[ROM]LeeDrOiD V3.0.8.2 GB 28th Jun | Android 2.3.3 | OTA | A2SD or Data++ | TV Anim

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Poontus, 17 jul 2010.

  1. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har kört med denna rommen ett dygn snart och jag kan inte påstå att batteritiden är något som förbättrats gentemot orginalrom. Ska jag prova att uppdatera radio kanske? Vilken rekommenderas? Eller ska man ta och byta rom helt och hållet?
     
  2. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Som jag använder min telefon så behöver jag ladda varannan natt istället för varje natt då jag körde stock.

    testa flasha in Lower vdd levels men gör en nandroid innan utifall din telefon inte är stabil med lägre volts. Min telefon är stabil och jag kör dessutom lite överklock. : http://leedroid.protogenlabs.com/customization/#toggle-addons

    Vilken radio som rekommenderas beror på vem du frågar och frågar dom många så kommer du få många olika svar ;)

    Jag har själv inte märkt någon skillnad på batteritid mellan de olika Radios men jag har bäst mottagning med en äldre Radio 32.44.00.32u....
     
  3. jimisola

    jimisola Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Önskar jag hade sådan batteritid. Behöver jag installera och fixa med något (t ex setCPU eller CPU Tuner) för att förbättra batteritiden?

    Såg följande i specifikationen för Mod:en

    Hur ändrar jag CPU governor till, säg conservative? Följer det en app med LeeDrOiD eller måste jag ladda ner?
     
  4. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jimisola, setcpu, där kan du ändra sådant, du län lägga in olika profiler för hur fort processorn ska gå i olika situationer.
    kanske en profil för att köra processorn i 245MHz när skärmen är avstängd.
     
  5. FouR

    FouR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    SetCPU är lämpligt att lägga in. Då kan du ju oxo sätta upp lite smarta regler :)

    Edit: Poontus är aningen snabbare idag :P
     
  6. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Hade tänkt köra denna rom men nu när jag läser om alla problem (seghet, dåligt batteri etc.) med den kanske man ska testa en annan rom, tips?
     
  7. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    hehe, tänk vad alla bara ser det negativa jämt..... jag har prisat denna rom flera gånger, i denna tråden med, om hur bra batteritid jag har med denna ;)
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det är de som klagar som låter mest, tänk på det. Det är ganska individuellt hur ROMen anses/verkar hos personer. Många har inga problem samtidigt som jag var tvungen att reboota den varje dygn då den blev seg som sirap.
    Förkasta inte iden direkt, testa och skaffa dig en egen uppfattning. Det är mitt tips.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  9. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det när du använt browsern en hel del som den blir seg som senap? Isf har jag en workaround på det.
     
  10. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Okay, skall prova det. Vart finner jag olika radios?
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Aldrig tänkt på det. Inga bekymmer nu med r10( eller förr med r9) och jag har samma beteendemönster tror jag allt.
    Använder browsern flera gånger dagligen. Det har oftast varit på kvällen (mer fritid mer surf kanske) som den blivit seg. Orkar inte göra något med telefonen då (kolla vad som drar mycket) så jag har alltid rebootat.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  12. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Om du går in på LeeDroids Dropbox där du hämtade ROM'en så hittar du även Radios.
    https://www.dropbox.com/s/bqvy9v61pcvpluf/Radios

    Första gången jag testade den nya radion så hade jag en fullständigt brutal batteriförbrukning, typ 10% var 15 minut. Gick därför tillbaka till en äldre.
    Men när LeeDroid släppte 2.3c så gjorde jag en full wipe innan installation, lade även till den nya radion och nu fungerar den kalas.
    För mig har det blivit stor skillnad mot tidigare, då jag enbart kör på 3G.
    WiFi drar ungefär som förr. Men jag har ofta 75-80% kvar efter en normal dag om jag inte har WiFi igång. Kanske 55-60% med WiFi.

    Nästa påstående är jag inte helt säker på men jag har för mig att det står någonstans i den 1800+ sidorna i XDA forumet för Lee att man skall låta den gå ett par dagar för att batteriet skall normalisera sig. Han har ju något tips på sin Wiki sida om hur man kalibrerar om batteriet och jag vet inte om den gör detta automatiskt vid installation. Men som sagt, kör den ett par dagar.

