[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Mjo, den hittade jag också och Google är första prio när det gäller lurking men där är ingen länk och uppladdat på htcfanboys ligger någon ROM med "PL" i namnet och det verkar suspekt :P

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

jo jag ser det nu att det inte finns några länkar.. dom kanske inte är riktigt klara eller så är det bara en miss. Skulle nog vänta tills länkarna kommer upp istället för att ladda ned från htcfanboys. Försökte kolla i tråden, men de flesta verkar ladda ner OTA så jag vet inte..

3. Dagon^

MINA ENHETER

Jag körde en clean install av 1.8.12 och uppgraderade sedan till 1.8.19 och allt flyter på som aldrig förr :D

Wifi funkar igen btw.

4. MatDiggy

MINA ENHETER

Grymt!
    Blev det xj eller miuiandroids version?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu när jag har kört MIUI i några veckor tänkte jag skriva lite tankar om det.

Jag gillar det mer än senast jag körde det (någonstans i vintras). Allting känns mer centraliserat med miuiandroid.com som verkar ha ett tätt arbete tillsammans med det kinesiska "orginalet". Senast jag körde fanns egentligen bara det kinesiska orignalet och sen massa olika moddar på XDA.

Det jag gillar med MIUI är att stock apparna är bra, jag känner inget behov av att byta ut t.ex. SMS appen och dialer appen för dom har alla dom trevliga finesser som jag letar efter. Det är det jag tycker Google ska lägga fokus på till ICS, funktionalitet (både på stock-apparna och totalt), inte utseende så mycket, men det kan bero på att jag faktiskt gillar standard android utseendet, det är funktionaliteten jag saknar i vanilla.

Det enda jag egentligen fortfarande saknar sen CM7 är S2E appen, att behöva göra om dom här a2sd kommandorna vid varje omflash börjar bli lite tradigt.

6. Dagon^

MINA ENHETER

XJ som vanligt. Den är bäst :cool:

7. NitroSvennen

NitroSvennen Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    så där ja, igår kväll fick min kära desire ett nytt utseende, det blev versionen från miuiandroid.com (1.8.19) och jag tycker att den flyter på jäkligt bra!!

kör för tillfället med ett iphone tema tillsammans med lockscreen från sense 3,0, men iphone temat ryker om några dagar, ska bara reta klasskompisarna med iphone 4 lite ;)

men jag vet inte om det är nåt fel eller vad jag ska göra, för när jag skulle installera en app från market på ca. 2,5 mb så kunde den inte ta det via 3g utan behövde ha wifi för det...? varför?? jag har ju helt obegränsat surf via telenor...

söker även efter ett bra svenskt keyboard om någon har nåt bra på lager, så är jag villig att lyssna och utvärdera dom ;) helst gratis appar, men betal funkar bra det också :)

btw, finns inte "swiftkey x" på svenska, svenska stod nämligen inte med i beskrivningen....

8. Dagon^

MINA ENHETER

Jag kör med Scandinavian keyboard + det svenska språkpaketet till det.
    Funkar kanon :) Gratis och allt.

9. NitroSvennen

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    aa jag har det och även go keyborad inlagt nu, så jag ska prova runt lite :)

undrar också en annan sak, jag verkar tydligen iaf fått a2sd+ att fungera... men jag kan inte flytta alla appar till sdkortet exempelvis, go keyboard, handcent, colornote eller spotify... ska det vara så? (läste nånting för ett tag sen om att widget kunde stöta på komplikationer om dom ligger på sdkortet...)

Under sd card settings står det:
    Sd card:
    - total space: 14,95gb
    - available space: 13,83gb

A2SD+
    - total space: 457mb
    - available space: 382mb

jag tror att jag fått partiotion ext3 att funka då va??

10. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

NitroSvennen: Öppna din Terminal Emulator och skriv a2sd check. Kolla vart apps, private apps och dalvik-cache ligger.

11. MatDiggy

MINA ENHETER

Du har rätt i att inte alla appar kan flyttas till sd-kortet med a2sd. Dom du nämner är några av de som inte flyttas. Jag vet inte varför, men jag vet att jag läst om det i någon tråd. Det viktiga är att merparten av alla appar hamnar på sd plus cache och dalvik :)

12. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du verkar ha fått fason på din partition om det står som du skriver. Sen kan det vara så att den som gjort appen inte har gett tillåtelse att appen ska kunna flyttas helt enkelt och då är det inte mycket att göra. Sen widgets som du nämner så är det precis så, läggs dom på sd-kortet då så fungerar de inte som de ska speciellt vid en omstart av luren då laddas de inte...

13. NitroSvennen

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Ok men nu har jag fortfarande bara dryga 50 mb fritt på internminnet trots att jag har använt dom där kodraderna... jag fattar dessutom inhenting av allt som kommer upp när jag kör a2sd check... :/

Edit: jag har 74 MB nu... borde det ändå inte vara mer?

Last edited: Aug 21, 2011
  14. damagee

MINA ENHETER

Har du många appar? Ditt interna minne kommer att sjunka i takt med att du installerar appar och det beror på att inte hela appar flyttas till sd kortet utan en del... men har knappast installerat något och det sjunker så pass i alla fall så fungerar nog inte din partition...

15. Kenntak

Kenntak Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Slängde in denna rom precis, är grymt nöjd.
    Nu ska man bara få kläm på allt, verkar vara oändligt med möjligheter att anpassa!

Läst att ni pratar om språkpaket osv, finns det med svenska eller det är Engelska som gäller?

16. damagee

MINA ENHETER

Välkommen till miui!
    Engelska endast än så länge och en del andra språk men inget svenskt än.

17. NitroSvennen

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag tror att jag har runt 35-40!!! Men i vilket fall så har jag mer internminne nu än vad jag hade tidigare!!

18. Kenntak

Kenntak Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    som några andra så har jag också fått problem med batteri tiden. Den äter ström utav bara f**..
    Hjälper det att kalibrerar eller det är bara att installera om?

19. damagee

MINA ENHETER

Ja det låter lysande:)... har du runt 40 appar så tror jag nog att över 70mb är ganska bra...

20. damagee

MINA ENHETER

Tror inte det är romspecifikativt så antingen kör du kalibreringen och kollar upp vad som kan tänkas äta ditt batteri... kör en nyflash om inte annat och se om du märker någon skillnad kör bara wipe på cache och dalvik så slipper du bli av med alla inställningar...

Kenntak likes this.