off-topic nu; om jag kör titanium backup på alla mina appar så är det bara att återställa dom som vanligt va?
8. Jag har även Handcent sms, kommer alla sms ligga kvar efter en titanium backup då?
8. Kan jag köra backup på min kontaktbok, så att den är kompatibel med MIUI? (eller måste jag skriva in alla manuellt?
Jag kör btw stock hboot, så det är väl bara att köra full wipe, flasha romen, flasha språk, sen köra guiden på förstasidan med terminalkommandon och så?
Sorry för alla frågor, som säkert har blivit ställda förut... men jag hittade inga svar som jag behövde
/Nitro
Click to expand...