Såg nyligen att Hund som är moderator här på Swedroid har funderingar på att göra en översättning till Svenska. Tycker personligen inte att det har någon betydelse för mig, då jag kör engelska på de flesta av mina enheter och dess applikationer.. men som sagt det är jag..
Det tycks som om intresset för en översättning har ökat dramatiskt iom lanseringen av MI-ONE, och det får man väl se som positivt. Har själv föreslagit på miuiandroid att nu när romen är stable, så borde det komma fler översättningar som i vilken rom som helst på marknaden, stock eller hembakad
Nu är ju MIUI gjord för den kinesiska marknaden enkom, och de översättningar som finns är entusiaster som gör det på sin fritid för det mesta (fattar inte hur miuiandroid kan göra det på sin fritid dock, allt från hemsida till support till moddar är sjukt uppstyrt!). Vad jag förstår så har kineserna börjat mjukna lite, och börjat förstå potentialen i den globala marknaden (om inte Apple stämmer skiten ur dom först), och samarbetar med alla som översätter den officiella romen.
Hur som helst så var det en parentes bara

Click to expand...