    Det var inte kalibreringen för den gamla buggen jag tänkte på, utan att det finns ett alternativ för att rensa kalibreringen för batteriet. Det är detta jag tänker på att det kanske görs automatiskt och att den därför behöver ett par dagar att normalisera sig. Typ som när telefonen var ny. Sorry för en rörig post.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  13. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Okej, det låter ju bra. Enklast är väl att prova runt bland de olika radiosen som finns. Just nu kör jag orginal, ska köra det i några dagar till och sedan prova en ny radio, känns som det är enklare att märka skillnaden då. Jag kör med 3G på hela tiden och batteriet slukas rätt fort.

    Gick även in och kollade under "About Phone > Battery use" och såg att mobilen varit urkopplade ur laddaren i 18h och jag har 38% batteri kvar. Såg dock att "Maps" har använt 93% av batteriet, vilket verkar lite skumt. Laddar fullt och provar igen för att se förbrukningen, efter det ska jag prova en ny radio :)
     
  14. Allebaggen

    Allebaggen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, har rootat och installerat denna romen nu.
    Allt verkar funka bra!

    Tidigare använde jag mig av nått tema som gjorde att rullgardinen innehöll switchar (on/off) på GPS, WIFI, Blåtand m.m. Men nu kan jag inte hitta dom?

    Skulle gärna vilja ha en som är som den på Galaxy S där man kan ändra av/på Skärmrotationen också, eller om man själv kan välja fritt vilka switchar man vill ha helt enkelt! Finns de?

    Mvh
     
  15. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Lee rekomenderar att man kalibrerar batteriet. Det räcker att göra det en gång. Hur du gör läser du på hans wiki här : http://leedroid.protogenlabs.com/wiki/

    Prova som sagt var även "Lower VDD/CPU Voltage Levels"
    som finns i LeeDroids Dropbox under "addons".
     
  16. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det finns, i den här tråden. Leta länkar bakifrån, så att du får en som är kompatibel med senaste LeeDrOiD. Jag tror detta är den senaste. Du kan själv välja vilka switches (max sex stycken) du vill använda genom att redigera textfilen som ligger i zip-filen innan du flashar den.
     
    Allebaggen gillar detta.
  17. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tror inte mitt A2SD+ fungerar riktigt. Har 78,72mb kvar av mitt telefonminne, har kanske installerat 10 applikationer. Går det kolla på något sätt? För en liten del installeras på telefonminnet. I quick system info står det Total: 457mb Free: 304mb. Man ska väl trycka på "Flytta till SD-kort"?

    Är det inte meningen att HELA applikationen ska installeras på minneskortet?

    Och hur tar man printscreen?
     
    Last edited: 11 jan 2011
  18. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    står det "Total: 457mb Free: 304mb" så fungerar det nog.
    nej hela appen ska inte hamna på SDkortet, data hamnar fortfarande på minneskortet till exempel, det finns dock ett DATA2SD hack, men det råder lite delade meningar om hur bra det egentligen är.

    om du tryckte på "flytta till SD-kort" då flyttar du appen från din EXT partition till din FAT32 partition

    för att ta printscreen så finns det olika program på Market att ladda ner, sök efter printscreen, enda programmet som jag nu kommer ihåg namnet på är dropcap
     
    inact_0043 gillar detta.
  19. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Lower VDD/CPU Voltage Levels är inflashat. Skall genast prova att kalibrera batteriet. Efter det provar jag att byta radio. Den jag har just nu känns rätt bra ändå.
     
  20. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag kan efter en dags testande varmt rekommendera att flasha in Lower VDD/CPU voltage levels! Har inte haft några frysningar och har grymt mycket bättre batteritid idag än tidigare. Ca 40-50 % bättre!

    Har haft problem med att batteriet har tagit slut ovanligt fort sedan jag flashade in 2.3> men detta löste det med bravur!

    Glöm dock inte som tidigare sagts att göra en nandroid backup om din telefon skulle visa sig vara okompatibel med denna fix, frysningar och lagg kan då uppstå! :)