[ROM] Hero 2.1 UPDATE 1.8 [24/12/09]

Diskussion i 'Hero' startad av behnaam, 1 dec 2009.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det blir ju "antiklimax" om det bara är det här som Hero 2.1 kommer att innehålla...:D iofs en massa "under the hood" inkl en snabbare kärna.

Bluetooth får jag fortfarande inte heller att funka... sända går bra men inte browsa..:confused:

Behnaam o grabbarna behöver nog fler "läckta byggen" för att få till det men
    HTC verkar inte göra det för närvarande...:rolleyes:

2. G. Karateskog

G. Karateskog Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alldeles nyss lyckades jag hitta något som liknar exposé som finns i Mac OS när jag knappade lite med telefonen. D.v.s att man får en översikt över alla starskärmar på en skärm eller hur man nu ska förklara det...

Problemet nu är att jag inte har en aning om hur jag gjorde!? Är funktionen ens en nyhet? eller har den funnits sedan innan 2.1? Jag hittade i alla fall inget om det i manualen? Någon som vet hur man får fram den?

Andra saker, som jag tror är nya, som jag hittade är: Håll in "sök" så poppar voice search upp (och krashar direkt..) Håll in "meny" så poppar tangentbordet upp vart du en befinner dig, även på starskärmen, vad nu det ska vara bra för...?

3. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

nyp åt på startskärmen. Alltså som du zommar med multituch

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Voice Search finns med också i MoDaCo men fungerar till skillnad från 2.x perfa i MoDaCo - fast man får ju prata engelska, hehe...

Ja det verkar ju rätt knäppt... Det är ju rätt obvoius när man 'behöver' tangentbord och då poppar det ju upp... Lite som att alltid ha med sig sitt tangenbord till datorn, typ på stan i julhandeln, för man vet aldrig när man kan behöva skriva nåt... xD

Better having a keyboard, not needing it, than needing a keyboard, not having it? :rolleyes:

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag klickar med 2 fingrar så ploppar "multiskärmen" upp...;)

6. G. Karateskog

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2 fingrar ey? Tack för hjälpen! :)

Bytte tillbaka till Modaco 3.0 idag. Bliv lite väl trött på lagget och småsaker som inte fungerade. Sista spiken i kistan var att det inte verkar komma mer uppdateringar heller på ett tag.

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag kollade in Behnhams twitterflöde och det verkar ju inte som man har något nyläckt från HTC att jobba med....

Jag har lärt mig buggarna och bytt applikationer för det jag använder som buggar så då kan iaf jag köra vidare med 1.7 versionen.

En sak jag märkte igår när jag testade Google Nav så tappades GPS-signalen stup i kvarten....vet inte om det är luren eller GPS-signaleringen som har problem :confused:

Testing....;)

8. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sista jag läste på twitter var 'weather is working' så nu löser han problem efter problem... Kan vi hoppas på en uppladdad 1.8 ikväll tro? :D

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... vem vet.....?

Den här läckta versionen härstammar ju från från slutet av November och det blir nog bara en massa "handpåläggning" för att fixa buggar.

Det skulle nog vara mycket bättre med ett nyare bygge för att få ordning på det här.

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

11. G. Karateskog

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mer saker att leka med! :)

Till skillnad från de flesta andra gillar jag faktiskt "bubblorna".

12. KiviE

KiviE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nä usch det ser ju inte alls snyggt ut, hoppas bubblorna går att stänga av då jag gillar sense hur det är just nu.

13. Tompalaz

Tompalaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det för buggar egentligen, efter att ha följt tråden något sånär så verkar det vara blåtand och alarmklockan. I vissa fall är den även seg?

Mer till allvarliga buggar, går det att ringa och SMS:a?

Jag är lite sugen på att peta in ROM:en, är det värt det?

Funkar det att ringa och smsa åker den nog in.

14. KiviE

KiviE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kunde inte synka med google när jag testade samt att en hel del program kraschade stup i kvarten.

Men det är ju bara göra en backup och testa! Inte svårare än så.

15. Tompalaz

Tompalaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kastade in den och dödade sense. känns som att den är rappare och funkar rätt bra faktiskt.

16. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag fattar personligen inte varför du inte körde in AOSP istället då, det är betydligt stabilare såvitt jag kunnat testa utifrån de bägge...

17. NiklasOlsson

NiklasOlsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis köpt en Hero och blev ny medlem här alldeles nyss, har varit inne och läst här i ett par månader men nu blev jag fullskalig medlem. Ni får ursäkta om jag är i fel forum men hur får jag uppdateringar till min telefon och har jag 1.6 eller 1.5 om den är nyköpt? Om nådon känner för att agera master kenobi i en mailkonversation hade det betytt mycket för mig. Bara så att ajg kommer igång och får lite handy hints and tips.

Mvh

Niklas

18. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Med en ny Hero har du Android 1.5 med Sense. Det finns ingen uppdatering till 1.6 och HTC har meddelat via Twitter att en uppdatering till 2.0 är på väg till Hero men dom har inte angett datum.

19. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Förutsägelser är ett elände, hehe... Espresso-dumpen verkar inte vara mycket att hänga i granen när lox skriver,

...så då får man hoppas att den iaf kan hjälpa till att öka stabiliteten i deras HERO21 då, men utöver det, vem vet. Lite tråkigt såhär innan jul... :rolleyes:

20. LeWaN

LeWaN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Får inte igång den, får bara det flerfärgade krysset över skärmen.
    Gjort en wipe som dom skriver, och även tagit bort ext3 partitionen från minneskortet.
    Men får inte igång det..... :(