[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 april 2011.

1. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag spånade mer i formen av att skapa ett projekt här på Swedroid som ett flertal isåfall var delaktig i. Automatiseringen var främst för att inte versionssläpp skulle släpa efter om man väljer den "swenska" versionen. Därav också om det gick att "peka om" OTA så den letade uppgraderingar nånstans dit vi kan skicka upp den svenska ROM:en. Då skulle varje release förmodligen inte släpa efter många timmar, lite beroende på vilka som hjälper till och vilka som har tid att komplettera den förra översättningen.

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jadå, men gäller bara att hitta en som har lust att leda hela projektet och inte sluta med det efter 2 veckor :ehm:

Och ja man kan ändra en "smali" fil i Updater.apk som riktar den mot din egna server. Vet faktiskt inte riktigt hur Miuiandroid.com får tag i den, antar att de tankar hem den kinesiska releasen sen lägger till sina resource filer och skickar ut den. Är ju kanske inte varje vecka nånting ens behöver ändras ;)

3. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har 2 små frågor.

1. Gick idag från XJ's 1.9.2 x-part version till androidmiuis 1.9.9 (laddade ner den för längesen)
    Som flera andra här så kör jag med morelocale2 för att få appar på svenska. vilket har fungerat mycket bra med XJ men nu får jag kinesiska i kalendern och på alla "on/off-knappar" bl.a.

Någon som har en lösning på detta?

2. När jag försöker uppdatera min 1.9.9 OTA så säger den att det inte finns någon nyare version.

4. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    1. Det har med saker i res mapparna att göra, och miuiandroid har inte tagit bort dessa på någon locale förutom engelska. De tecken du ser står för vissa kinesiska dagar osv..

2. Mitt tips till dig är att du gör en MIUIbackup (från miui backup appen) sen wipar du allt och flashar senaste ROMen och restorar din MIUIbackup när du fått igång den igen :)

5. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gör det med språket att lösa på något smidigt sätt. Vill testa miuiandroids version då många här rekommenderat den och säger att den är clean.
    Känner att jag gärna vill ha så likt officiella releasen som möjligt....

6. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

När det gäller uppdateringar till MIUI-rommen (den officiella) så finns det en app som lätt ladda ner senaste romen direkt till SD-kortets root-katalog.

Använder denna varje vecka och det fungerar superbra.

http://goo.gl/3yjAs

7. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den officiella?
    Är inte den bara på kinesiska?
    Jag trodde miuiandroids var så nära man kan komma den officiella om man vill ha den på engelska?
    Och den kör man väl OTA....

8. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som har problem med att musiken hackar till ibland i MIUI's inbyggda musikspelare? Finns det någon lösning till det förutom att byta musikspelare? Kommer ihåg att jag hade samma problem med LeeDroid, men inte med Cyanogenmod 7.

Går det btw att fixa androids "original"-musikspelare till MIUI? Jag gillade den mycket bättre än MIUI's inbyggda.

9. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

10. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Hejsan! Har cm7r2 hboot, får miui plats? Behöver man en ext partition på sd-kortet?

11. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ok, du har rätt i sak.
    Tycker inte att OTA alltid har fungerat så bra, men med den här appen tar jag ner den senaste versionen när jag själv vill.

Bara ett tips, alltså. :)

12. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

MIUI får plats på CM7R2, dock behöver du flasha in en .zip-fil efter installationen, för att kunna ladda ner större filer från Market.

arvesen gillar detta.
  13. nihinils

nihinils Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har precis lagt in MIUI för första gången.. och tycker den är helt suverän.. men en liten sak retar mig..

Någon som vet hur man får till widgeten "contacts" så att även bilden på kontakten visas? Jag menar, bilderna är ju synkade från facebook så jag ser ingen anledning till att de inte visas. Har samma problem med widgeten "favorite contacts". men där visas ett par av bilderna... vad gör jag för fel?

14. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Känner att jag börjar få ordning på min telefon nu, kalibrerat batteriet och fått till så att cacheminnet + appar ligger på minneskortet!

Men för att krångla lite extra så köpte jag ett nytt minneskort som jag vill byta till.
    Kan jag utan att krångla med rootningen byta från ext 512 till 1024mb på något smidigt sätt på det nya kortet? samt hur gör jag själva partitioneringen samt kopieringen om jag inte har en minneskortsläsare som som tar kortet? :S

15. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hur tänkte du ändra partitionen på ditt sd? Om du använder Gparted kan du ändra storleken på din ext-part utan att radera något. Naturligtvis ska du göra back-up på ditt sd om något skulle skita sig.

Om du inte har minneskortsläsare så kan du mounta ditt sd via recoveryn. Ligger under Andvanced/mounts and storage.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

16. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag behöver inte ändra på den partitionen som finns på mitt gamla kort eftersom jag ju byter ut det, men jag tolkar det som att jag på det nya minneskortet kan göra en 1024mb partition istället för 512 utan att något kommer gå åt skogen?

verkar ju bra att det går att mounta via recoveryn, måste testas!

17. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Hoppar över denna veckas uppdatering. Superuser var hel wierd i denna och gav alla applikationer någon slags telefon-behörighet som inte gick att ändra till always ask eller denied. Den bara hoppade tillbaka till allow.

Intressant fakta är dock att i och med denna veckas uppdatering så är MIUI uppe i 2.3.7

18. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är inte MIUI väldigt hackig? Om jag gör många grejer samtidigt (bläddrar snabbt genom homescreens med några program igång, och sen drar ner notification-baren t.ex.), så brukar telefonen hänga sig en liten stund innan den kommer igång igen. Är det något som går att fixa? Cyanogenmod 7 är grymt mycket mer responsiv och mindre "hackig".

Anledningen till att jag använder MIUI just nu är pga. dess konfigurerbarhet, temaändraren, osv. Men den är grymt laggig faktiskt.

Kerneln jag använder är den som fanns i MIUI-xj-tråden på XDA, så det kan inte vara det som är felet.

19. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har inte det problemet, men jag kör tiamat kernel (http://tiamat-dev.com/)

Så pröva tiamat om du har lust och tid över! Funkar fin fint för mig :)

Sen får man väl tänka på att det ändå inte är en clean rom som CM7, och hur många sense romar rullar på lika bra som miui? :)

Svajen gillar detta.
  20. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

@leolulz

Måste säga att det faktiskt fungerar sjukt bra att bara flasha ny version utan att köra wipe på cache och dalvik! Kan rekommendera det starkt till alla. Man slipper med denna process att ständigt köra kommando för att flytta data till a2sd+. Har flashat två uppdateringar på detta sätt och inte hittat något som inte funkar som det ska till följd av detta :D

Jag har inte de problemen med lagg som du verkar ha. Jag har aldrig provat att byta kernel då jag inte känt något behov för det, utan kör med den som kommer med miui. Flyter som ett rinnande vatten men som leolulz säger, den är ju inte riktigt lika clean som cm7.