[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
  2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var jag som kom med den modden och det kan mycket väl vara så. Är det samma så radera tycker jag.

Edit: nej inte samma märkte jag nu, i den kan man inte ändra om man vill ha klockan i mitten eller till höger alternativt vänster.

Last edited: Sep 1, 2011
  3. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, ett av problemen med MIUI är att det inte är så lättöversatt en del text sitter i grafiken och mao behöver hela knappen göras om, detta behöver dock bara göras en gång men sen kommer nya xml filer nästan varje vecka som behöver översättas och packas in i paketet även om detta lugnat ner sig de senaste veckorna enligt Mark, de förbereder sig väl på den stabila rommen som skall finnas i MIOne.

Jaja, får se när jag kan få lite tid över och se om jag kan få någon bra översikt på hur mycket jobb det är med detta.

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Grymt bra. Vet som sagt att conny85 och några till som huserar i SGS tråden för miui gav sig på en översättning, men att dom inte hann översätta i den takt som releaserna kom, men man ska väl inte behöva översätta alla 4000 tecken varje gång?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nejdå, det är mest mindre ändringar i de befintliga filerna samt översätta nytillkomna filer, när major revisions kommer, te.x gui uppdateringar blir det ju mer jobb. Problemet är att Android egentligen inte är tänkt att översättas och vissa filer behöver dekompileras för att nå de filer där text behöver översättas, sen skall filer kompileras igen och packas i paketet.

När man te.x översätter Linux eller PC-BSD som jag översatte för några år sedan, fanns en motor där man hämtade sina filer från, översatta de och skickade upp de och så hamna de i en körbar fil som packades in i operativet direkt.

Hade vart koolt om teamet bakom Miui la' lite tid på bättre metoder för just detta.

6. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Sådär, drog in 1.8.26, updaten ville inte fungera (hade förmodligen för gammal version att uppdatera från), så fick börja om på ny kula. Men vilket jävla LYFT! Man upphör aldrig att förvånas av MIUI-gänget. :D

7. MatDiggy

MINA ENHETER

Var väl det jag tänkte, men jag förstår att det är en hel del jobb med det hela ändå. Men en översättning till Svenska ska väl funka till samtliga enheter i guess, så det är ju många som kan bidra.

Hojta när det är dags!

1.8.26 är den helt klart bästa releasen jag har upplevt faktiskt! Den är så sjukt rapp att jag inte har någon som helst stress att byta mobil alls för tillfället. Kan bara tänka mig hur det kommer att flyta på MI-ONE.. djävlar asså ;)

Last edited: Sep 1, 2011
  8. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det kan man göra med Extended Settings Menu Options, själv kör jag med den i mitten. Den länken ni länka var en request som Andy Thomson uppfyllde. Men som jag förstått det efter att läst igenom hans tråd och kollat på hans download server så finns det tre olika mods till just Extended Settings Menu Options att ladda ner. En för att ha klockan precis som vanligt till höger, en för mitten och den sista filen heter ESSwitched så antar att klockan då hamnar på vänstra sidan. Alltså han la till en vänster klocka till sitt mod.

9. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja men då är det bara att ta bort den om det nu är samma så blir det renare bland modsen, lägg gärna till om du inte gjort det extended menu settings option för andra att ta del av.

10. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför får jag download size requrires wi-fi? :S är det någon inställning?

11. leolulz

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Glömde lägga till det till FAQ.

Du går in på appen Downloads och bockar av/stänger av "Download using Wi-Fi" som finns längst ner på appen så fort du startat den.

12. jenordfoto

MINA ENHETER

Tack

13. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt så är det för mig med, tyvärr händer det även när jag forcerar 3g. Det visar sig på olika sätt. Ibland försvinner pilarna som indikerar surf för att ibland dyka upp och ibland inte (sistnämnda) när telefonen legat vilande ett tag. Ibland stannar pilarna kvar men ändå ingen uppkoppling och man ser hur telefonen försöker skicka genom att send pilen lyser. För detta måste man döda radion.

Har också känslan att det dök upp efter 1.8.26.

damagee: Jag kör också MIUIAndroids så du är inte ensam :)

Last edited: Sep 2, 2011
  14. MatDiggy

MINA ENHETER

Jag tror att problemet har funnits i någon version tillbaka. Jag hade samma problem innan 1.8.26, men nu verkar problemet ha "försvunnit", och jag har inte tappat 3g sedan senaste uppdateringen. Har inte forcat 3g, utan problemet verkar i alla fall tillfälligt försvunnit. Om det inte har försvunnit i dagens uppdatering, så får man ta och skriva i miuiandroids forumpost om buggar. Finns iof säkert redan en tråd om detta, för vi lär ju inte vara de enda som drabbats.

Jag antar att du menar mig när du säger Damagee. Damagee är en trogen följare av xj's och det var jag som frågade om det bara var jag som körde miuiandroid ;) Nu visar det ju sig att det var obefogat, då vi är ett troget gäng som kör den versionen :D

15. Festan

MINA ENHETER

MatDiggy: Oops, fredagsfail på mig där :)

fireon: Det kan vara Tele2 baserat också, fick det här av en arbetskamrat som också kör Tele2.

Vi har för närvarande störningar på tjänster med mobil datatrafik. Med anledning av detta kan våra kunder uppleva problem med mobilt bredband, surf via mobilen och att skicka och ta emot MMS. Våra tekniker jobbar på att lösa detta så fort som möjligt.

Starttid: 2011-08-31 09:01:00

Beräknad klartid: 2011-09-02 18:00:00

16. Kattla

Kattla Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har de löst problemet med mms och telenor tro? Jag älskade miui men var tvungen att avstå pga av att det inte gick att skicka MMS även med rätt inställningar :/

17. jenordfoto

MINA ENHETER

Försökte skicka mms idag(halebop), blev failure.

18. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du ändrat mms port till 8080? Halebob kör väl samma inst som telia och det funkade för mig direkt efter jag ändrat. Tror default är nåt som börjar med 90.

19. Festan

MINA ENHETER

Var det någon mer som märkte något konstigt med updater igår? Så fort jag drog igång wifi så började den ladda ner uppdatering automatiskt. Sen när man gick in i updater appen så började den återigen ladda ner, trots att den redan fanns. Då tänkte jag, äh kan lika gärna uppdatera men den kunde inte hitta filen som den hade laddat ner när jag var inne i recovery , fick ändå gå in i hemsidan och ladda ner zip filen manuellt.

Finns det något sätt att stänga ner en automatiska nedladdningen av en update fil? Jag vill göra det manuellt.

20. MatDiggy

MINA ENHETER

Inte en aning. Jag hade under en period problem med att skicka mms med tre som operatör, men det har försvunnit. Vid det tillfället försökte jag med allt, även ladda hem nya apn inställningar och byta port. Nu har det fungerat utan problem hur länge som helst, och det utan att jag gjort något speciellt. Vet inte om det var romlelaterat eller något annat.

Prova igen vet jag. :)

Downloadappen beter sig lite märkligt har jag märkt.

När jag sökte efter en ny uppdatering så hittades den direkt. Den laddas ned 100%, men sedan säger den att det finns en uppdatering tillgänglig direkt. Provade tre ggr. Om man däremot till Wifi så laddar den däremot ned "det sista", och man kommer åt nedladdningen via notifikationsfältet. Där får man en förfrågan om att komma till recovery.

Väl i recoveryn så ligger zip filen i en mapp som heter downloads_rom. Gå in i den och flasha. Klart!

Man får ju en förfrågan om att välja wifi pga den stora mängden data, men jag vet inte om det är tvingande för att slutföra nedladdningen. Hur som helst är det ett lyft, och när man får kläm på det så går det mycket fortare ;)