[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by leolulz, Apr 17, 2011.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nice! Helt perfekt :) tack!

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sweet, är upp i 100 deep snart på egna ikoner så det är dags att sjösätta snart tror jag ;)

Såg att du fått lite ikoner till Vexillum gjorda på miuiandroid också. Fett! Har gjort några där också, men fokus är på Genesis för tillfället.

3. Kalabalik

Kalabalik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör senaste MIUI XJ. Kan inte längre hitta "Spare parts"-appen. Har den tagits bort?

4. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Synd att jag tog delete data när jag uppgraderade och fast jag återställer med MIUI backup fungerar inte mina spel, får bara FC på en gång.. bye bye otaliga angry birds-timmar

Många trevliga buggfixar med 1.9.23 dock :)

5. nihinils

nihinils Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

MIUI eller XJ

Hej,

Gissar att detta redan har tagits upp 100 gånger men jag är ny på detta och skulle vilja ha en förtydling.

Har precis rootat min desire. Allt jag är ute efter är att slänga in en MIUI rom samt att fixa så att alla appar sparas på minneskortet istället. Hur gör jag detta på smidigaste sätt.

Bör jag slänga in MIUI eller MIUI XJ ? finns det nackdelar med XJ?

Om jag förstått det rätt börjar jag med att lägga in ROM'en, sedan följer jag bara Dreamhawks guide för att partitionera minneskortet via Clockwork recovery? Kommer den formatera hela minneskortet, eller bara den delen där apparna ska läggas? Är det något mer som behöver göras?

Sorry för dumma frågor men jag är lite orolig för att missa något...

Tack!

6. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Har testat Miui för första gången i ett par dagar nu.

Det är ju snyggt och funkar väldigt bra! Men jag kommer nog tyvärr att byta ändå...
    Dels för att det bara finns på engelska, inget jätteproblem direkt förutom i en del appar som använder sig av avstånd (t.ex. Navigon, Foursquare) då jag inte har jättekoll på feet och miles...
    Dessutom gillar jag inte att ha alla appar framme som iPhone. Jag vill kunna ha dem framme jag använder mest bara, samt att det följer med en del som inte går att avinstallera.

Nej, jag kommer nog köra på nån mer vanilla...typ Cyanogen eller så...

7. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det MatDiggy skrev att jag skulle göra funkade, jag skrev reinstall i terminal så kom det upp en massa text i kanske 2 minuter sen starta den om så hade jag 107 mb ledigt :D. Men dock märker jag att nu har jag 80-95 mb ledigt. Det ändras lite då och då, är detta normalt? Så jag rensar cache lite då och då.

Tack! Speciellt till MatDiggy

8. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså det där med att apparna ligger framme kan du fixa genom att lägga ut en "folder" (ligger under widgets) och lägga alla appar där inne. Sen kan du om du vill dra ner mappen till dockan så blir det ju exakt som en app drawer.

9. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, hela ditt minneskort kommer formateras så ta backup. Sen så flashar du in miui och sen skriver dom här a2sd kommandona som står i första posten finns dom inte där så har jag skrivit dom i tråden som heter bästa Romen till desire.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

wp7 lockscreen

Jag har lagt in en lockscreen jag gillade, wp7 1,2.

problemet är bara att på min telefon ser den inte alls ut som på bilderna där jag laddade den ifrån, antar att det går att ändra utseendet på denna locklscreen men hittar inga menyer osv för detta :( nån som har koll på detta?

vill att det skall se ut som på denna sida:
    20 Amazing MIUI Lockscreen Themes [Android]

//Eric

11. nihinils

MINA ENHETER

Partitionerings problem

Tack för sitt svar!

Jag har lagt in MIUI rommen nu. Tyvärr verkar det inte gå att formatera/partitionera minneskortet med hjälp av Clockwork recovery. Den skapar bara en log fil, och sen efter omstart har den inte gjort något. Läste någonstans att man måste partitionera SD kortet INNAN man lägger in MIUI. Stämmer det? Måste jag lägga in en annan rom emellan bara för att kunna partitionera?

MVH

12. xydix

xydix Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående XJ så undrar jag samma sak, kör själv den och upplever seghet ibland. Vissa gånger går allt blixtsnabbt men inte alltid. De e lite tråkigt.
    Jag har inte heller lyckats får svar på om det finns några nackdelar med den...

13. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Enklast är att du formaterar ditt sd-kort i datorn med hjälp av olika program tex partition magic... minst 512mb ska partitionen ligga på men jag hade nog valt det dubbla men det är jag det. Kopiera innehållet på ditt sd-kort till datorn, fomatera kortet, kopiera tillbaka innehållet och in i luren igen. Flasha sen romen du valt och kör sen kommandona som nämns för att flytta cache och dalvik!
    Klart och det är bara att gasa!

14. damagee

MINA ENHETER

Det du inte vill ha fryser du mycket enkelt med titanium så syns dom inte men det bästa är att dom då inte heller tar av telefonens resurser!

15. nihinils

MINA ENHETER

Okej, så jag måste altså flasha om ROMen igen för att få det att fungera?

Kan man partionera sd-korted med partition magic medans det sitter i telefonen via usb kabel?

Tack för hjälpen, nu börjar det klarna... :)

16. damagee

MINA ENHETER

Ja du bör flasha om den...

Vete fasiken om det går när du har kvar kortet i luren, så har jag aldrig gjort och således törs jag inte ge dig råd om det just men kanske någon annan kan hjälpa dig där, jag har alltid satt det i PC när jag kört partitionprogrammet... Du kan alltså inte sätta det datorn eller?

17. nihinils

MINA ENHETER

Nej, då får jag fixa en sd-kort läsare.. inget större problem dock :)

Och när jag partitionerar, väljer jag EXT3 ?

18. damagee

MINA ENHETER

Japp, där väljer du storlek och det ska vara minst 512 som sagt och ext3...

nihinils likes this.
  19. damagee

MINA ENHETER

Vid närmare tanke så borde det fungera fast kortet sitter i luren, öppna partition magic och se om du hittar sd-kortet fast det sitter i luren, gör programmet det då kan du nog formatera det därifrån! Dock som alltid innan du gör något, kopiera sd-kortet så att du alltid har en råkopia att använda om något går åt h*****e... och sist men inte minst, nandoid is your best friend!

nihinils likes this.
  20. htc3htc

htc3htc Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

a2sd

Hej

om man kör a2sd+ ska man flytta över appsen till sd kortet eller ska de vara kvar i telefonminnet

har lagt dalvik cache på sd kortet , tappar man nån prestanda eller nåt