ROM: [ROM][JB 4.3 - CM10.2][AOKP][PARANOID ANDROID][HALO - PIE] PAC-ROM (nightlies & custo

Diskussion i 'Xperia Z - ROM-filer och utveckling' startad av thexps, 10 maj 2013.

  1. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    OBS!
    Jag är inte på något sätt inblandad i skapandet av denna Rom. Jag vidarbefodrar endast information från XDA
    Vill du donera eller kontakta Dev av denna rom så gör de genom XDA, länk längst ner på sidan.


    THIS IS FOR UNLOCKED BOOTLOADER ONLY, AS YOU NEED TO FLASH A CUSTOM KERNEL!!!

    The struggle to find the rom you need is over. Some people like CyanogenMod 10.1, Some prefer AOKP, Some like the advantages of Paranoid Android
    To cure your rom hunt we have come up with the P A C man Rom.
    PACman is a unique rom.
    We have picked the best features from CM10.1, AOKP and PA and combined them in a single rom so you get the experience you deserve

    Orginaltråd - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2208249
     
    Last edited: 13 aug 2013
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har flashat in denna för en liten stund sedan, än så länge ser de väldigt bra ut. Väldigt annorlunda från något jag provat innan.
    Återkommer när jag testat den ordentligt.
     
  3. xpz

    xpz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Snyggt jobbat
     
  4. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ska testa denna ikväll. Romen verkar ha hela paketet och få in CM's patcher riktigt snabbt dessutom, återkommer med feedback

    Edit: den som sa att nandroid tar lååång tid överdrev inte :/

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 13 maj 2013
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har provat den ett tag, verkligen en trevlig rom. Men det finns en del buggar. Den kan bli lite hackig ibland och starta om sig själv. Samt när man sätter på högtalarljudet så försvinner ljudet, måste starta om telefonen för att få igång ljudet igen.

    Men det kommer nog bli en favorit ganska snart, känns annars stabil för att vara så ny. Modifikationerna är verkligen oändliga också, kan styra och ändra allt!
     
  6. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Haha höll just på skriva att jag inte haft några stabilitetsproblem så sod'ade telefonen mitt i allt . Nåja. Men är ändå imponerad av hur lite buggar man fått in trots alla funktioner som finns. Förutom att notificationdrawern inte skalar om sig efter dpi så bara halva texten på sms/mms syns så har jag inte stött på något annat som är särskilt störigt, bortsett från CM buggarna då. UI-lagget är enkelt avhjälpt med att bara låta skärmen rotera så försvinner det och högtalartelefon använder jag aldrig ändå.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2