[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör med den som xj själv rekommenderar på första sidan i tråden på xda... Inga som helst problem med den...

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo jag kör den med och tycker den funkar fint, men skulle försöka öka min batteri tid med en app som jag vart tipsad om men min nuvarande d2ext kernel stöds inte för det.

3. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett problem med MIUI's kamera-applikation. När jag trycker på trackballen för att ta en bild som jag är van vid sen tidigare så fungerar det ibland, men oftast skickas jag bara in i kamera-galleriet. Går det att fixa på något sätt?

Installerade också Android-kameran till MIUI från MIUI-XJ-tråden på xda, men när jag öppnade den startades MIUI-kameran istället.

Tycker inte om att klicka på skärmen utan föredrar verkligen en fysisk knapp.

Har även ett problem med Facebook. Jag har stängt av Facebook-synken i både Facebook självt och i Sync-inställningarna i telefonen, men jag har ändå typ tusen kontakter från Facebook som jag inte vill ha. Hur får jag bort dom?

Och går det att bara synka kontakterna man har på telefonen med Facebook? Alltså så att den inte lägger till flera, utan bara kompliterar kontaktlistan med foto, födelsedag osv?

4. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Öppen fråga för alla men är mest nyfiken på fireon:s svar då han och jag har många gemensamma nämnare (t.ex. tele2, göteborg).

Vilken radio kör ni tillsammans med miui? Jag vet inte om det är min inbillning men jag tycker nästan att den senaste inte fungerar riktigt lika bra som den gjorde med CM7. Även nyfiken på om ni kört in någon slags RIL.

5. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Blåste in 1.8.26 igår och blev så jävla överlycklig.
    ROMen av ännu snabbare och allt flöt på nåt så otroligt :D

Det här var förmodligen den bästa update'n någonsin :)

6. Inso

Inso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

7. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Är det XJ's version eller den från MIUI? Är det a2sd version eller annan?
    Är batteri tiden bättre nu?

8. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är ny, måste man S-OFFa telefonen och ha cm7 hboot för att kunna installera MIUI?

9. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, det är bara att köra på standard :)

jenordfoto likes this.
  10. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

XJ's som vanligt och med A2SD.
    Ja, den är faktiskt snäppet bättre :)

11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är jag tillbaka i Sverige efter en vecka på Kreta :) Det var bättre väder där...

Håller på och flashar in senaste versionen nu. Var ett par tre versioner sedan jag uppdaterade!

Till din fråga Festan...
    Jag håller på att restora min backup nu men jag tror att jag kör radion: 32.56.00.32U_5.17.05.08 (Edit: Ja, det var den)
    kommer inte ihåg om det är den senaste eller inte...

Den fungerar bra för mig, likvärdig den tidigare. Däremot så har jag märkt ibland att telefonen har svårt att koppla upp ordentligt till 3G nätet ibland. Vet inte om detta beror på Tele2's skitmaster eller om det är radion... Tror att det är Tele2's master då det är flera som har liknande problem utan root. Vad har du för problem tycker du med radion?? Har för mig att jag hade samma problem med Oxygen när jag körde det i våras...

RIL vet jag faktiskt inte vad det är...är nyfiken?! :)

Last edited: Aug 29, 2011
  12. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

fireon: Jag vet faktiskt inte, kan ju mycket väl vara min inbillning. Är bara min känsla att den tappar 3G vid konstiga tillfällen om jag inte forcar den till 3G. Det gjorde den förr oxå men känns som att det händer lite oftare. Har iaf börjat använda "only 3G", något jag aldrig gjorde förr.

Men har inte haft problem med tappade samtal eller så det har inte varit något jättejobbigt, bara något litet jag har funderat på.

RIL = Radio Interface Layer - Wikipedia, the free encyclopedia

Det ska tydligen vara det i OS typ som pratar med radion. Jag har själv aldrig fattat och det här med att flasha RILs egentligen och aldrig egentligen gjort det.

13. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om du lyckats lösa dina problem, men dom verkar vara relaterade till din flashning av romen. Jag känner personligen inte igen problemet med kameran, och använder trackball som fotoknapp. Sedan är jag inte säker på vad du menar med att du laddat MIUI kamera från XJ, för den ingår väl i romen? Jag vet att han har någon typ av kamera som ser väldigt iPhone-lik, men är inte säker på om det är den du menar?

Det står några sidor bak i tråden om synkning av facebook, och det går att göra. Det funkar dock inte som det gör i tex stock Sense

Du kan alltså synka dina befintliga kontakter, men du får inte över tex födelsedagar i kalender osv..

Varför kontakterna inte försvinner vet jag inte, men prova att rensa data/cache för facebook i Manage Applications och se om dom försvinner.

14. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Är det bara jag eller ballar lockscreenen ur totalt ibland sen senaste uppdateringen? Min skärm slocknar ibland när jag precis tryckt på trackpaden/onoff knappen.

Sent from my HTC Desire

Last edited: Aug 29, 2011
  15. MatDiggy

MINA ENHETER

Måste slå ett slag för versionen från miuiandroid som är 1.8.26!

OTA fungerade hur bra som helst och det inbakade språkpaketet är ett rejält lyft. Även om det är ett i-landsproblem så är det ändå skönt att slippa flasha två separata filer ;)

Jag upplever att den flyter bättre än någonsin i både launcher och menyer, och har inte haft några som helst force close (inte för att jag har haft det tidigare, men i alla fall).

Upplever även förbättrad batteritid, men det kan ju vara en placebo effekt..

Klart bästa uppdateringen på länge! :D

16. damagee

MINA ENHETER

Förbannat i helvete MatDiggy:)... ursäkta språket men du gör så att jag troligtvis skickar in miuiandroid romen i kväll för att kolla om den håller samma mått som XJ...

Sen till ett problem som jag vänder mig till alla med:
    Jag gillar appen smspopup för med den får jag en popupruta på lockscreen vilket jag inte får med den inbyggda, dock får jag vit text på nästan vit bakgrund på popuprutan med smspopup och det är inget jag kan ändra i appen så vitt jag vet.
    En del brukar rekommendera "compatibillty mode" men det där har aldrig hjälpt mig tidigare...
    Hur som helst, nån som har en smart idé???

17. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Måste vara något tema relaterad, jag tankade nämligen precis hem appen och det funkar fin fint för mig. Vilket tema kör du nu? Pröva och byt en snabbis och se om det funkar! :)

18. damagee

MINA ENHETER

Ja jag tackar för svaret men problemet återstår med annat tema, jag har alltid lidigt av det här med miui, mycket märkligt men jag ska sopa in miuiandroid as we speak så får se vad som händer sen...

Hör du det MatDiggy, nu åker den in igen efter all denna tid...

19. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Hmm låter konstigt, är kanske något med XJ's rom då. Själv kör jag med miuiandroid och det funkar fin fint så det kanske funkar nu för dig när du flashat :)

20. MatDiggy

MINA ENHETER

Once you go miuiandroid, you never go back haha!

Nej men seriöst, jag hoppas att du får en bättre upplevelse än vad jag fick när jag flashade xj's. Nu hade det ju inget med xj att göra, men jag min lur ballade ur totalt. Borde ha gjort en clean wipe innan.. så xj fick aldrig en ärlig tvärr, och nu är jag så sjukt nöjd!

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk